AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #1 Skrevet 12. april 2016 http://www.psykologblogg.no/er-du-en-baksnakker/ Hvor mye er greit? Er det greit å baksnakke naboen? Svigerdatteren? Ei venninne? Din bror? Er det ok å baksnakke noen hver gang etter man har møtt på vedkommende? Tror du at du blir baksnakket? Kjør debatt! Anonymkode: 14632...d07
michaeline__07 Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 (endret) Jeg syntes ikke det er greit. Jeg syntes at det man diskuterer med venner og venninner er noe man skal kunne si til et menneske ansikt til ansikt også. Jeg blir ganske ofte baksnakket av noen jeg har møtt to ganger i hele mitt liv. Jeg er et stort tema i livet dems. Jeg vet lite om dem, tar meg ikke nær av det, men kan bli sinnsykt sliten. Hvis jeg har diskutert en venninne med en annen venninne, så er det alltid noe jeg kan si direkte til en annen venninne. Sånn er det i blandt venninnene mine. Hvis jeg forteller en venninne noe om en annen venninne så vet hun det i det vi diskuterer det, og da er det også helt greit for henne. Da er det ikke baksnakking heller, med andre ord. Å skulle ta opp dette med de som baksnakker, det tør jeg ikke, for hun ene har en kjæreste som banker folk og sånn. Så å få høre det ansikt til ansikt hadde jeg rett og slett ikke turt. Da hadde vel enten han eller hun slått meg rett ned. Endret 12. april 2016 av michaeline__07 endring
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #4 Skrevet 12. april 2016 Det er greit om man lufter en situasjon man vil ha input på, og da legger det frem så nøytralt og saklig som mulig. F.eks. har jeg hatt en vanskelig situasjon med en venninne, og er usikker på om jeg overreagerer eller om det virkelig ser ut som det er noe galt der. La frem alt for søsteren min for å høre hva hun syntes for å vite hvordan jeg skulle takle situasjonen. Å bare slenge dritt er selvsagt ikke greit. Tror det er ganske tydelig hvor grensene går og når man egentlig bare vil trykke noen ned og skape en felles fiende. Bruker man negative uttrykk så er det jo bare sladring. Anonymkode: fcd82...a62
Calleia Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 Jeg tror alle ,i større eller mindre grad, baksnakker og blir baksnakket...
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #6 Skrevet 12. april 2016 4 timer siden, calleia skrev: Jeg tror alle ,i større eller mindre grad, baksnakker og blir baksnakket... I ditt miljø er nok det da ganske vanlig. Det skriver du selv, men i mitt miljø så er det ikke vanlig å baksnakke sånn de beskriver her at noen gjør. Det er sjeldent det skjer på den måten. Anonymkode: 26ddd...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå