Gå til innhold

Har blitt anmeldt/siktet for å hatt sex med mindreårig?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her ønsker jeg nok å være anonym ja..

I sommer og høst som var så styrte jeg med ei jente, hun er 20år, nå 21, hun har et irriterende søskenbarn, på 14år 'problembarn' kan du si, er blitt flyttet på sånn 'problembarn hjem' siden hun bare lager trøbbel å gjør dumme ting overalt.
Denne jenta på 20-21år har jeg ikke kontakt med lengere

For å gjøre dette kort, søskenbarnet, altså hun som er 14/blitt 15 nå(?) maste på meg om å kjøpe alkohol, sigaretter, snus å slikt, noe jeg avslo siden jeg ikke kjøper til mindreårige sa jeg, noe jeg heller ikke gjør.
Kjenner ikke denne jenta, har ingenting med hun å gjøre å aldri hatt det, annet enn at hun er søskenbarnet til ei jeg styrte med i fjor sommer å høst.
Hun har drevet å skrevet til meg på facebook for en tid tilbake, uten at jeg har svart noe særlig, de siste gangene svarte jeg ingenting eller bare sletta meldinga.

I dag fikk jeg vite at jeg nylig har blitt anmeldt å siktet av politiet for å hatt sex med denne mindreårige jenta, noe jeg aldri har gjort selvfølgelig!
Har fått høre rundtom på bygda at denne jenta har gjort slikt før mot andre gutter som har nekta å kjøpe det hun vil ha osv, jeg vet i allefall at hun er en skikkelig bråkmaker både hjemme, på skolen osv.

Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg får visst oppnevnt en forsvarer og hele greia å her må jeg visst i rettsak.
Dette her kan virkelig ødelegge mye for meg.

I følge siktelsen så skal dette ha skjedd august i fjor, når jeg spurte om hvilken dato i august så var det ingen som kunne svare på det, jeg var nemmlig i utlandet store deler av august, men noen dato sto det ingenting om.

Er det virkelig så enkelt at småjenter kan sette seg ned å grine 8-9mnd etterpå at noen har hatt sex med de mens de var under seksuell lavalder, så blir gutta dømt? Detta her var virkelig frustrerende å nå er jeg faen redd altså..

Anonymkode: 818fd...0dd

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du forteller politiet sannheten, at anmeldelsen kom etter at du nektet å kjøpe alkohol og snus til henne, og at du aldri har vært i nærheten av noe seksuelt med henne. Er politiet smarte, ser de jo at hun har kjørt dette stuntet før og prøver å anmelde alle som går henne i mot, og at det er hevnaksjoner, alt sammen. Det er faktisk til din fordel at hun har gjort det før, da ser politiet et mønster i handlingene hennes.

Noe annet enn å fortelle dette kan du ikke gjøre. Ønsker deg lykke til og at du blir kvitt den drittungen som prøver å ødelegge for deg.

Endret av Million
  • Liker 34
Skrevet

For ei syk jente  

Skrevet

Jeg vil anbefale å rekonstruere august så godt som mulig. Forsøk å lage en oversikt over hvor du var og hva du gjorde de forskjellige dagene i måneden, kvitteringer eller kontoutskrift dersom du var på reise, og en liste over hvilke mennesker du traff eller steder du besøkte. Dette kan hjelpe deg med å finne alibi når du får vite hvilken faktisk dato det er snakk om.

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Kjøre en søksmål tilbake mot henne for falsk anklager og da involverer du foreldrene siden hun er mindreårig.  

Anonymkode: f8109...e96

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har gjort det. Har du ingenting å bekymre deg for. Politiet vil henlegge saken.

Anonymkode: c345f...266

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart om politiet uten videre tar ut siktelse uten å avhøre deg og undersøke saken nærmere? 

Anonymkode: 87cff...3dd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Syns dette høres veldig rart ut. En bekjent av meg ble anmeldt for det samme. Da kom politiet på døren, kastet han på glattcellene og ransaket hele huset. 

Anonymkode: 6cfe0...d50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik du legger det frem her har du neppe noen grunn til å bekymre deg.

Politiet kan gå igjennom all dokumentasjon og de vil da se av sosialt media at hun har oppsøkt kontakt, vil ha tjenester av deg, og at du ikke har respondert. Dersom hun har forsøkt liknende tidligere, vil flere kunne stå frem med dette. 

Det skal en del til å nå frem uansett, og de fleste slike saker blir henlagt. 

Jeg ville også kjørt sak tilbake for falsk anklage / ærekrenkelse. Slikt skal ikke gå upåaktet hen. 

Anonymkode: 0c0bd...e9d

• Liker 8
Skrevet

Uheldigvis finnes det mange personer som psykisk ikke er helt til stede, og jeg kan ikke se for meg hvor vondt og ekkelt det er for en person å bli anmeldt og falskt anklagd for slike ting! Ikke bare psykisk, men jeg har også vært vitne til hvor mye det kan ødelegge for en person. 

Det eneste du kan gjøre er å være ærlig med politiet. Fortell dem om all kontakten du har hatt med denne jenta. Og nei, det er ikke så enkelt at man bare kan si at man for flere måneder siden, da man var under den seksuelle lavalder, hadde sex med en person, og så blir personen dømt. Det må beviser til for å backe historien hennes, og mest sannsynlig blir det bare ord mot ord, hvor ingen kan bevise hvem som egentlig forteller sannheten, og saken blir henlagt. Som Million skriver, er det til din fordel at hun har gjort slike ting før. Skulle det vise seg at hun påstår at det skjedde under tiden du var i utlandet og du har beviser for det har hun ihvertfall ingen sak  

Jeg forstår at du er frustrert og redd, jeg ønsker deg masse lykke til og håper det løser seg for deg! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger til: bevisbyrden ligger hos anklager.

