Gå til innhold

Mine barn går ikke så bra overens

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De er begge jenter, 19 og 20 år. De bor hjemme ennå.

De snakker nesten ikke sammen og når de først gjør det så er det ofte for å rakke ned på den andre. Når jeg er alene hjemme med en av de, så føler jeg at de er mer avslappet. Da kan vi snakke sammen, men ofte må jeg også høre litt klager på søsteren sin. Begge to er sånn.

Jeg føler jeg står mellom barken og veden fordi jeg er like glad i begge to og det er ikke moro å høre negativt om egne barn. Især ikke at døtrene mine klager på hverandre.

De er forskjellige typer, så keg trur det har noe å si + hormoner som flommer over hos begge.

Innimellom kan de finne på ting sammen og ha det fint og da koser jeg meg veldig. Dette har jeg også sagt til de.

Det var 4.5 år mellom min søster og meg, så det var naturlig at vi ikke fant på mye sammen. Vi har ett fint forhold idag.

Er dette noe som vil bedre seg når de flytter for seg selv og får avstand seg i mellom eller skal jeg forberede meg på at de kanskje vil være sånn i fremtiden også?

Jeg har tenkt tanken at de kanskje kunne hatt godt av å snakke ut sammen med feks familivernkontoret, men vet ikke om de hjelper til med sånt.

Jeg blir helt oppgitt og lei meg pga dette, alt jeg vil er jo at de skal være gode venner.

Anonymkode: accea...eae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trur dette ordner seg om ett par år. det er jo i denne alderen man virkelig finner ut sin egen personlighet og hvordan man skal takle verden. Og søsken er ikke alltid like lett. man elsker dem over alt samtidig som man hater dem.  Vi er 10 søsken til sammen. nå er vi veldig spredt i alder.  men jeg har selv to søsken som er veldig på hverandre hele tiden. De var bestevenner først. så fikk de begge sterkere meninger og hakker på hverandre uansett. Det er ikke alltid llike koselig å få besøk av små søskna når de bare hakker på hverandre.  Men jeg trur dem bare trenger litt tid. mine søsken er 16 og 19.  Du kan jo si i fra til dem begge to en gang at du reagerer som du gjør og ønsker at dem holder seg i "tøylene" i nærheten av familien. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en familie der de to døtrene (nære i alder) kranglet og sloss seg gjennom tenårene, moren var helt fortvilet. Så flytta den ene på hybel til nærmeste storby, og vips! De ble bestevenner, lillesøster reiste inn hver helg og overnattet når ikke storesøster kom hjem. De gikk på kino, konserter, shoppet og lagde mat sammen, ringte hverandre i ett sett og skravlet, og har siden vært nære venner. Det MÅ jo ikke skje, men det kan godt være at fordi dine barn er så glad i hverandre, men så forskjellige av type, er det mest fordi de bor sammen og er litt lei. De trenger sikkert litt avstand begge to. Jeg tror det vil bedre seg når de ikke bor sammen lengre.

Anonymkode: e817d...f66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eldste min bodde borte ett år pga skole og da var den minste rett som det var på besøk hos henne, men allikevel var det litt klaging.

Det ble verre når eldste flyttet hjem igjen og jeg vet hun ikke trives med å bo hjemme lenger. Kan jo være misnøye fra eldste som plager henne og den yngste plutselig måtte dele meg med søster igjen.

Da får jeg bare håpe dette ordner seg etterhvert 😁

Anonymkode: accea...eae

• Liker 1
Skrevet

Det ordner seg! Gi det noen år, når de bor hver for seg, så er alt dette historie. Jeg og mine søsken var lik, men vi er gode venner i dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søsken er ikke forpliktet til å like hverandre. Men at to voksne kvinner bor hjemme hos mamma og pappa er å be om trøbbel.

Anonymkode: 05b9a...2a9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner også en familie hvor ett par av barna (som alle befinner seg i tjue-årene) fremdeles bor hjemme hos foreldrene sine. Der snakker barna så og si ALDRI til hverandre, ingen "god morgen" eller hei / hallo mellom barna. Den ene er av den "klagende typen" som nærmest hver eneste dag klager til foreldrene sine (eller til noen andre) om hva han mener at søsteren hans gjør feil. At hun (ifølge ham) er barnslig, dum og alt mulig. Den søsteren er mer av den "stille typen" som sikkert prøver å klage minst mulig - i ett forsøk på å bevare husfreden, og unngå at broren klager enda mer.....

Men foreldrene deres bare jatter med - uansett hva barna deres sier..... 

Anonymkode: 417c7...a8f

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke tvinge de til å like hverandre. Familievernkontoret? Mennesker har forskjellig personlighet og har man ikke kjemi så har man ikke kjemi - selv om man er søsken. 

Jeg og min eldste bror kranglet alltid gjennom hele oppveksten. I dag er vi hyggelige mot hverandre, vi bryr oss om hverandre og klarer fint å tilbringe tid  i samme hus sammen. Men det forandrer ikke det faktum at vi har 0 kjemi, ingenting å snakke om, ingenting til felles. Det er seriøst kleint å være alene med ham. 

La de ordne ut selv 

Anonymkode: a47e9...1bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...