Gå til innhold

Gjør kjæledyret ditt rare ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er avhengig av å bruke ørepropper og katta mi spiser de faktisk opp de gangene jeg glemmer å lukke døra til soverommet når jeg står opp.

En gang våknet jeg av at hun prøvde å spise ene øreproppen jeg hadde i øret 😂

De må være brukte, nye bryr hun seg ikke om i det hele tatt. Hun maler og koser seg som bare det når jeg finner henne med en ørepropp.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden min også elsker brukte ørepropper 😂

En gang vi var på besøk, så manglet plutselig kompisen min øreproppene sine. Neste dag så jeg den komme ut bak. Og to dager senere kom en til. Og to dager senere igjen kom en tredje...

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Lauge skrev:

Hunden min også elsker brukte ørepropper 😂

En gang vi var på besøk, så manglet plutselig kompisen min øreproppene sine. Neste dag så jeg den komme ut bak. Og to dager senere kom en til. Og to dager senere igjen kom en tredje...

Jeg får ikke sjekket om disse proppene kommer ut igjen, men vil jo tru det. Hun har ikke dokasse inne fordi hun er mye ute. Jeg er litt redd for at det skal gi forstoppelse, men hun har jo overlevd med dette i 8 år nå 😊

De liker vel smaken av ørevoks 😜

Skrevet

Bikkja mi kjefter fælt på statuer (av mennesker), og vil at de skal leke med han. Han er også skikkelig morgengretten, han må virkelig overtales for at jeg skal klare å få han med meg ut, og etter at han har gjort fra seg bjeffer han hele veien hjem fordi han vil ha mat. Han må sitte og se på biler som kjører litt sakte, for det KAN jo hende at det kommer en venn ut av bilen! Han gjør bokstavelig talt ikke en flue fortred, han prøver bare å snuse på dem. Og om vinteren, hvis vi går ned en bakke som er litt glatt, så legger han overkroppen ned mens han sparker fra med bakbeina så han sklir ned bakken. Ofte med en pinne i kjeften. Hysterisk morsomt å se på, hehe :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den ene pusen vår kan ligge i sin dypeste søvn, men med en gang samboeren min reiser seg opp fra stolen så ligger hun på kjøkkengulvet og ruller rundt om kring :fnise: den andre pusen gjør egentlig ikke så mye rart, annet enn at hun er litt dum når det gjelder dører. Når hun "prøver" å åpne dører som står på gløtt så stikker hun labben så langt inn som mulig og vifter rundt  i løse luften, også gir hun opp med en gang fordi den selvsagt ikke åpner seg. Hun har også for vane å lage en sånn rar "klagelyd" når vi tar på henne :fnise:

Anonymkode: ba66a...747

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Katten min slipper ut et høyt mjau hver gang jeg nyser. Aner ikke hvorfor. 

Anonymkode: 48e35...0cf

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Katten min slipper ut et høyt mjau hver gang jeg nyser. Aner ikke hvorfor. 

Anonymkode: 48e35...0cf

Haha! :laugh:

Min ruller alltid på gulvet av glede hver gang jeg kommer hjem. Hun vil også sove så tett som mulig om nettene! Kan være litt forstyrrende da hun maler helt ufattelig høyt :ler: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ildere og de gjør bare rare ting hele tiden. Er nesten mer rart når de oppfører seg normalt :ler: 

Anonymkode: 3c2f1...539

Skrevet (endret)

Mine tre er et kapittel for seg selv av og til..... Verste er  yngstemann. 

Han har spist ladere for iallefall 5000kr. Mac-lader og iphone-lader er favoritten. Dog ble mannen min passe forbanna da han skulle stusse skjegget og katten hadde tygd i fillebiter laderen til skjeggtrimmeren! Problemet løste seg delvis ved hjelp av tigerbalsam... smører med jevne mellomrom tigerbalsam på ladere som ligger fremme (det tar han gjerne en 3-4 forsøk der han renner rundt på gulvet og gnur munnen nedi teppet før det går opp for han at dette kanskje ikke var så lurt. Ikke den smarteste pusen i gata). 

Han bruker også å bade med meg. Hver gang jeg skal opp trappa så roper jeg på han og spør om vi skal bade. Katten løper forbi meg og inn på badet. Ligger helst oppå brystkassen min. Mest velduftende katten i gata. 

Jeg bruker dagslinser, og setter på meg nye hver morgen før jeg står opp. Katten ligger klin inntil meg og venter på at jeg plukker ut linsa sånn at han kan drikke opp linsevæsken. Hver eneste morgen. 

