Gå til innhold

Er 12 år stor aldersforskjell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 år og har blitt kjent med en mann på jobb som er 47. Han er utrolig hyggelig og grei og ikke minst singel! Jeg vet ikke om jeg liker han på den måten, men prøver å bli bedre kjent med han uten å flørte  åpenlyst. Men er 12 år veldig stor aldersforskjell? Hadde håpet å finne en på min alder eller +/- fem år, men som alle vet er det ikke lett å finne noen som helst der ute i datingjungelen. Noen som har gode erfaringer med å være sammen med en eldre mann?

Anonymkode: ffc8f...9a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Men jeg ville styrt unna jobbflørter da det kan føre til kleine situasjoner på jobb om det blir forhold og alt ryker.

Anonymkode: 338c2...911

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det alt for stor forskjell. En ting er når dere er 35 og 47. Det er noe helt annet når han går av med pensjon, og gjerne vil reise og leva livet, mens du fremdeles har 12 år igjen i arbeidslivet. For ikke å snakke om forskjellen på en 70-åring og en 82-åring.. 

Anonymkode: c7dee...80b

Skrevet

Ikke sikkert det varer til du blir gammel og grå, så når dere er i den alderen der så ville jeg gått for det.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det alt for stor forskjell. En ting er når dere er 35 og 47. Det er noe helt annet når han går av med pensjon, og gjerne vil reise og leva livet, mens du fremdeles har 12 år igjen i arbeidslivet. For ikke å snakke om forskjellen på en 70-åring og en 82-åring.. 

Men har vi noen garantier for at vi lever til vi er gamle? Jeg vet at det er mange som bruker de argumentene, men finner jeg en man liker her og nå så bryr jeg meg ikke om hva som skjer om 30 år. 

Jeg tenker mer på om han er kanskje ikke så energisk som det jeg er og kanskje det kan bli problemer når vi er hver sin generasjon.. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke tenker på fremtidige eventuelle problemer, men her og nå problemer, kan det være ting som forskjell i energinivå, forskjell i interesser, og problemer med å omgås hverandres venner. Noen 47-åringer er unge til sinns, aldre er allerede i kategorien gamle. 

AnonymBruker
Skrevet

Dater selv en mann som er 12 år eldre enn meg.. Om det er noen fremtid mellom oss vet jeg ikke, men tar det som en erfaring og lærdom uansett. :)
Tenker ikke stort på det at han vil pensjonere seg før meg, for det tviler jeg på at han kommer til å gjøre tidlig.

Anonymkode: 07e32...e1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke den aldersforskjellen betyr så mye når dere er hhv 35 og 47 år.Hadde vært verre om du var i 20-årene. 

Det største probemet her er vel hvis du ønsker deg barn.Fertiliteten hos menn er jo dalende den også,når man nærmer seg 50.

Anonymkode: 7caea...1b1

Skrevet

Kjæresten min er 10 år eldre enn meg.

Ser ikke problemet :) Og som du sier, det er ingen garanti for at man lever til man blir gammel. Go for it ;) 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 35 år og har blitt kjent med en mann på jobb som er 47. Han er utrolig hyggelig og grei og ikke minst singel! Jeg vet ikke om jeg liker han på den måten, men prøver å bli bedre kjent med han uten å flørte  åpenlyst. Men er 12 år veldig stor aldersforskjell? Hadde håpet å finne en på min alder eller +/- fem år, men som alle vet er det ikke lett å finne noen som helst der ute i datingjungelen. Noen som har gode erfaringer med å være sammen med en eldre mann?

Når du er usikker, så er han ikke DEN rette, da ville du vært sikker på at han er mister rett med en gang. Alder er bare tall. Det viktigste den yngste må være forberdet på er at den eldste sannsynligvis vil dø lenge før den yngste med mindre en ulykke oppstår eller andre forhold.  Kjærligheten kjenner ingen alder. Alder er bare tall. 

Anonymkode: 060cc...9b0

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Når du er usikker, så er han ikke DEN rette, da ville du vært sikker på at han er mister rett med en gang. Alder er bare tall. Det viktigste den yngste må være forberdet på er at den eldste sannsynligvis vil dø lenge før den yngste med mindre en ulykke oppstår eller andre forhold.  Kjærligheten kjenner ingen alder. Alder er bare tall. 

Uenig!

Men dette tilfellet synes jeg det er greit, da TS er voksen kvinne på 35.

Anonymkode: 99674...7a3

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uenig!

Men dette tilfellet synes jeg det er greit, da TS er voksen kvinne på 35.

Når er det ikke greit da? Hvilken alder hos den yngste gjør wt kjærlighetsforhold ugreit? 16 år og 12 år eldre? Eller 50 år med kjæreste på 62? 

Min mann blir 56, snart jeg er under 40. Kjærlighetsforhold og ekteskap har vi hatt i mange år. Han er ikke min far, selv om mange tror det, han er heller ikke bestefar til sine egne barn, slik mange tror. Å dømme andre sier noe om egne holdninger som en kanskje bør tenke over. De eneste som i dagens samfunn har lov og rett til å dømme andre er Dommerne. 

AnonymBruker
Skrevet

Når er det ikke greit da? Hvilken alder hos den yngste gjør wt kjærlighetsforhold ugreit? 16 år og 12 år eldre? Eller 50 år med kjæreste på 62? 

Min mann blir 56, snart jeg er under 40. Kjærlighetsforhold og ekteskap har vi hatt i mange år. Han er ikke min far, selv om mange tror det, han er heller ikke bestefar til sine egne barn, slik mange tror. Å dømme andre sier noe om egne holdninger som en kanskje bør tenke over. De eneste som i dagens samfunn har lov og rett til å dømme andre er Dommerne. 

En på 15 og en på 27 f.eks..

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En på 15 og en på 27 f.eks..

Den seksuelle lavalder er 16 år i norge. Da er det naturlig at du holder deg over 16 år. 16 og 33 har gått helt fint det i 23 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Den seksuelle lavalder er 16 år i norge. Da er det naturlig at du holder deg over 16 år. 16 og 33 har gått helt fint det i 23 år. 

Du spurte når det ikke var greit, og det var akkurat det jeg svarte på.

AnonymBruker
Skrevet

JA. Jeg synes du fortsatt er ung mens han er gammel. Dog litt enklere dersom du ikke ønsker deg barn. Synes 50 åringer burde være ferdig med det.

Anonymkode: a4d27...93f

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JA. Jeg synes du fortsatt er ung mens han er gammel. Dog litt enklere dersom du ikke ønsker deg barn. Synes 50 åringer burde være ferdig med det.

Hvorfor bør 50 åringer være ferdig med å ha barn? Mange menn får og barn i to eller flere puljer, med to kvinner. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

47 er da ikke gammelt. Hjelpes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...