Gå til innhold

Kreditt-kort som gir prosent tilbake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som bruker kredittkort med cashback her?

De eneste kreditt-kortene jeg har hørt om gir bare ett par prosenter på klær og sko, samt på drivstoff.

Finnes det noen kredittkort som gir euro-bonus eller lignende cashback hos dagligvare-butikker og andre ting også?

Anonymkode: 9ac70...2f5

Videoannonse
Annonse
Gjest Lunasama
Skrevet

Yabank har 4 % på dagligvarer eller 2 % på alt, man kan velge en av dem.

AnonymBruker
Skrevet

365 kortet. Og Norwegian kortet.

Anonymkode: 2f946...3b6

AnonymBruker
Skrevet

Hos Yabank varierer det litt fra mnd til mnd hva du kan velge mellom.  365privat er genialt for drivstoff. 

Anonymkode: 9deae...8bc

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De eneste kreditt-kortene jeg har hørt om gir bare ett par prosenter på klær og sko, samt på drivstoff.

Finnes det noen kredittkort som gir euro-bonus eller lignende cashback hos dagligvare-butikker og andre ting også?

Jeg har nettopp skaffet meg VISA kredittkort fra Ya-bank, da det skal gi 4% på dagligvarer. Jeg har ikke brukt det ennå, men det lover jo bra.

Det gis hver måned en mulighet til å selv velge hvilken kategori man vil ha rabatter på, som vist nedenfor har man fire valg. Jeg har valgt dagligvare-rabatten, men det er flere valg, som du ser. I forrige måned hadde de valget om 5% rabatt på alle nettkjøp.

Man kan altså endre det man får rabatt på om man vil, avhengig av hvilken måned det er. Minuset (syns jeg) er at du må huske å gå inn på nettsiden deres og registrere rabatten du vil ha HVER MND, ellers går du glipp av det.

Sitat fra Ya bank sine nettsider nå:

"

I april kan du velge mellom disse rabattene: 

• 4 % rabatt på dagligvare

• 5 % rabatt på hus og hage

• 5 % rabatt på reise

• 2 % rabatt på alle kjøp*

"

Skrevet

Norwegian: 1% CashPoint på alt, kan brukes på flyreiser

YA Bank: Nevnt tidligere

FlexiVISA: Kan velge mellom 4 forskjellige ting, elektronikk og sportsutstyr er to av dem 4%

365direkte: Tror du har det allerede

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Trumf og Coop sine kredittkort til dagligvareinnkjøp, og Norwegian sitt som "reisekort". Kunne sikkert funnet bedre kort, men å drive  å velge rabatter hver måned passer ikke meg. Har også Ikano Visa. De har ulike månedsrabatter i tillegg til fast 1% på dagligvarer og 1 - 2% på bensinstasjoner. Denne måneden er det f eks 6% på bil og tilbehør, noe som passer bra i forbindelse med innlevering til dekkskift.... Er ikke så veldig flink til å følge med på hva som er den aktuelle månedsrabatten, så har nok gått glipp av noen kroner i rabatt...

Du må tenke igjennom hva som er viktig for deg, hva går det mye penger på ? Jeg er opptatt av daglige matinnkjøp, det blir mye penger av det. Klær og sko er det ikke så ofte vi kjøper, så der følger jeg heller meg på tilbud. Det viktigste med kredittkort er å betale tilbake i tide.

Anonymkode: b1124...620

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte hvis man skal kjøpe en splitter ny bil (og betaler med slike kreditt-kort) så kan man fort få en del penger tilbake igjen dersom bilen koster ett par hundre  tusen kroner. Eller hvis man plutselig får en god slump med ekstra penger, og så betaler ned ett par hundre tusen kroner på studie-lån eller gjeld......

Men da må man jo selvfølgelig velge ett kreditt-kort som gir slik bonus-greie når man betaler regninger eller inngår ett kjøp til ett par hundre tusen kroner....

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trumf Visa gir poeng (Norgesgruppens butikker, samt litt poeng på andre kjøp som ikke er dagligvarer) som kan veksles inn i Eurobonus. :)

Anonymkode: 189aa...7ac

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

en splitter ny bil (og betaler med slike kreditt-kort)

Pleier det ikke være maxbeløp pr. måned, da?

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trumf Visa gir poeng (Norgesgruppens butikker, samt litt poeng på andre kjøp som ikke er dagligvarer) som kan veksles inn i Eurobonus. :)

Anonymkode: 189aa...7ac

Bare 0.5% i andre butikker. Da får man dobbelt så mye fra Norwegian, og flyene deres er mer miljøvennlig og det er billigere med billetter hos dem. Man får i tillegg 300 når man får seg kortet.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Vox_populi skrev:

Pleier det ikke være maxbeløp pr. måned, da?

Jeg mener å huske en artikkel (om ett tilfelle fra USA) hvor en eller annen ganske rik person hadde kjøpt maleri / kunst eller noe - til en verdi av ett par hundre tusen kroner. Denne typen skal viss nok ha betalt med ett eller annet kreditt-kort som ga bonus hos reise-selskap eller fly-operatør (for eksempel American Airlines eller lignende) og dermed kunne han reise veldig mye helt gratis - nettopp fordi han fikk så mye bonus-poeng fra det kreditt-kortet som han brukte......

Men dette var jo fra Statene da, så jeg har ikke peiling på om noe lignende kan gjøres i Norge.... 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du Kompletts kredittkort optimalt så kan du få ganske mye bonus:)

Anonymkode: 1aaba...4ab

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ikke peiling på om noe lignende kan gjøres i Norge.... 

DNB Mastercard har 3% på alt du kjøper av drivstoff og annet på bensinstasjoner. Men med liten skrift: ikke mer enn  kr xxx pr. mnd. (Forsøkte å finne tallet på nettet, men det er godt gjemt, som ventende er). Jeg tipper de har sørget for beløpsgrenser på alle bauger og kanter.
Ordentlig dyre ting kan du heller ikke kjøpe med kredittkort, for du passerer kredittgrensa.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte hvis man skal kjøpe en splitter ny bil (og betaler med slike kreditt-kort) så kan man fort få en del penger tilbake igjen dersom bilen koster ett par hundre  tusen kroner. Eller hvis man plutselig får en god slump med ekstra penger, og så betaler ned ett par hundre tusen kroner på studie-lån eller gjeld......

Men da må man jo selvfølgelig velge ett kreditt-kort som gir slik bonus-greie når man betaler regninger eller inngår ett kjøp til ett par hundre tusen kroner....

Ja, men  de aller fleste har en øvre grense på hva man kan få tilbake.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv; http://www.saseurobonusmastercard.no/

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Norwegian: 1% CashPoint på alt, kan brukes på flyreiser

YA Bank: Nevnt tidligere

FlexiVISA: Kan velge mellom 4 forskjellige ting, elektronikk og sportsutstyr er to av dem 4%

365direkte: Tror du har det allerede

Jeg har tenkt å bestille norwegian sitt men leste på siden deres og fant ikke svar.

Vet at 1cash point=1kr. Men betyr det at dersom jeg handler alt mulig rart et helt år for 100.000 så får jeg 1000 cashpoints, altså 1000kr å bruke på norwegian? Koster det penger å bestille kortet? Det stod bare at det var gratis med null årsgebyr, men koster selve kortet penger å bli tilsendt i posten? 

Akkurat nå har jeg visa sitt og det står at det koster 250kr i året. Jeg sparer ikke 250kr i året å å ha det engang da jeg bruker det sjeldent. Bare eventuelt reiseforsikring men det har norwegian også.

Har hvertfall ikke bil så trenger ikke bensin. Bruker nok mest penger på mat og..alkohol. Får man cashback for alkohol? :P

Anonymkode: 9ce39...698

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt å bestille norwegian sitt men leste på siden deres og fant ikke svar.

Vet at 1cash point=1kr. Men betyr det at dersom jeg handler alt mulig rart et helt år for 100.000 så får jeg 1000 cashpoints, altså 1000kr å bruke på norwegian? Koster det penger å bestille kortet? Det stod bare at det var gratis med null årsgebyr, men koster selve kortet penger å bli tilsendt i posten? 

Akkurat nå har jeg visa sitt og det står at det koster 250kr i året. Jeg sparer ikke 250kr i året å å ha det engang da jeg bruker det sjeldent. Bare eventuelt reiseforsikring men det har norwegian også.

Har hvertfall ikke bil så trenger ikke bensin. Bruker nok mest penger på mat og..alkohol. Får man cashback for alkohol? :P

Anonymkode: 9ce39...698

Visa sitt?

Ja, bruker du 100 000 på varekjøp får du 1000 til reiser med Norwegian. Du får også 5% på alle Norwegian billetter og du slipper kredittkortgebyr. Du får 300 når du først får kortet, hvis du kjenner noen med det bør du be om vervelink, da får de 300 cashpoint også. 

Det koster ingenting å få tilsent kort første gang, litt usikker om erstattningskort, har ikke trengt det ennå.

Du får Cashpoint på alkohol. Alle varekjøp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å bruke et kredittkort pga cashback minner mye om tankegangen til de på Luksusfellen som tar opp kredittkortgjeld for å betale annen gjeld.

Anonymkode: 6d814...b80

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke et kredittkort pga cashback minner mye om tankegangen til de på Luksusfellen som tar opp kredittkortgjeld for å betale annen gjeld.

Anonymkode: 6d814...b80

Da har du i så fall misforstått. Cashback er en av flere grunner for "vanlige" konsumenter til å bruke kred.kort.

Sikkerhet med betaling er en annen grunn.

Alt forutsatt at du har orden i privatøkonomien og betaler før forfall.

Søker du derimot om nytt kred.kort for å betale gjelden på det gamle....Da...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...