Eldstekatten er mor til yngstemann. Hun er supersær. Hun har to favoritter i hele verden: eldstejenta i huset og bikkja på 50kg. Hver gang hun kommer inn etter natta så er det rett bort til hunden for å kose og legge seg inntil henne. Eldstejenta er den eneste som får klappe henne. Hvis vi andre prøver så legger hun seg flat på gulvet og åler seg unna. Eneste gangene vi andre får kose med henne er når vi lager mat på kjøkkenet og hun er i smiskemodus. Da er hun så rent kjælen. Kommer til å bli et sorgens kapittel når eldstejenta flytter hjemmefra for å studere. 

Dessuten har gammelkatten en greie med mannen min hver kveld......hun gjemmer seg unna når han skal ta kattene ut for kvelden. Vi har et ganske stort hus, så gjemmeplassene er mange. Han prøver alle triks i boka for å lokke henne frem. F.eks så bruker han å gå rundt hele huset og kvesse kjøttkniven (hun bruker alltid å komme løpende på kjøkkenet når hun hører den lyden under middagslaging, for da vet hun det kan muligens vanke en godbit). Ser helt noldus ut med en stor mann som går rundt i huset og kvesser en svær kniv! Bra vi har lite innsyn fra naboer. Straks han gir opp med å finne henne og enten går å legger seg eller stikker ut en siste tur med bikkja så kommer katten frem og går mot ytterdøra sånn at jeg kan slippe henne ut. 

Og sånn går nå dagene i Skruf sitt hjem :fnise:

Endret av skruf
  • Liker 6
Skrevet

Haha, ser for meg mannen med en svær kniv!! 

Hunden min gjør veldig mye rart, og jeg tror ikke jeg har ledd så mye som etter at jeg fikk ham! For eksempel tror han at alle nye godbiter kan være et potensielt forsøk på å forgifte ham, så han sleiker forsiktig på den, slipper den på gulvet og ser bebreidende på oss. Da skjer ett av to: Han ignorerer godbiten og vårt barnslige forsøk på å gi ham noe nytt, eller han tar den med ut i stua, kaster den rundt på gulvet, slenger på hodet og spretter rundt etter den. Så spiser han den, eller slutter brått å bry seg igjen. Og han tar imot godbiter så utrolig forsiktig, og vil ikke tygge store biter eller osteskiver med piller i med mindre de er helt flate,  selv om han er en stor bamse på nesten tredve kilo. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

En katte jeg hadde gikk alltid inn på romme til dattera mi for å hente sokker, så hun komme gående med en sokk i munn for den elsket hun å sutte på til det gikk hull i den. Merkelige greier. Når jeg jeg skrek nei så visste hun godt hva jeg mente om det. Hehe

• Liker 1
Skrevet

Og ja, hunden vår...

Hun er verdens mest makelige hund! Blir bare verre med årene. Minner meg litt om oksen Ferdinand som helst vil sitte under et tre og lukte på blomstene.. Hun trekker aldri i båndet når vi går på tur. Derimot så kan hun av og til dra baklengs hvis hun ikke gidder å gå på tur mere. Da vil hun hjem. Vi har ei fast skogsløype som vi bruker å gå, den har en lang variant på nesten 8km, men man kan og ta til høyre i et kryss og da blir turen ca 4km. En gang så regnet det, og hunden var tydeligvis misfornøyd med å gå tur. Da vi kom dit stien deler seg så la hun seg først ned. Deretter så begynte hun å dra baklengs, mens jeg dro forover. Endte opp med at hun klarte å smette ut av halsbåndet (hun er som sagt 50kg og supersterk..), så jeg sto igjen med lenken og halsbåndet i hånden. Bikkja stirret surt på meg før hun rett og slett LØP hele veien hjem! Hadde ikke noe annet valg enn å tusle hjemover, og da jeg kom hjem så lå bikkja på trappa. Var et annet par som sto å binåvet det hele, de holdt på å le på seg brokk..

Dessuten elsker hun å skremme yngstekatten. Bikkja har fast sovested i gangen, og hver gang katten skal passere henne så later hun som hun sover. Katten blir nervøs og ligger i mange minutter for å være helt sikker på at bikkja sover. Når katten da endelig drister seg forbi så setter bikkja i et bjeff sånn at katten får lettere hjertestans og hopper en meter i lufta før den piler forbi. Hver eneste gang. Kan nesten se at bikkja smiler etter vellykket skremming. 

• Liker 7
Skrevet
26 minutter siden, skruf skrev:

Og ja, hunden vår...

Hun er verdens mest makelige hund! Blir bare verre med årene. Minner meg litt om oksen Ferdinand som helst vil sitte under et tre og lukte på blomstene.. Hun trekker aldri i båndet når vi går på tur. Derimot så kan hun av og til dra baklengs hvis hun ikke gidder å gå på tur mere. Da vil hun hjem. Vi har ei fast skogsløype som vi bruker å gå, den har en lang variant på nesten 8km, men man kan og ta til høyre i et kryss og da blir turen ca 4km. En gang så regnet det, og hunden var tydeligvis misfornøyd med å gå tur. Da vi kom dit stien deler seg så la hun seg først ned. Deretter så begynte hun å dra baklengs, mens jeg dro forover. Endte opp med at hun klarte å smette ut av halsbåndet (hun er som sagt 50kg og supersterk..), så jeg sto igjen med lenken og halsbåndet i hånden. Bikkja stirret surt på meg før hun rett og slett LØP hele veien hjem! Hadde ikke noe annet valg enn å tusle hjemover, og da jeg kom hjem så lå bikkja på trappa. Var et annet par som sto å binåvet det hele, de holdt på å le på seg brokk..

Dessuten elsker hun å skremme yngstekatten. Bikkja har fast sovested i gangen, og hver gang katten skal passere henne så later hun som hun sover. Katten blir nervøs og ligger i mange minutter for å være helt sikker på at bikkja sover. Når katten da endelig drister seg forbi så setter bikkja i et bjeff sånn at katten får lettere hjertestans og hopper en meter i lufta før den piler forbi. Hver eneste gang. Kan nesten se at bikkja smiler etter vellykket skremming. 

Herregud jeg sitter og knegger høyt her, for en personlighet! Hahaha. Hunder er så komiske :) 

Skrevet
12 minutter siden, bippo skrev:

Herregud jeg sitter og knegger høyt her, for en personlighet! Hahaha. Hunder er så komiske :) 

Haha, ja, hun har litt av en personlighet! Blir bare verre og verre med årene (7 år nå)! Kan lese henne som ei åpen bok, hun har så tydelig kroppspråk og ansiktsutrykk!

Det er 3 ord hun kan godt og som vi må hviske, evt stave, og det er : tur, dusj og ostepop. 

Hvis det er på tide med en dusj så legger ørene seg flatt inntil kinnene, halen henger og hun går med tunge skritt. Må som oftest hale henne opp trappa til badet. Ene jentungen har rom rett ved badet, og det hender ofte at bikkja tar en spansk en og tusler inn på soverommet istedet for badet. 

Ostepop.....favoritten! Hun kan ligge i gangen, og straks hun hører ordet ostepop så går ørene til værs, og hun hiver seg rundt og løper inn på stua :fnise: Tigging på høyt nivå. Hun får såklart beskjed om å legge seg ned, men ender opp med å åle seg under bordet og stirre meg i senk. Hun vet at jeg er det svakeste punkt, så sikkert stikk å sette bernerøynene i meg.. 

Tur. Herregud. Med engang hun hører ordet så begynner hun å løpe frem og tilbake mellom gang og stue mens hun lager høye klagelyder, småuler og kaver bare verre. Er nesten som den scenen i Jurrasic Park der dinosaurene kommer og bakken vibrerer. Selv om hun er makelig så elsker hun tur, så lenge det går i hennes tempo og hun helst (ikke at hun får det) får bestemme løypa. Hun prøver seg da... hvis man går til venstre så går man til butikken. Dette er noe hun helst vil, for da sitter hun utenfor og venter (egen hundeparkering) mens vi er inne og handler. Også vet hun at hun får seg ei bein. Dette beinet bærer hun da selv i munnen hele veien hjem.. Så av og til så trekker hun til venstre, mens vi går mot høyre for å komme til skogen og turløypa. 

Skrevet
2 minutter siden, skruf skrev:

Haha, ja, hun har litt av en personlighet! Blir bare verre og verre med årene (7 år nå)! Kan lese henne som ei åpen bok, hun har så tydelig kroppspråk og ansiktsutrykk!

Det er 3 ord hun kan godt og som vi må hviske, evt stave, og det er : tur, dusj og ostepop. 

Hvis det er på tide med en dusj så legger ørene seg flatt inntil kinnene, halen henger og hun går med tunge skritt. Må som oftest hale henne opp trappa til badet. Ene jentungen har rom rett ved badet, og det hender ofte at bikkja tar en spansk en og tusler inn på soverommet istedet for badet. 

