Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I bibelen står det at mennesker levde til de var over 900 år, en mann ble spist av en kjempesvær fisk og levde i magen hans i to dager, Gud oversvømte hele jordkloden og drepte alle menneskene osv osv.

Hvorfor skjer ikke det noe viktige ting nå? Hvorfor har det ikke skjedd noe som gjør at vi kan skrive mer til bibelen? Og hvis menneskene var så fæle da Noa levde, er vi ikke enda verre nå? Burde ikke Gud utrydde oss mennesker? 

Hvor er Gud i dag? Alt som står i bibelen virker jo helt vanvittig å tro når vi aldri har opplevd noe lignende?

Hvorfor er det ingen profeter? Ingen som har fått jobben i å redde menneskeheten? 

Hvorfor skjedde det så mye tusenvis av år siden, men ingenting har skjedd siden?

Anonymkode: 16af8...815

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Gud, som liksom skal være allvitende, trodde at hvis han startet på nytt med 8 gode mennesker så ville vi være bra igjen. Han har (vi går her ut fra at han finnes, det er premisset for at jeg svarer sånn) nå funnet ut at det funka dårlig, mennesket kommer alltid til å ha noe vondt i oss, og kanskje det bare er idiotisk å drive å drukne oss hvert hundrede år. Det ville vært min forklaring hvis dette var virkelig.

For øvrig, dagens Messiaser er innesperret på psyk.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Rainstorm skrev:

Gud, som liksom skal være allvitende, trodde at hvis han startet på nytt med 8 gode mennesker så ville vi være bra igjen. Han har (vi går her ut fra at han finnes, det er premisset for at jeg svarer sånn) nå funnet ut at det funka dårlig, mennesket kommer alltid til å ha noe vondt i oss, og kanskje det bare er idiotisk å drive å drukne oss hvert hundrede år. Det ville vært min forklaring hvis dette var virkelig.

For øvrig, dagens Messiaser er innesperret på psyk.

Ja, den tanken hadde jeg også. MEN Jesus måtte jo bevise at han var Guds sønn at han was the real deal. Vi har jo lettere for å tro på mirakler når vi ser dem med våre egne øyne.

Jeg har hørt kristne si at de var misjonærer og de spurte om de kunne be for et menneske og plutselig kunne den døve personen høre! Men jeg har aldri møtt personen som gjorde det. Det er liksom, en person som har hørt om en person, gjennom en annen person.

Jeg har også hørt kristne venner si at to av dem fikk et latteranfall på Jesus camp som de ikke kunne forklare. Og noen av dem gikk plutselig crazy og snakket i tunger.

Men slike ting på de lengre ut på landet med. 

Skrevet
Den 12. april 2016 at 6.12, AnonymBruker skrev:

I bibelen står det at mennesker levde til de var over 900 år, en mann ble spist av en kjempesvær fisk og levde i magen hans i to dager, Gud oversvømte hele jordkloden og drepte alle menneskene osv osv.

Hvorfor skjer ikke det noe viktige ting nå? Hvorfor har det ikke skjedd noe som gjør at vi kan skrive mer til bibelen? Og hvis menneskene var så fæle da Noa levde, er vi ikke enda verre nå? Burde ikke Gud utrydde oss mennesker? 

Hvor er Gud i dag? Alt som står i bibelen virker jo helt vanvittig å tro når vi aldri har opplevd noe lignende?

Hvorfor er det ingen profeter? Ingen som har fått jobben i å redde menneskeheten? 

Hvorfor skjedde det så mye tusenvis av år siden, men ingenting har skjedd siden?

Bl.a. fordi det som er beskrevet i Bibelen er basert på hva menneskene på den tiden visste om vitenskap og hvordan ting egentlig fungerer. Noas ark var nok en stor flom, og på den tiden trodde man da at det var en straff fra Gud. Eller det ble brukt i makt og politisk spill/skremselspropaganda. Det kan jo også tenkes at Moses hadde schizofreni. På den tiden hadde de ikke diagnoseverktøy, men en som ser og snakker med en brennende busk, har mest sannsynlig hallusinasjoner.

