Gå til innhold

Tips til mat til en kresen jente??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lyst til å gå ned i vekt, men har et stort problem.. jeg  er fryktelig kresen  😦

Har gått opp 8 kg på en mnd, og nå viser vekta straks på 100😮😮😮 der har jeg vært en gang,og skal ikke tilbake til den vekta..

Bare lurer på om noen har tips til hva jeg kan spise.

Salat? Middag, lunsj osv..

Hadde vært veldig fint med litt tips.

Anonymkode: 69399...efa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig lyst til å gå ned i vekt, men har et stort problem.. jeg  er fryktelig kresen  😦

Har gått opp 8 kg på en mnd, og nå viser vekta straks på 100😮😮😮 der har jeg vært en gang,og skal ikke tilbake til den vekta..

Bare lurer på om noen har tips til hva jeg kan spise.

Salat? Middag, lunsj osv..

Hadde vært veldig fint med litt tips.

Anonymkode: 69399...efa

Å gi råd til en som er fryketlig kresen er jo nesten uten mål og mening,for uansett hva som kommer av forslag så liker du det garantert ikke.  Men hvis du liker salat så er det jo brae å kjøre på med salater da,eller spise mindre posjoner av det du allerede spiser.

Anonymkode: f9b48...689

• Liker 2
Gjest Kaffekrus
Skrevet

For å gå ned i vekt trenger du strengt tatt ikke gjøre noe annet enn å spise det samme som du gjør, bare i mindre mengder. For helsa derimot har selvsagt kostholdet en del å si. Vanskelig å gi råd til noen som er kresen, synes jeg, men kan gi noen generelle tips.

Tenk at du skal få i deg proteiner og sunt fett til hvert måltid, og gjerne trege karbohydrater. Helsedirektoratets anbefaling om 5 om dagen (2 frukt, 3 grønnsaker) er et godt utgangspunkt. Spis de typene du liker. Mest mulig ubearbeidede matvarer, og lag gjerne mat fra bunnen - da har du kontroll på hva den inneholder, både med tanke på næring og smak :)

Skrevet

Spis mindre.

Er du ikke glad i fisk, så prøv alternativer som tunfisk, varmrøkt makrell og reker.

Lager du tomatsaus, eller andre sauser, så ha masse med gulrøtter, løk, hvitløk og andre grønnsaker du lett kan "skjule".

Lag supper fra bunnen av på bare grønnsaker, med litt fløte.

Kutt ned på ris/pasta/potet, spis mere linser/bønner etc.

Lettere å gi tips til oppskrifter hvis du skriver litt om hva slags mat du absolutt ikke liker.

Skrevet

Som allerede skrevet her så kan du spise hva du vil, så lenge du ikke spiser for mange kalorier pr. dag. Om du f.eks.  bare liker pølser, så kan du jo spise det, men ikke 5 baconpølser i hvitt brød liksom. ;)  Hvilken mat spiser du nå da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...