Ostepop.....favoritten! Hun kan ligge i gangen, og straks hun hører ordet ostepop så går ørene til værs, og hun hiver seg rundt og løper inn på stua :fnise: Tigging på høyt nivå. Hun får såklart beskjed om å legge seg ned, men ender opp med å åle seg under bordet og stirre meg i senk. Hun vet at jeg er det svakeste punkt, så sikkert stikk å sette bernerøynene i meg.. 

Tur. Herregud. Med engang hun hører ordet så begynner hun å løpe frem og tilbake mellom gang og stue mens hun lager høye klagelyder, småuler og kaver bare verre. Er nesten som den scenen i Jurrasic Park der dinosaurene kommer og bakken vibrerer. Selv om hun er makelig så elsker hun tur, så lenge det går i hennes tempo og hun helst (ikke at hun får det) får bestemme løypa. Hun prøver seg da... hvis man går til venstre så går man til butikken. Dette er noe hun helst vil, for da sitter hun utenfor og venter (egen hundeparkering) mens vi er inne og handler. Også vet hun at hun får seg ei bein. Dette beinet bærer hun da selv i munnen hele veien hjem.. Så av og til så trekker hun til venstre, mens vi går mot høyre for å komme til skogen og turløypa. 

Hahaha så herlig :) 

Skrevet
Et øyeblikk siden, bippo skrev:

Hahaha så herlig :) 

Ja, hun er kjempeherlig!

Kommer til å bli en sorgens dag den dagen hun ikke er her mere. Kjenner litt på at jeg vet hun begynner å bli gammel nå. Men, hun er ved veldig god helse, og har ikke en eneste gang hatt behov for dyrlege til henne, så håper vi har henne lenge enda. 

(5-9 år er snitt levetid for en berner)

Skrevet
10 minutter siden, skruf skrev:

Ja, hun er kjempeherlig!

Kommer til å bli en sorgens dag den dagen hun ikke er her mere. Kjenner litt på at jeg vet hun begynner å bli gammel nå. Men, hun er ved veldig god helse, og har ikke en eneste gang hatt behov for dyrlege til henne, så håper vi har henne lenge enda. 

(5-9 år er snitt levetid for en berner)

Åja huff, det skjønner jeg. Men det kan jo hende hun overrasker og lever til hun er 15 da, det skjer jo iblant :) En får krysse fingrene, hehe. 

• Liker 1
Skrevet

Den ene katten min liker å skremme meg:fnise: Hun ligger på lur på et lurt sted hvor jeg ikke ser henne og når jeg går forbi henne så hopper hun fram og "angriper" bena mine xD Andre katten skjønner med en gang, uten å ha sett at jeg har tatt med to bur, at hun skal være med :P 

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg er avhengig av å bruke ørepropper og katta mi spiser de faktisk opp de gangene jeg glemmer å lukke døra til soverommet når jeg står opp.

En gang våknet jeg av at hun prøvde å spise ene øreproppen jeg hadde i øret 😂

De må være brukte, nye bryr hun seg ikke om i det hele tatt. Hun maler og koser seg som bare det når jeg finner henne med en ørepropp.

Jeg har sånn hårbånd fra Kari Traa som jeg alltid har liggende oppå tredemølla. En gang jeg kom hjem fra jobb så var det oppkast overalt i huset, med små biter av hårbåndet i.. Katten hadde tydeligvis hoppet opp på tredemølla og forsynt seg med hårbånd. 

Ørepropper går det hardt ut over her også hvis jeg glemmer å lukke soveromsdøra eller glemmer å legge de under hodeputa. Ørevoks er tydeligvis snaddergodt for en puselus :fnise:

Skrevet

Kom hjem fra dagvakt for noen uker siden, og det var ingen berner som kom løpende ut straks jeg åpnet ytterdøren. Hun ligger alltid i gangen og er vill av glede når jeg kommer hjem. 

Gikk inn og kikket etter henne, og da kom hun luskende ned loftstrappa, tydelig skyldbetinget. Hun vet meget godt at hun ikke har lov opp på loftet der soverommet er. Gikk opp for å sjekke om hun hadde hatt noen uhell, og da oppdaget jeg at yngstekatten var stengt inn på badet (han som bikkja elsker å skremme når han går forbi). Gulvteppet var varmt rett utenfor baderomsdøra, så bikkja hadde tydeligvis stengt han inne for så å legge seg utenfor for å passe på at katten ikke kom seg ut! Terror på høyt nivå :fnise:

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...