Gå til innhold

Gebyr hvis jeg venter med å betale skattesmellen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort blir gebyret da? Det står på altinn eller skatteetaten eller hvor jeg leste det at det var 0,56% i gebyr, men er det så lite, eller kommer det gebyr i tillegg? Skjønner selvsagt at det sikkert blir faktureringsgebyr i tillegg på sånn 50 kroner, men.

Jeg har fått skattesmell på 1100 kroner. Jeg er student. Har litt sparepenger (ca 6000 kroner), men det blir tøft i sommer (jeg har sommerjobb i 6 av 7 uker jeg har ferie, men de pengene får jeg jo ikke i sommer, så jeg må bruke sparepengene på husleie og mat) så jeg tenkte å utsette å betale det til høsten når jeg får lønn. Det er vel september/oktober man får sånn betalingskort. Men jeg orker ikke utsette det hvis jeg må betale sånn 1600 eller 2000 i høst hvis jeg venter til da. 

Vil anta noen vet her? 

Anonymkode: d0d63...168

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betaler du ikke og heller ikke inngår avtale med kemneren, så får du renter og gebyrer. Hvor fort kemneren går inn og får tvangstrekk i lønn via statens innkrevningssentral, er jeg usikker på. Men det er dumt å la arbeidsgiver få vite at du har tvangstrekk. 

Anonymkode: 9524b...2dd

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler du ikke og heller ikke inngår avtale med kemneren, så får du renter og gebyrer. Hvor fort kemneren går inn og får tvangstrekk i lønn via statens innkrevningssentral, er jeg usikker på. Men det er dumt å la arbeidsgiver få vite at du har tvangstrekk. 

Anonymkode: 9524b...2dd

Haha, jeg har ikke sagt noe om tvangstrekk av lønn men å vente til man får betalingskortet. 

Les innlegget før du svarer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk baksmell i fjor som jeg ikke hadde råd til å betale. Har ikke jobb og kunne ikke trekkes noe heller.

I januar ringte de og etterlyste pengene og jeg sa at jeg skal betale så fort jeg kan, men at jeg ikke har sjangs nå.