Silfen Skrevet 12. april 2016 #1 Skrevet 12. april 2016 Hadde en merkelig opplevelse i natt. Våknet av at jeg hadde besvimelsessymptomer: kaldsvettet, svimlet. Ble liggende, hev av meg dynen så jeg fikk kjølt meg ned, så det var ikke søvnparalyse siden jeg hadde full kontroll på kroppen. Tror ikke jeg besvimte, men bare sovnet når det gikk over men det kan jeg ikke si sikkert for det husker jeg ikke. Noen som har opplevd å nesten besvime om natten? Har hatt noen episoder på dagtid med nær besvimelse de siste ukene, men forebygget selve besvimingen ved å legge med ned.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #2 Skrevet 12. april 2016 Besvimelse kommer av blodtrykksfall. Når man får det når man allerede ligger så ville jeg tatt meg en tur til lege. Anonymkode: 4c001...f73 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 Det er ikke en form for epeleptisk anfall da? Å besvime liggende er godt gjort å få til, man pleier helst å miste bevisstheten da. Får/har du tilstrekkelig okysgenopptak 24/7? Anonymkode: c3acb...45e
Silfen Skrevet 12. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2016 Har ikke hatt tegn til epilepsi tidligere. Har nylig vært gjennom o2 test om natt grunnet tidligere søvnapne og er friskmeldt for dette med godt opptak pånatt.
sweety pie Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 Virker som blodtrykksfall. Ta en tur til legen. Du er ikke stresset for tiden?
Silfen Skrevet 12. april 2016 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2016 Ikke stresset nei. Har blodtrykksmåler og ligger generelt høyt heller enn lavt. Men blodtrykksfall i søvne?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #7 Skrevet 12. april 2016 Jeg har hatt liknende opplevelse en gang. Den kom et par-tre dager etter at jeg hadde sluttet å røyke, så jeg tolket det som et abstinenssymptom. Samtidig brygget jeg på en dugelig forkjølelse, som brøt ut skikkelig noen timer etter, så det kunne være et forvarsel om forkjølelsen også. Kan noe av dette stemme på deg? (forvarsel om megaforkjølelse eller influensa, evt abstinenser for noe?) Anonymkode: b13a2...206
Silfen Skrevet 12. april 2016 Forfatter #8 Skrevet 12. april 2016 Nope, passer ikke her. Stresser ikke med det altså, syns bare det var en merkelig opplevelse.
sweety pie Skrevet 12. april 2016 #9 Skrevet 12. april 2016 59 minutter siden, Silfen skrev: Nope, passer ikke her. Stresser ikke med det altså, syns bare det var en merkelig opplevelse. Jeg kjenner en som har opplevd lignende. Han hadde nerver i klem, som første til besvimelse selv når han lå. Ikke sånn helt besvimelse men følelsen av å besvime. Ble bra igjen etter noen behandlinger hos kiropraktoren.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #10 Skrevet 12. april 2016 Jeg har også vært testa for søvnapne, men ble friskmeldt. Jeg kan likevel ha sånne episoder som du beskriver. At jeg kan glemme å puste når jeg sover. Bråvåkner med at jeg hiver etter pusten. føler jeg svimmel osv. Normaliserer seg forholdsvist fort. Har du angst? Det er heller ikke uvanlig i søvne. Anonymkode: 2c3be...15c
Silfen Skrevet 12. april 2016 Forfatter #11 Skrevet 12. april 2016 Ingen angst. Jeg brukte heller ikke cpap når jeg hadde søvnapne uten slike episoder. Det var ingen bråvåkning heller, men en helt normal følelse av å skulle besvime, våknet av kaldsvetting og svimmelhet og slikt, ble på en måte bare bevisst at jeg skulle nå besvime, hvorpå jeg la dynen til siden og lå der og fokuserte på å puste og så husker jeg vel ikke noe mer før klokken ringte.
Honey Dew Skrevet 12. april 2016 #12 Skrevet 12. april 2016 5 timer siden, Silfen skrev: Hadde en merkelig opplevelse i natt. Våknet av at jeg hadde besvimelsessymptomer: kaldsvettet, svimlet. Ble liggende, hev av meg dynen så jeg fikk kjølt meg ned, så det var ikke søvnparalyse siden jeg hadde full kontroll på kroppen. Tror ikke jeg besvimte, men bare sovnet når det gikk over men det kan jeg ikke si sikkert for det husker jeg ikke. Noen som har opplevd å nesten besvime om natten? Har hatt noen episoder på dagtid med nær besvimelse de siste ukene, men forebygget selve besvimingen ved å legge med ned. Bruker du blodtrykkstabletter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå