Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser folk har problemer med politi, dørselgere, tiggere og annet pakk som kommer på døren. Er det normalt å åpne døren for uanmeldt besøk? Alle jeg kjenner som kan finne på å besøke meg ville ringt først, de som ringer på uten å ringe er vanligvis de jeg ikke vil ha kontakt med.

Hvis dere åpner, hvor bor dere? Og hvorfor åpner dere? Har dere noen gang fått en positiv overraskelse av det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på. Tiggere åpner jeg ikke opp for og har aldri hatt noe problem det de, men har hatt positive opplevelser med besøk der folk ikke sier i fra før dem kommer på besøk. Litt sånn: surprice. :) 

Anonymkode: 29ccc...f26

Skrevet

Jeg åpner alltid, så sant jeg har klær på meg.

Jeg bor i en liten bygd på Vestlandet, og det kan jo være hvem som helst der ute på trappen - kan ikke bare la dem bli stående der. Det er ofte naboer eller bekjente som ikke tenker på å ringe når de bare skal innom en liten tur.

Jeg bodde i sentrum av Bergen tidligere, der måtte man åpne ytterdøren fra dørtelefonen, det gjorde jeg kun dersom jeg visste hvem det var. Men var de først kommet inn i bygningen åpnet jeg alltid. Var gjerne en nabo som skulle enten til meg eller en av de jeg bodde sammen med.

Når jeg har bodd andre steder i verden har jeg sett an situasjonen, tidspunktet og området jeg bodde i.

Skrevet

Jeg bor i kjeller leilighet nå, og de fleste banker på vinduet når de kommer. Da ser jeg jo hvem det er.

Har min dør på toppen av en bratt trapp, så der åpner jeg ikke om jeg ikke vet hvem det er. Føles ikke trygt. Ikke noe vindu på døren heller.

Om noen ringer på uten at jeg venter besøk, så går jeg opp i 1 etasjer. Der føles det tryggere, og mulig å sjekke hvem det er.

Politiet er innom jevnlig pga ene naboen her, men de har hittil alltid vært i uniform. Å de har alltid vært veldig hyggelige. Beklaget for at de har forstyrret meg osv. 

Naboen åpner nemlig ikke selv alltid da de kommer. For det er de for ruset til.

Skrevet

Siden jeg ikke har noen mulighet til å se hvem som står utenfor døra når det ringer på, så må jeg jo åpne. 

Mer det selgere eller tiggere så sier jeg bare nei og lukker døra. Er det Jehovas så viser jeg stolt frem min samling av sataniske duppeditter og overraskende nok så kommer de gjerne igjen og diskuterer religion med meg. Gøy 

Ellers er det ikke så ofte det ringer på. Venner har en tendens til å ringe/tekste først for å være sikker på at jeg er hjemme, men det hender at naboen ringer på for å spørre om noe eller huseieren om han er forbi. 

Lukker ikke alltid opp. Ligger jeg i senga, er avkledd, har sex, er midt i en film eller andre ting så gidder jeg ikke lukke opp. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det, Men er de fra jehovas vitner så sier jeg bare jeg er kristen og lukker døren.

Anonymkode: 863dd...5a4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lukker ikke opp for fremmede, hvis de ikke er politi. Åpner bare for politiet fordi jeg vet at de har brekkjern og gjør mye værre arbeid enn tyver, hvis de vill inn.

Anonymkode: 478b4...37c

• Liker 2
Skrevet

Nei,åpner som regel ikke. 

Har hatt mange innbrudd og voldelige folk på døra så stoler ikke på noen lenger.

Skrevet

Jeg åpner, synes det er så vanskelig å snakke gjennom en lukket dør.

Jeg bor i hus i en by 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, #Sunrise skrev:

Hehe... :)

Anonymkode: 77189...966

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg må åpne hvis jeg er i stua for her ser alle rett inn. 

Anonymkode: 929e3...97a

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, lovedrug skrev:

Nei,åpner som regel ikke. 

Har hatt mange innbrudd og voldelige folk på døra så stoler ikke på noen lenger.

Hvor bor du? I en by antar jeg?

Anonymkode: 414a3...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke navn på døra eller nede ved ringeklokkene, så her ringer det nesten aldri på. Ringeklokka nede har jeg skrudd av ringingen på. Jeg har kikkhull i inngangsdøra, så hvis det er noen på døra ser jeg hvem det er.

Uansett er det ingen som besøker meg, verken venner eller familie, så med unntak av naboer er det ingen her på døra.

Anonymkode: 60c18...da6

Skrevet

Bor i innherred i trøndelag ,ganske stort miljø her. og nabo byene er så nærme hverandre så det blir 3 dobbelt opp da på en måte

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i byggefelt, og åpner alltid. Noen ganger er det en nabo som vil noe (låne noe, komme med kake, levere tilbake noe etc) Barn som skal selge lodd for lokale idrettslaget. Eller barn som vil ha med mine ut.

Aldri opplevd politi, tiggere eller noe slikt på døren. Selgere kommer ofte, men de tror ofte at jeg er storesøster i huset, eller barnevakt, så pleier å spille med, og si at de ikke er hjemme.. Haha, fordelen med kviser etter fyllte 30år. :P 

Anonymkode: 7abd7...23d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...