Så like "utrolige" ting skjer i dag som før. Men vi vet mer i dag enn at en stjerne må være plassert på himmelen av en Gud. Bare som et eksempel :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå er det bevis på at Jesus har levd, men ikke at han var Gud sønn. Og verken Jesus eller Gud har skrevet bibelen, her har vi igjennom årtusener trodd på hva en gjeng vanlige mennesker har skrevet i en bok. Ikke aner vi hva de hadde av tilgang på dop (evt. psykoser) heller, for jeg tror man må ha vært på litt av en trip for å i det hele tatt komme på alt som står i bibelen. Det er jo nesten som om vi skulle tatt det brødrene Grimm har skrevet ned av ulike eventyr som en sannhet, og laget en bibel ut av det. Og tvingt folk som ikke trodde på at historene var sanne til å tro på dem, som kristne gjorde i sin tid. Skal se det blir en del folk som velger å tro på oss om vi truer med å drepe dem istedenfor. Nå er jo sånt litt vanskelig i vår tid, i og med at hadde blitt bura ganske fort inn om vi hadde begynt med drap for å få folk til å tro på at eventyr er sanne. Dessuten ville folk krevd bildebevis, men sånt var jo ikke mulig i Jesus tid. Derfor var det enklere å få folk til å tro på den tid, selv uten bevis.

Joda, Jesus var en spesiell person. Han hadde mange tilhengere. Men vi ser samme typer tendenser hos mange sektledere også i dag. 

Det er merkelig at verken Gud eller Jesus eller lignende har vist seg, i alle fall sånn som vi kjører både jorden og menneskeheten i grøfta. Men kan jo hende de har gitt oss opp også, det tror jeg at jeg hadde gjort om jeg hadde vært Gud, for det finnes jammen mange rare mennesker! Det er som å oppdra en tenåring, de hører ikke etter uansett hvor mye du maser og truer med det ene og det andre, og til slutt så resignerer man bare litt. 

Datteren min har laget sin egen religion, hun har tatt alt hun liker fra de ulike religionene hun har lært om på skolen og puttet de sammen til en som hun liker å tro på. Og det er ikke dumt, tror verden ville blitt en litt bedre plass å leve om vi bare kunne ta det beste for alle mennesker fra hver religion og puttet det i en, så slapp vi i det minste å krige om hvilken religion som er best. 

Anonymkode: 6fe17...6b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fantes mange "nye" retninger på Jesus tid. Han var ikke den eneste "Messias", men det er den religionen som har fått flest følgere derfor tror folk at han var spesielt.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den 12.4.2016 at 6.12, AnonymBruker skrev:

Israel er det mest velfungerende,industrialiserte, teknologiske, og mest inovative landet i hele midtøsten. Til tross for at de er omgitt av fiender på alle fronter. Ja selv nordmenn elsker å hakke på det eneste demokratiet i midtøsten.

Dette skjer fordi Gud har lovet David og Abraham dette landet. Det er da noe :)

PCen du leser dette med er stappa av Israelsk teknologi.

Endret av debatant
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, debatant skrev:

Israel er det mest velfungerende,industrialiserte, teknologiske, og mest inovative landet i hele midtøsten. Til tross for at de er omgitt av fiender på alle fronter. Ja selv nordmenn elsker å hakke på det eneste demokratiet i midtøsten.

Er det derfor soldater flyktet fra militæret deres etter å ha sett hva de gjør? Blir til aktivister mot sin egen stat?

Hvorfor kan Israel lovlig diskriminere mot ikke-jødiske mennesker når det kommer til jobb og bolig? 

Du verden for et flott land. :klaske: 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det derfor soldater flyktet fra militæret deres etter å ha sett hva de gjør? Blir til aktivister mot sin egen stat?

Hvorfor kan Israel lovlig diskriminere mot ikke-jødiske mennesker når det kommer til jobb og bolig? 

Du verden for et flott land. :klaske: 

Det finnes noen idioter i det norske forsvaret og for å si det pent. Ingen arabere har det bedre enn de som bor i Israel.

Israel er det eneste landet i midtøsten som ikke diskriminerer med tanke på religion, kjønn, legning, eller rase.

AnonymBruker
Skrevet

Det som står i bibelen har aldri skjedd. 

Anonymkode: 2c6ec...30e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som står i bibelen har aldri skjedd. 

Anonymkode: 2c6ec...30e

hva om du tar feil?

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, debatant skrev:

Det var vesten med USA i spissen som lovet landet til israelerne, og er vel den eneste grunnen til at det ble mulig. 

Israelsk teknologi? Joda, der har noen firmaer der også, men den moderne pc og netteknologien ble i all hovedsak oppfunnet og utviklet i USA.

Anonymkode: 20b12...95c

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vesten med USA i spissen som lovet landet til israelerne, og er vel den eneste grunnen til at det ble mulig. 

Israelsk teknologi? Joda, der har noen firmaer der også, men den moderne pc og netteknologien ble i all hovedsak oppfunnet og utviklet i USA.

Det var folkeforbundet som lovet Israel landet. USA representerer vel 1/200 del av stemmene sånn ca.

Så lenge pengene dine havner i Israel, må du gjerne tro at amerikanere står bak pc og nettteknologien :)

Endret av debatant
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, debatant skrev:

Israel er det eneste landet i midtøsten som ikke diskriminerer med tanke på religion, kjønn, legning, eller rase.

Unskyld meg, men hvilken boble har du bodd i? Ikke diskriminerer? Her syntes jeg du bør gjøre mer research. Vær så snill.

Dessuten så venter jødene på Messias. De mest ortodokse jødene tror ikke at de har rett på Israel da pakten ikke er oppfylt. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, debatant skrev:

Så lenge pengene dine havner i Israel, må du gjerne tro at amerikanere står bak pc og nettteknologien :)

Min PC er Japansk. Jeg boikotter Israelske produkter. 

Skrevet

Unskyld meg, men hvilken boble har du bodd i? Ikke diskriminerer? Her syntes jeg du bør gjøre mer research. Vær så snill.

Dessuten så venter jødene på Messias. De mest ortodokse jødene tror ikke at de har rett på Israel da pakten ikke er oppfylt. 

snevre sekter styrer ikke israel slik du insinuerer.

Skrevet

Min PC er Japansk. Jeg boikotter Israelske produkter. 

vakkert, gå aldri mer på sykehus da, de er og stappa med israelsk teknologi. Velkommen til steinalderen.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, debatant skrev:

Det var folkeforbundet som lovet Israel landet. USA representerer vel 1/200 del av stemmene sånn ca.

Jada, men du tror vel ikke helt ærlig om det hadde gått gjennom USA's støtte som supermakt? Den formelle representasjonen ser vi mange eksempler på at ikke spiller noen rolle til syvende og sist. USA gjør som de vil, og når de også støttet Israel så ble det slik. 

Pengene havner ikke i Israel, men til amerikanske selskaper som Apple og IBM, Dell etc. At israelerne også kan utvikle komponenter i dag er er nå så, men det var amerikanerne som i det store og hele utviklet det moderne internett og den moderne pc'en. Og selv om du finner forgreninger av de samme selskapene i mange land, så er opprinnelsen likevel stort sett USA. 

Og man kan enkelt nevne i fleng masse aktører som var premissleverandører for den teknologiske IT utviklinga; Microsoft, Dell, Apple, IBM, ARPANET (forsvaret i USA), Unix (spesielt berkelyutgaven utviklet ved universitet ved samme navn, som igjen ga opphav til en mengde andre unixdistribusjoner og senere Linux og f. eks. FreeBSD osv. ), Google, Cisco, Juniper, Facebook etc. 

Alt sammen amerikanske firmaer. 

Skrevet

både Apple, IBM og Google er tungt inne i Israel de er jo ikke dumme............

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, debatant skrev:

både Apple, IBM og Google er tungt inne i Israel de er jo ikke dumme............

Ja, selvsagt. Disse selskapene er stort sett verden over, men de begynte i USA. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...