Gå til innhold

Gebyr hvis jeg venter med å betale skattesmellen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort blir gebyret da? Det står på altinn eller skatteetaten eller hvor jeg leste det at det var 0,56% i gebyr, men er det så lite, eller kommer det gebyr i tillegg? Skjønner selvsagt at det sikkert blir faktureringsgebyr i tillegg på sånn 50 kroner, men.

Jeg har fått skattesmell på 1100 kroner. Jeg er student. Har litt sparepenger (ca 6000 kroner), men det blir tøft i sommer (jeg har sommerjobb i 6 av 7 uker jeg har ferie, men de pengene får jeg jo ikke i sommer, så jeg må bruke sparepengene på husleie og mat) så jeg tenkte å utsette å betale det til høsten når jeg får lønn. Det er vel september/oktober man får sånn betalingskort. Men jeg orker ikke utsette det hvis jeg må betale sånn 1600 eller 2000 i høst hvis jeg venter til da. 

Vil anta noen vet her? 

Anonymkode: d0d63...168

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betaler du ikke og heller ikke inngår avtale med kemneren, så får du renter og gebyrer. Hvor fort kemneren går inn og får tvangstrekk i lønn via statens innkrevningssentral, er jeg usikker på. Men det er dumt å la arbeidsgiver få vite at du har tvangstrekk. 

Anonymkode: 9524b...2dd

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler du ikke og heller ikke inngår avtale med kemneren, så får du renter og gebyrer. Hvor fort kemneren går inn og får tvangstrekk i lønn via statens innkrevningssentral, er jeg usikker på. Men det er dumt å la arbeidsgiver få vite at du har tvangstrekk. 

Anonymkode: 9524b...2dd

Haha, jeg har ikke sagt noe om tvangstrekk av lønn men å vente til man får betalingskortet. 

Les innlegget før du svarer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk baksmell i fjor som jeg ikke hadde råd til å betale. Har ikke jobb og kunne ikke trekkes noe heller.

I januar ringte de og etterlyste pengene og jeg sa at jeg skal betale så fort jeg kan, men at jeg ikke har sjangs nå. 

I år får jeg igjen sånn at det dekker opp baksmellen fra i fjor. 

Sånn skjedde en gang før også, da jeg var arb.ledig og ikke hadde noe penger å avse til den baksmellen. Sikkert ikke så fryktlig lurt å gjøre, men er det ikke penger så er det ikke penger. Ekstremt vanskelig å låne av 0,- 

Anonymkode: 5eca0...49f

AnonymBruker
Skrevet

29 kroner er det gebyret på. :)

Anonymkode: f3e24...fce

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk baksmell i fjor som jeg ikke hadde råd til å betale. Har ikke jobb og kunne ikke trekkes noe heller.

I januar ringte de og etterlyste pengene og jeg sa at jeg skal betale så fort jeg kan, men at jeg ikke har sjangs nå. 

I år får jeg igjen sånn at det dekker opp baksmellen fra i fjor. 

Sånn skjedde en gang før også, da jeg var arb.ledig og ikke hadde noe penger å avse til den baksmellen. Sikkert ikke så fryktlig lurt å gjøre, men er det ikke penger så er det ikke penger. Ekstremt vanskelig å låne av 0,- 

Anonymkode: 5eca0...49f

Men jeg skal ikke unngå å betale i år. Jeg tenkte bare å betale når betalingskortet kommer dersom det ikke blir så mye i renter. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

29 kroner er det gebyret på. :)

Anonymkode: f3e24...fce

Ok, takk for svar, da venter jeg helt klart med å betale. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...