AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #1 Skrevet 12. april 2016 Mannen min mener det er nok at vi voksne har førerkort, og barn under 12 år trenger ikke id? Men så hører jeg andre sier at barn må ha fødselsattest, men foreldrene må ha pass? Og noen sier alle må ha pass? Det er strengere regler nå pga terrorfaren osv. Vi ser ikke ut som ulovlige innvandrere, men likevel.... http://www.norge.dk/Norsk/danmark/travelinformation/#.VwzUgjCLSUl Noen som har reist nylig og vet hva som kreves? Og hvor lang tid i forveien bør vi gå til politistasjonen og få pass? Må vi bestille time? Hvor lang tid tar det før vi får passet? Anonymkode: 2a534...3cb
Raven Emerald Skrevet 12. april 2016 #2 Skrevet 12. april 2016 Jeg reiser månedlig mellom Norge og Danmark, og har ikke måttet vise ID. Men har med likevel, i tilfelle stikkontroll. Vet jo aldri. Så jeg ville hatt pass med til alle. Har reist mellom landene en gang uten pass (glemte det hjemme), og det gikk helt fint. Men var en nervebunt innen jeg satt på flyet hjem, så kan ikke anbefale det. =P
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har reist nylig og vet hva som kreves? Og hvor lang tid i forveien bør vi gå til politistasjonen og få pass? Må vi bestille time? Hvor lang tid tar det før vi får passet? https://www.politi.no/tjenester/pass/ Anonymkode: f9306...b9a
Gjest Dwight Skrevet 12. april 2016 #4 Skrevet 12. april 2016 Pass er enesre godkjente id utenfor Norge. Jeg har alltid med i tilfelle kontroll, ulykke osv
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 Du trenger ikke pass nei, men i disse dager ville jeg ha hatt med for sikkerhets skyld, med tanke på uroligheter i Europa og fare for at grensekontrollen skjerpes slik den ble for en tid tilbake. Anonymkode: a5e52...e63 1
Lykkehjerte Skrevet 12. april 2016 #6 Skrevet 12. april 2016 Har nylig fått beskjed om at alle fra Norge må kunne fremvise pass i Danmark, altså både barn og voksne.(Evt fødselsattest på barn) 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #7 Skrevet 12. april 2016 I påsken holdt det med førerkort ut av Danmark, men jeg hadde aldri i verden gamblet på det. Anonymkode: 3344f...79b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #8 Skrevet 12. april 2016 5 timer siden, Raven Emerald skrev: Jeg reiser månedlig mellom Norge og Danmark, og har ikke måttet vise ID. Men har med likevel, i tilfelle stikkontroll. Vet jo aldri. Så jeltg ville hatt pass med til alle. Har reist mellom landene en gang uten pass (glemte det hjemme), og det gikk helt fint. Men var en nervebunt innen jeg satt på flyet hjem, så kan ikke anbefale det. =P Tror også dette blir sett litt an, i forhold til utseende og nervøsitet, reisefølge, alder m.m. Ellers vet ennaldri hva som skjer i verden. I november gikk Norske myndigheter ut og anbefalte alle å ha pass med, seelv om de bare skulle over Svenskegrensen. Har noen us hva som står på UD sine sider nå? UD reiseråd tror jeg den heter, og er delt inn i hvilket land man skal til. Anonymkode: 9a6f9...76d 1
Gjest Nori Skrevet 12. april 2016 #9 Skrevet 12. april 2016 Reiste med fly til og fra Danmark i påsken og viste ikke ID en eneste gang, men hadde med pass allikevel.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #10 Skrevet 12. april 2016 Har aldri hatt med pass til Danmark og det har heller ikke barna mine, de har ikke pass. Nå har vi ikke vært der siden i fjor sommer, men har ingen planer om å ta med pass til sommeren heller. Anonymkode: 792b3...44f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #11 Skrevet 12. april 2016 Nei det trenger du ikke. Hvis du blir stoppet av politiet er det bare å si "asyl", også blir du straks tildelt et gratis hus og penger. Dansketuren kan fort bli veldig lønnsom uten pass den... Anonymkode: 412f3...157
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #12 Skrevet 12. april 2016 9 timer siden, Raven Emerald skrev: Men har med likevel, i tilfelle stikkontroll. Hva er det danskene stikker deg med? Anonymkode: 412f3...157 1
Raven Emerald Skrevet 12. april 2016 #13 Skrevet 12. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva er det danskene stikker deg med? Anonymkode: 412f3...157 Nåler, for tiden. =P Kom ikke på hva jeg mente, så det ble stikkontroll. =P 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå