Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei, 

håper noen kan hjelpe meg litt her for jeg er virkelig helt rådvill og lei nå..

Startet i ny jobb i midten av desember,jobbet derfor 2 uker på den lønnsperioden (lønn går fra 1-31 hver måned), jobbet fullt i januar og ble delvis sykemeldt i midten av februar. Nå er jeg 100% sykemeldt - ikke optimalt, det vet jeg men sånn er det desverre iblant. 

Uansett; før helgen fant jeg ut av lønnsansvarlig for bedriften jeg er ansatt i har sendt inn et totalt feil beregningsgrunnlag for inntekt til nav med en månedlig inntekt som er 5000 mindre enn hva jeg egentlig skal ha utbetalt. Hun vil ikke gi seg og jeg aner ikke hvordan jeg skal få ting til å gå rundt med 5000 mindre i inntekt. 

På NAV sine sider står det at det skal regnes fra de siste 4 ukene før sykemelding, hun påstår å ha regnet fra de siste 3 mnd - men jeg var jo ikke engang ansatt i 3 mnd før jeg ble sykemeldt..:vetikke:

Noen som har litt peiling på disse reglene eller lignende erfaringer? 

Anonymkode: f8f4f...272

Skrevet

Send arbeidskontrakten din og lønnsslipp og et forklarende brev til både nav forvaltning og lønningskontoret/ansvarlig. 

Slikt som dette løser seg ganske enkelt så lenge du gjør som jeg anbefaler. Inkluder kontaktinfo (telefonnummer) til lønnsansvarlig i brevet til nav.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...