Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg trenger litt råd, er nemmelig rimelig usikker på dette. Da jeg var 13-14 år (altså ca ni år siden) drev jeg å snakket på msn og webcamera med en gutt jeg likte godt. Han åpnet seg da om at han var narkoman og dette var ganske ille slik at jeg kontaktet helsesøster som tok videre kontakt med noen som kunne hjelpe han, da brøt vi all kontakt. I ettertid har jeg sett at dette endte opp med barnevern. Jeg har sett han i byen men aldri turt å sagt noe. En stor del av meg lurer på hvordan det går med han. Jeg har kjæreste så jeg er ikke interessert i en slik relasjon, bare høre hvordan han har det. Er dette noe som kan være dumt å gjøre? Bør jeg la det være?

Anonymkode: 3c5c6...2e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, ni år siden er ganske lenge. Når du har observert han på gata, har han virket som om han fortsatt var "sliten"? Altså om har kanskje fortsatt drev med rus? Vat du om han har en jobb? Har du søkt han opp på sosiale medier eller googlet han dersom du vet hans fulle navn?

Skjønner at du nysgjerrigheten er tilstedeværende og om du tar kontakt vil det da i fremtiden være aktuelt å holde kontakten med han fra tid til annen? Hvordan tror du kjæresten din vil reagere i og med at det er sannsynlig at han finner ut av det hvis dere og gutten treffes i blant?

Huff, mange spørsmål her som jeg stiller. Tenkte at det vil være lurt å tenke seg godt om og forstå konsekvensene av det.

Håper uansett at det går bra med han nå. :)

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Den mystiske skrev:

Vel, ni år siden er ganske lenge. Når du har observert han på gata, har han virket som om han fortsatt var "sliten"? Altså om har kanskje fortsatt drev med rus? Vat du om han har en jobb? Har du søkt han opp på sosiale medier eller googlet han dersom du vet hans fulle navn?

Skjønner at du nysgjerrigheten er tilstedeværende og om du tar kontakt vil det da i fremtiden være aktuelt å holde kontakten med han fra tid til annen? Hvordan tror du kjæresten din vil reagere i og med at det er sannsynlig at han finner ut av det hvis dere og gutten treffes i blant?

Huff, mange spørsmål her som jeg stiller. Tenkte at det vil være lurt å tenke seg godt om og forstå konsekvensene av det.

Håper uansett at det går bra med han nå. :)

Takk for ett godt svar!:) Har sett han bare en gang, men holdt meg ganske på avstand. bekjente av meg som har visst av han sa at det var bra jeg tok kontakt slik at barnevernet ble innblandet. Vet at han har ett barn med en ekskjæreste. På facebook ser jeg ingen ting rusrelatert når jeg søker han opp. Det er mange spørsmål ja og det er vanskelig å vite hvordan typen min ville ha reagert. Tror ikke det hadde vært aktuelt å treftes, det er ikke sikkert han ønsker å svare en gang om jeg hadde skrevet. Men igjen så kommet opp i tankene gjennom årene med spørsmål om hvordan det går. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for ett godt svar!:) Har sett han bare en gang, men holdt meg ganske på avstand. bekjente av meg som har visst av han sa at det var bra jeg tok kontakt slik at barnevernet ble innblandet. Vet at han har ett barn med en ekskjæreste. På facebook ser jeg ingen ting rusrelatert når jeg søker han opp. Det er mange spørsmål ja og det er vanskelig å vite hvordan typen min ville ha reagert. Tror ikke det hadde vært aktuelt å treftes, det er ikke sikkert han ønsker å svare en gang om jeg hadde skrevet. Men igjen så kommet opp i tankene gjennom årene med spørsmål om hvordan det går. 

Ok, vel det er jo ingen hast å måtte ta kontakt med han denne uka... Kanskje se an litt om du tilfeldigvis treffer han på gata en gang å avgjøre da om du ihvertfall sier hei når dere passerer. Kan jo hende at han ikke kjenner deg igjen engang..

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Noen ting bør man bare la ligge, og kanskje er dette en av dem. 

Anonymkode: d4b82...421

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...