Gå til innhold

3 kg på 2 uker uten å trene??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg sier at hun har gått ned 3 kg på 2 uker uten å trene. Kan noe forklare meg......

Anonymkode: dd0b4...3ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går an det. Mat er kilo og trening er gram. Jeg har selv gått ned mange kg uten å røre på meg. Det er bare å spise lite nok til at man er i kaloriunderskudd, så går man ned. 

Anonymkode: 7760c...b55

Skrevet

Det er vel mye vannvekt da. Etter påske gikk jeg ned 2 kilo uten å trene. 

Gjest Kaffekrus
Skrevet

Når man først begynner å legge om kostholdet er det vanlig å miste noen kg i vannvekt, særlig om man kutter på karbohydrater/salt som en del gjør :) Ellers trenger man ikke trene for å gå ned i vekt, det er kostholdet som utgjør den store forskjellen.

Skrevet (endret)

Det kan fint skje :) at hun har gått ned 3 kg betyr jo ikke at hun nødvendigvis har gått ned 3 kg fettmasse - der kan det inngå mye vannvekt og en liten del muskelmasse også.

Jeg har gått ned 3 kg på 6 dager, men jeg er nylig mageoperert og da er det mye vann som har gått ++ og jeg regner jo ikke med at det er noe som vil fortsette. Viktig også å se an hvor stor venninnen din er, en person på 100 kg + kan fint gå ned flere kilo på et par uker, jo mindre man er jo vanskeligere vil jo dette bli siden man har mindre fettmasse å ta av:) Jeg er ganske stor og tåler fint å gå ned noen kg på kort tid :)

Hvis ikke noe av dette stemmer så kan det hende venninnen din skryter litt på seg eller ikke har sett rett på vekten - men det er vel bare fint hvis hun trenger å gå ned og får det til?:)

Endret av Måndagsbarn
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg sier at hun har gått ned 3 kg på 2 uker uten å trene. Kan noe forklare meg......

Hvis hun trente masse og så sluttet vil hun gå ned 3 kilo i vannvekt.

Hvis hun var feit og sluttet å spise som en gris er det lett å miste 2 kilo i uken i et par måneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Magefølelsen min sier at det er bløff. I løpet av de to ukene har hun satt til livs både cola, potetgull og sjokolade og ikke endret kosthold ellers. Og nei, hun er ikke spesielt overvektig

Gjest Kaffekrus
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Magefølelsen min sier at det er bløff. I løpet av de to ukene har hun satt til livs både cola, potetgull og sjokolade og ikke endret kosthold ellers. Og nei, hun er ikke spesielt overvektig

Det kan være så enkelt som å ha veid seg til ulike tider på døgnet, eller naturlige svingninger som følge av syklus, for eksempel :)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kaffekrus skrev:

Det kan være så enkelt som å ha veid seg til ulike tider på døgnet, eller naturlige svingninger som følge av syklus, for eksempel :)

Tiden vil vise om hun kommer inn i bunaden. Men jeg er ikke naiv jeg vet hvor mye kalorier det er i potetgull,sjokolade og cola. Dette satte hun til livs første uka!

Gjest Runforit
Skrevet

Du kan trene til di kreperer. Spiser du mer enn du forbrenner så går du ikke ned i vekt. 

Kalori inn/ut avgjør om du går ned.

Trening kan gjør deg fastere, strammere, smalere, mer muskuløs osv. Med ikke om kostholdet ikke sitter så vil ikke det skjer noe med vekten.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, har det noen betydning om hun bløffer eller ei? 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Mayoo skrev:

Javel, har det noen betydning om hun bløffer eller ei? 

Liker ikke folk som lyver uansett om det er smått eller stort, men det er et annen disk.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke folk som lyver uansett om det er smått eller stort, men det er et annen disk.

Det er jo uansett vanskelig for deg å vite om hun lyver eller ei, men du velger jo tydeligvis å tro det verste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...