Dvs. det er ikke opp til deg å bevise at det ikke skjedde, det er opp til henne å bevise at det faktisk skjedde. Hvilket hun selvsagt ikke vil klare. 

• Liker 5
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Minner meg om den saken der en stefar ble dømt for seksuell misbruk av stedatter. Moren til dattera skilte seg fra han og da han ble dømt, innrømmet hun at alt var løgn! Han fikk hele livet sitt ødelagt av ei ungjente som var sjalu på sin stefar!

Så det finnes mange syke der ute som trenger hjelp og som er så ustabile at de i sinne anmelder på falsk grunnlag!

.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Bare spill med åpne kort så går det bra.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Minner meg om den saken der en stefar ble dømt for seksuell misbruk av stedatter. Moren til dattera skilte seg fra han og da han ble dømt, innrømmet hun at alt var løgn! Han fikk hele livet sitt ødelagt av ei ungjente som var sjalu på sin stefar!

Så det finnes mange syke der ute som trenger hjelp og som er så ustabile at de i sinne anmelder på falsk grunnlag!

.

Hvis det er saken jeg tror, så var det min familie (altså litt utover, ikke min nære familie).

Det som skjedde var at de skilte seg først, og anklagen kom etterpå fra stedatteren. Mor var sint på far og fyret oppunder det hele. Jenta var jo et barn, så på et vis synes jeg og synd på henne. 

Hele greia er uansett tragisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare ledd jeg altså. Skjønner ikke hvorfor du er bekymret når du ikke har gjort noe galt, og dere har selv skrevet til hverandre på Facebook. Der kan du garantert se om noen snakker med hverandre som om dem har hatt sex eller ikke.

Anonymkode: fa123...42e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde bare ledd jeg altså. Skjønner ikke hvorfor du er bekymret når du ikke har gjort noe galt, og dere har selv skrevet til hverandre på Facebook. Der kan du garantert se om noen snakker med hverandre som om dem har hatt sex eller ikke.

Anonymkode: fa123...42e

Selvsagt blir man bekymret selv om man selv vet man er uskyldig. Det er en ubehagelig situasjon å havne i.

• Liker 21
Skrevet

Pass på at du ikke flasher perioden du var i utlandet, før jenta har gitt en dato for når overgrepet skal ha skjedd. 

Og så er det på sin plass med en motanmeldelse for falsk forklaring, etter at saken din er ferdig etterforsket og henlagt. Denne jenta må få beskjed om at det hun gjør er alvorlig og kan skade andre for lang tid. 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Du bør prøve å finne ut hvem hun har anklaget tidligere og få disse til å snakke med politiet. Dersom hun faktisk anmeldte dem også så finnes det dokumentasjon i politiets systemer. 

Anonymkode: edcdf...158

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ja selvfølgelig er dette meget ubehagelig, jeg er selv nesten 28år, holder på med en jente som faktisk er to år eldre enn meg, hun har en datter osv så kommer dette.

Jeg syntes det er veldig rart at det her er tatt ut en siktelse uten at jeg en gang har blitt avhørt eller noe.
Det er vel nærmere 3uker siden hun 'fortalte' dette til politiet eller hva det nå enn hun har gjort, førstav i dag ble jeg kontaktet. 

Husker hun forsøkte å ringe meg for en stund siden, kjente ikke igjen nummeret, hun svarte å da hørte jeg jo hvem det var så la bare på.

Jeg har forsøkt å bryte alt med denne jenta i lang tid, hun har 4 profiler på facebook, alle er blokkert.

Jeg har selv ikke bodd på denne plassen så lenge, i overkant av 1år, jeg har bare hørt på bygda at hun har gjort sånn før om noen nekter å gjøre som hun vil, det er jo ikke noe jeg vet.
Vet bare at hun ble flyttet mye mellom moren, faren å hennes onkel i tiden jeg holdt på med hennes søskenbarn, fordi de voksne hadde problemer med å klare med denne jenta, hun bare stakk av, gjorde ugang, drakk seg full osv.

Nå vet jeg hun er flyttet et godt stykke herifra på en sånn ungdoms instutisjon eller hva det er, dette skjedde sikkert i hørt en gang eller hva jeg mener å huske, men usikker på når.

Dette er jo også lenge sia, burde hun ikke bli spurt av politi/avhører hvorfor hun liksom skulle komme med dette nå?

Jeg skal selvfølgelig ikke lekke ut nøyaktig hvilket tidsrom jeg var i utlandet, slik at hun kan justere seg etter dette, jeg har selvfølgelig ingen problemer med å dokumentere når jeg var i utlandet, når jeg var der å nøyaktig hvor jeg var.

Jeg har som sagt henne på facebook, har blokkert henne der, ikke har jeg mobilnummeret hennes heller.

Jeg sa jo til politibetjenten (en hyggelig bekjent av meg) at jeg gjerne ønsket å bli kalt inn til et avhør, må jo kunne få forklare meg før det taes ut en siktelse eller hva?!

Anonymkode: 818fd...0dd

Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke dette helt. Har du fått et formelt brev fra politiet om denne saken, om hva du er anklaget for? Eller har du bare hørt det "på bygda"?

Endret av Arabella
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...