Gå til innhold

La katt være alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal hjem til mine foreldre i forbindelse med et slektstreff og er litt usikker på om jeg skal ta med katten eller la henne bli igjen med samboer. Slektstreffet er noen timer unna mamma og pappa, så vi må sove over en natt. Vi blir borte fra fredag ettermiddag (kanskje rundt kl 15) til  natt til søndag ( er sikkert hjemme 1-2 tiden på natten). Går det an å la katten være alene hjemme hos mamma og pappa i den perioden? Har tenkt til å høre med en venninne om hun evt kan stikke innom og kose litt med katten fredagskvelden og lørdag på dagen, men det er jo avhengig av at hun kan (hun jobber turnus, så noen helger også). Bør jeg bare la katten bli igjen hos samboeren min?

Anonymkode: 3d1d1...f92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt unna fra deg bor foreldrene dine? Er det en innekatt? De kattene vi har hatt er ikke videre begeistret for å kjøre bil. Er det en grunn til at det er plan B at katten din er hjemme hos samboeren din?

Anonymkode: f50e1...dee

Skrevet

Kan vel være hos samboeren din. Katter klarer seg fint selv bare de får mat og vann

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om mange dagene så det beste for pus er å bli værende hjemme sammen samboeren din

Anonymkode: f1f6f...86c

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt unna fra deg bor foreldrene dine? Er det en innekatt? De kattene vi har hatt er ikke videre begeistret for å kjøre bil. Er det en grunn til at det er plan B at katten din er hjemme hos samboeren din?

Foreldrene mine bor to timer unna. Det er innekatt ja. Grunnen til at jeg helst vil ha henne med er at jeg kommer til å savne henne sånn. Hun er min katt, og jeg føler meg best når hun er med :) vet jeg høres litt psyko ut, men sånn er det. Haha. Skal være hos foreldrene mine i 4 dager etter at vi har vært på slektstreff.

Skrevet

Jeg ville latt henne være hjemme så sant det ikke er en katt du vet er svært komfortabel med reiser og å være på fremmede steder. Mange katter liker ikke det, de er mer stedsbundne og mindre personavhengige enn f.eks hunder. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg ville latt henne være hjemme så sant det ikke er en katt du vet er svært komfortabel med reiser og å være på fremmede steder. Mange katter liker ikke det, de er mer stedsbundne og mindre personavhengige enn f.eks hunder. :)

Hun er ikke kjempeglad i å reise (fortsatt en kattunge), men vi har vært hos foreldrene mine mange ganger før, så deres hus er ikke et fremmed sted :) hun koser seg veldig når vi er der. Men ja, bør vel la henne bli hjemme så hun slippe reisen kanskje.. Selv om jeg kommer til å savne henne så mye.

Skrevet

Heisann.
En katt klarer seg helt fint en helg. Spesielt om du får noen til å stikke innom å kose litt på den og gi den mat/vann. Noe lenger enn en helg bør det være mer tilsyn til katten enn det.

Skrevet

Det kommer helt an på katten. Min katt klarer seg helt fint alene.

Du bør gjøre det som er best for katten. Men det tror jeg du vet :)

AnonymBruker
Skrevet

Argumenter MOT å ha katten med:
hun må reise 4 timer med bil
hun må være alene i foreldrene dine sitt hus i 1,5 døgn uten noe som helst selskap
er hun hjemme får hun selskap hver eneste dag av din samboer

Argumenter FOR å ha katten med:
du får selskap av katten de 4 dagene du er der og slipper å savne katten så mye

Du kjenner katten din best og ser om det er verdt ulempene for at du skal slippe å savne katten de 4 dagene du ikke er på slektsstevne. Personlig synes jeg det er egoistisk at du ikke klarer å være uten katten din noen dager, og at katten din da må reise langt og i tillegg være HELT alene noen av dagene. Jeg skjønner at det er fordi du er så glad i katten din, men tenk på at katten din har behov for selskap også mens du har masse selskap på slektsstevne, og at det er bedre for katten å kose seg hjemme med samboeren din, OG slippe lang reise. Jeg er helt med på at katter kan klare seg litt alene, men da synes jeg at matmor må klare seg alene også. Hvorfor skal katten måtte reise langt for så å måtte være alene...?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...