AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #1 Skrevet 12. april 2016 Jeg trives godt I jobben min, og har mulighet til å tjene gode penger. Men så var det lønn, da. Jeg har fått feil lønn flere ganger. Av og til har det vært lønnsansvarlig sin feil, og andre ganger har det vært lønnskontoret (de som utbetaler lønna). Jeg har fullstendig mistet tilliten til mine overordnede, og sitter I spenning hver gang lønna kommer om det er riktig. Dette er vel ikke normalt? Kan jeg gjøre noe for å forsikre meg om at jeg faktisk får den lønna jeg skal ha? Dette har skjedd med noen av mine kolleger også. Anonymkode: 5fa10...36d
Gjest Blondie65 Skrevet 12. april 2016 #2 Skrevet 12. april 2016 Er du organisert eller har dere verneombud? Det hender selvsagt selv den beste at det gjøres feil, men det er ikke akkurat hendelig når de ansatte går i spenning om lønnen blir rett neste gang. Jeg har arbeidet under slike forhold også, men heldigvis ble det tatt seriøst og en ubrukelig lønnsmedarbeider måtte gå.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 14 minutter siden, Blondie65 skrev: Er du organisert eller har dere verneombud? Det hender selvsagt selv den beste at det gjøres feil, men det er ikke akkurat hendelig når de ansatte går i spenning om lønnen blir rett neste gang. Jeg har arbeidet under slike forhold også, men heldigvis ble det tatt seriøst og en ubrukelig lønnsmedarbeider måtte gå. Takk for svar Jeg er ikke organisert, og jeg er litt usikker på hva det vil si å ha verneombud? Hvordan skal man i så fall gå fram? TS Anonymkode: 5fa10...36d
Gjest Blondie65 Skrevet 12. april 2016 #4 Skrevet 12. april 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg er ikke organisert, og jeg er litt usikker på hva det vil si å ha verneombud? Hvordan skal man i så fall gå fram? TS Anonymkode: 5fa10...36d Bedrifter av en viss størrelse skal ha verneombud. Disse velges av og blant de ansatte.
Labbetuss39 Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 Det er tillitsvalgt du må ta kontakt med. Verneombud har med HMS å gjøre.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. april 2016 #6 Skrevet 13. april 2016 5 timer siden, Labbetuss39 skrev: Det er tillitsvalgt du må ta kontakt med. Verneombud har med HMS å gjøre. Hvis man ikke har tillitsvalgt eller ikke er organisert er det fornuftig å kontakte verneombud for saker som dette. Helse, MILJØ og sikkerhet blir faktisk påvirket dersom de ansatte ikke trives på jobb og slutter fordi de ikke får lønn. ArbeidsMIlJØ er også miljø.
Labbetuss39 Skrevet 13. april 2016 #7 Skrevet 13. april 2016 3 timer siden, Blondie65 skrev: Hvis man ikke har tillitsvalgt eller ikke er organisert er det fornuftig å kontakte verneombud for saker som dette. Helse, MILJØ og sikkerhet blir faktisk påvirket dersom de ansatte ikke trives på jobb og slutter fordi de ikke får lønn. ArbeidsMIlJØ er også miljø. Er fullstendig klar over det. Er selv både TV og verneombud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå