marleen Skrevet 12. april 2016 #21 Skrevet 12. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helbredes for sykdommen homofili. Anonymkode: efb75...fc4 sykdom?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #22 Skrevet 12. april 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det gjør ikke homofili? Anonymkode: c1f96...b4b Hva mener du? Anonymkode: d9bba...35c
Arabella Skrevet 12. april 2016 #23 Skrevet 12. april 2016 1 minutt siden, Ms.Sommerfugl skrev: Om homofili kan kureres? HVORFOR BRYR DU DEG? Homofili er en legning, på samme måte som heterofili (og nå mange andre retninger; panseksuell, metroseksuell, biseksuell osv). Det er venninner som dine, TS, som gjør det vanskelig for homofile i denne verden å være seg selv. De blir satt i båser, bedømt, og skjelt ut, kun fordi de har et ønske om å være seg selv. Er det en synd? Er det noe man skal "kurere"? Det var da voldsomt til reaksjon på deg! Hvorfor skjeller du ut TS? Det er ikke hun/han som har disse oppfatningene. 6
Ms.Sommerfugl Skrevet 12. april 2016 #24 Skrevet 12. april 2016 2 minutter siden, Arabella skrev: Det var da voldsomt til reaksjon på deg! Hvorfor skjeller du ut TS? Det er ikke hun/han som har disse oppfatningene. Det var ikke direkte rettet mot TS, burde sikkert vært litt mer klar på det. Det er mer generelt; "hvorfor bryr du deg". (beklager, TS). Jeg har flere venner, og en i familien, som er homofile/lesbiske, så for min del treffer det litt når det skal diskuteres hvorvidt det er en kurerbar sykdom, som om det er noe feil i hjernen deres/et virus/genfeil osv. De er helt vanlige mennesker, med helt vanlige oppvekster (gode oppvekster). Det er naturlig nok lov å diskutere det, men jeg forstår ikke poenget. For meg blir det et spørsmål om heterofili er en sykdom, fordi jeg anser homofili som en legning folk har på lik linje med de som er heterofile.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #25 Skrevet 12. april 2016 12 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev: Om homofili kan kureres? HVORFOR BRYR DU DEG? Homofili er en legning, på samme måte som heterofili (og nå mange andre retninger; panseksuell, metroseksuell, biseksuell osv). Det er venninner som dine, TS, som gjør det vanskelig for homofile i denne verden å være seg selv. De blir satt i båser, bedømt, og skjelt ut, kun fordi de har et ønske om å være seg selv. Er det en synd? Er det noe man skal "kurere"? Metroseksuell er ingen legning ts, om du går på youtube og søker på gay conversion så kommer det opp masse interessant. Anonymkode: ce24c...066 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #26 Skrevet 12. april 2016 13 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev: Om homofili kan kureres? HVORFOR BRYR DU DEG? Homofili er en legning, på samme måte som heterofili (og nå mange andre retninger; panseksuell, metroseksuell, biseksuell osv). Det er venninner som dine, TS, som gjør det vanskelig for homofile i denne verden å være seg selv. De blir satt i båser, bedømt, og skjelt ut, kun fordi de har et ønske om å være seg selv. Er det en synd? Er det noe man skal "kurere"? Jeg er veldig enig med deg bortsett fra en ting, som jeg til gjengjeld synes er et veldig merkelig utsagn: Når ble "metroseksuelll" en legning? Alt jeg har hørt tilsier at det dreier seg om hvilken stil man liker på klær og hår, ikke om hvem man forelsker seg i og tenner på. Anonymkode: 7d0df...1fd 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #27 Skrevet 12. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Metroseksuell er ingen legning ts, om du går på youtube og søker på gay conversion så kommer det opp masse interessant. Anonymkode: ce24c...066 Der kom du meg i forkjøpet! Anonymkode: 7d0df...1fd
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #28 Skrevet 12. april 2016 Noen mener jo at homofili er et valg... hvem i all verden vil velge å være homofil når det er så vanskelig å være homofil. Syns denne videoen summerer det så fint opp når de får spørsmål om de tror at homofili er selvvalgt og så får de spørsmål om når de selv valgte å bli heterofile. Anonymkode: 36604...caf 3
Olava Skrevet 12. april 2016 #30 Skrevet 12. april 2016 Her i bygda skrev til og med presten "HURRA!!" på Facebook da det ble bestemt at homofile får gifte seg i kirken. Så tror at slik tankegang er veldig gammeldags, selv hos de kristne. 4
waco Skrevet 13. april 2016 #31 Skrevet 13. april 2016 20 timer siden, Arabella skrev: Sex med dyr, zoofili, har vel aldri vært tillatt ifølge norsk lov? Det vil jeg gjerne se bevis for. Det er bare å søke opp når du er usikker på en ting. http://www.ung.no/oss/sexogsamliv/spm/33175.html
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #32 Skrevet 13. april 2016 Eh, nei! Homofili er ikke psykisk diagnose. Det er en legning, på samme måte som at man er hetrofil. Veldig spent på hvilke traumer denne kompisen din mener homofile har blitt utsatt for i barndommen som gjør de homofil? Skulle ønske noen kunne opplyse sånne som han litt mer, men stygt redd det er for sent for mange av disse folkene. Anonymkode: c2761...c03
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #33 Skrevet 13. april 2016 Den 12.4.2016 at 12.50, AnonymBruker skrev: Min kristne venn mener at homofili stammer fra traumer i barndommen og at man kan kureres og bli frisk (bli hetro) ved å gå i terapi. Jeg har aldri hørt om slike tanker før, så jeg lurer på hva dere andre religiøse deler de samme meningene? Anonymkode: efb75...fc4 Slike meninger er Anonymkode: 9f6c1...6f6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #34 Skrevet 13. april 2016 Homofili kan ikke kureres. Homofili er en kronisk sykdom, men lindrende behandling gjør at de fleste likevel klarer å leve fullgode liv. Anonymkode: 2de8c...642 1
Gud Skrevet 13. april 2016 #35 Skrevet 13. april 2016 23 timer siden, Arabella skrev: Sex med dyr, zoofili, har vel aldri vært tillatt ifølge norsk lov? Det vil jeg gjerne se bevis for. Det som er litt interessant er at ingen kjemper for de zoofile sine rettigheter. Hvorfor har zoofile mindre rett til å være med den de elsker enn heterofile eller homofile? Fordi dyr ikke kan samtykke? Javel. Hva med to brødre som vil være sammen? Det er forbudt ifølge norsk lov. Hvorfor? Bør man ikke få være sammen med den man elsker? Jeg synes forøvrig homofili er helt topp. Likevel er det viktig å tenke over sine egne holdninger før man begynner å kritisere andre sine holdninger. At noen synes homofili er galt er ikke annerledes enn at Norge synes at sex mellom to brødre er galt. 2
Puny Skrevet 13. april 2016 #36 Skrevet 13. april 2016 Nei jeg tror ikke det kan "behandles." Man har den sexuelle legningen man har. Det er rimelig greit å kunne akseptere homofili, det skalder jo ingen. Det som gjør dette synspunktet mer problematisk er at jeg tror det gjelder for ALLE legninger, også for eksempel pedofili. Jeg tror ikke det kan "kureres"/endres på heller. Dog er det jo mulig å undertrykke sin egen sexualitet, og det håper jeg pedofile lykkes med. 1
Berentsens Skrevet 13. april 2016 #37 Skrevet 13. april 2016 3 minutter siden, Gud skrev: Det som er litt interessant er at ingen kjemper for de zoofile sine rettigheter. Hvorfor har zoofile mindre rett til å være med den de elsker enn heterofile eller homofile? Fordi dyr ikke kan samtykke? Javel. Hva med to brødre som vil være sammen? Det er forbudt ifølge norsk lov. Hvorfor? Bør man ikke få være sammen med den man elsker? Jeg synes forøvrig homofili er helt topp. Likevel er det viktig å tenke over sine egne holdninger før man begynner å kritisere andre sine holdninger. At noen synes homofili er galt er ikke annerledes enn at Norge synes at sex mellom to brødre er galt. Det er forskjell på en legning og incest. Det er forskjell på det å ikke kunne ha sex med en enkelt person, og det å bli nektet sex/samliv med noen som helst. 2
Gud Skrevet 13. april 2016 #38 Skrevet 13. april 2016 4 minutter siden, Berentsens skrev: Det er forskjell på en legning og incest. Det er forskjell på det å ikke kunne ha sex med en enkelt person, og det å bli nektet sex/samliv med noen som helst. Si det til de som elsker bare denne ene personen. Det er ingen vesensforskjell. Vi forbyr det fordi vi synes det er ekkelt. Eller finnes det en annen grunn? 1
Berentsens Skrevet 13. april 2016 #39 Skrevet 13. april 2016 1 minutt siden, Gud skrev: Si det til de som elsker bare denne ene personen. Det er ingen vesensforskjell. Vi forbyr det fordi vi synes det er ekkelt. Eller finnes det en annen grunn? Det er ganske stor forskjell, siden den ene har muligheten til å finne en annen, mens den andre gruppen ikke har det. Incest mellom ulikekjønnende er ikke heldig på grunn av eventuelle avkom. Det er det som er hovedgrunnen til at det ikke er tillatt. Synes du det er ekkelt?
Gud Skrevet 13. april 2016 #40 Skrevet 13. april 2016 1 minutt siden, Berentsens skrev: Det er ganske stor forskjell, siden den ene har muligheten til å finne en annen, mens den andre gruppen ikke har det. Incest mellom ulikekjønnende er ikke heldig på grunn av eventuelle avkom. Det er det som er hovedgrunnen til at det ikke er tillatt. Synes du det er ekkelt? To brødre er ikke ulikekjønnede. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå