Persephone Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 https://www.intimina.com/eshop/index.php?route=product/product&product_id=107 Jeg har allerede en Diva Cup, men jeg så denne på nett og den så veldig praktisk ut. Er det noen om har prøvd kopper fra dette merket og kan fortelle litt om hvordan de er? Eller har du eventuelt en annen kopp å anbefale? Jeg vil helst ha en som ikke er for hard siden jeg ikke kan ha noe som presser for hardt på blæra.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Infeksjonsfaren er høy, men det er etter sigende så utrolig praktisk. Jeg foretrekker tampong som kan kastes foran en plastkopp som ikke blir sterilisert ordentlig. Anonymkode: b2e5b...e79 1
Persephone Skrevet 11. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Infeksjonsfaren er høy, men det er etter sigende så utrolig praktisk. Jeg foretrekker tampong som kan kastes foran en plastkopp som ikke blir sterilisert ordentlig. Anonymkode: b2e5b...e79 Infeksjonsfaren for menskopper generelt eller for akkurat denne?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Infeksjonsfaren er høy, men det er etter sigende så utrolig praktisk. Jeg foretrekker tampong som kan kastes foran en plastkopp som ikke blir sterilisert ordentlig. Anonymkode: b2e5b...e79 Jeg har brukt menskopp - husker ikke merket - i flere år og jeg har aldri hatt infeksjon. Ikke antydning engang. Har ikke hørt om det før at det er høy infeksjonsfare med menskopp. Det er bedre å bruke menskopp enn tamponger. Skulle gjerne sett dokumentasjon på at det er høy infeksjonsfare forbundet med menskopp. Anonymkode: 9494d...17e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 3 minutter siden, Persephone skrev: Infeksjonsfaren for menskopper generelt eller for akkurat denne? Generelt. Anonymkode: b2e5b...e79 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt menskopp - husker ikke merket - i flere år og jeg har aldri hatt infeksjon. Anekdotisk bevis er artig, men ganske ubrukelig som argument. Anonymkode: b2e5b...e79
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bedre å bruke menskopp enn tamponger. For miljøet, ikke for underlivet. Anonymkode: b2e5b...e79 2
Persephone Skrevet 11. april 2016 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt menskopp - husker ikke merket - i flere år og jeg har aldri hatt infeksjon. Ikke antydning engang. Har ikke hørt om det før at det er høy infeksjonsfare med menskopp. Det er bedre å bruke menskopp enn tamponger. Skulle gjerne sett dokumentasjon på at det er høy infeksjonsfare forbundet med menskopp. Anonymkode: 9494d...17e Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Generelt. Anonymkode: b2e5b...e79 JEg har hørt at infeksjonsfaren for menskopp er ekstremt lav. Jeg kjenner flere som bruker det og har sett mange videoer på youtube, og det virker ikke som om noen har problemer med infeksjoner. Man kan jo ikke få TSS av menskopp, og bakterier setter seg jo ikke på overflaten slik det gjør på tamponger. Sånn jeg ser det burde menskopp være et mye bedre alternativ enn tamponger, i tillegg til at det er ekstremt praktisk.
Persephone Skrevet 11. april 2016 Forfatter #9 Skrevet 11. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For miljøet, ikke for underlivet. Anonymkode: b2e5b...e79 Hvor har du dette fra? Hadde vært fint med kilder når alt jeg har funnet viser veldig positive resultater for menskopp.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #10 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, Persephone skrev: Hvor har du dette fra? Hadde vært fint med kilder når alt jeg har funnet viser veldig positive resultater for menskopp. Soppinfeksjoner er den vanligste infeksjonen ifbm bruk av menskopp. Anonymkode: b2e5b...e79
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #11 Skrevet 11. april 2016 4 minutter siden, Persephone skrev: Man kan jo ikke få TSS av menskopp, og bakterier setter seg jo ikke på overflaten slik det gjør på tamponger. Begge deler er feil. TSS er heldigvis en sjelden infeksjon, så den ville jjeg ikke bekymret meg nevneverdig for. Bakterier kan selvsagt sitte på en kopp som ikke steriliseres før den settes inn igjen. Det skjønner du vel? Anonymkode: b2e5b...e79
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #12 Skrevet 11. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anekdotisk bevis er artig, men ganske ubrukelig som argument. Anonymkode: b2e5b...e79 Eh? Jeg kan jo bare snakke for meg selv. Hva med dine argumenter forresten? Du sier at det er høy infeksjonsfare, men det har jeg verken lest eller hørt noe om på alle de årene jeg har visst om menskopp. Da er det ganske ubrukelig argument du kommer med også da, når det bare er noe du selv sier. Du bruker tampong, så du har kanskje ikke personlig erfaring heller? Hvor ble det av dokumentasjon på at menskopp har høy infeksjonsfare? Anonymkode: 9494d...17e 1
Persephone Skrevet 11. april 2016 Forfatter #13 Skrevet 11. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Soppinfeksjoner er den vanligste infeksjonen ifbm bruk av menskopp. Anonymkode: b2e5b...e79 Etter et kjapt googlesøk fikk jeg opp flere kilder der det sto at det ikke er bevist noen forandring i vaginal flora eller forekomst av soppinfeksjon. Men om det er det, så må jeg ærlig si at jeg heller risker en soppinfeksjon enn TSS. Soppinfeksjon er kjedelig, men lett å kurere.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #14 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, Persephone skrev: Etter et kjapt googlesøk fikk jeg opp flere kilder der det sto at det ikke er bevist noen forandring i vaginal flora eller forekomst av soppinfeksjon. Søk igjen, det kommer opp mye om temaet. Anonymkode: b2e5b...e79
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #15 Skrevet 11. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor ble det av dokumentasjon på at menskopp har høy infeksjonsfare? Du må lese litt annet enn hva produsentene hevder. Anonymkode: b2e5b...e79
Persephone Skrevet 11. april 2016 Forfatter #16 Skrevet 11. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge deler er feil. TSS er heldigvis en sjelden infeksjon, så den ville jjeg ikke bekymret meg nevneverdig for. Bakterier kan selvsagt sitte på en kopp som ikke steriliseres før den settes inn igjen. Det skjønner du vel? Anonymkode: b2e5b...e79 Fair enough, men tamponger er faktisk assosiert med TSS. Men ærlig talt, hvem er det egentlig som setter inn en kopp uten å sterilisere den først?
Persephone Skrevet 11. april 2016 Forfatter #17 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Søk igjen, det kommer opp mye om temaet. Anonymkode: b2e5b...e79 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må lese litt annet enn hva produsentene hevder. Anonymkode: b2e5b...e79 Kan du/dere komme med noe faktisk dokumentasjon siden dere mener at den dokumentasjonen vi har ikke er god nok?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #18 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, Persephone skrev: Men ærlig talt, hvem er det egentlig som setter inn en kopp uten å sterilisere den først? Alle som tømmer den i løpet av dagen? Anonymkode: b2e5b...e79 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #19 Skrevet 11. april 2016 2 minutter siden, Persephone skrev: Kan du/dere komme med noe faktisk dokumentasjon siden dere mener at den dokumentasjonen vi har ikke er god nok? Som sagt, google temaet, men utelat linker fra mooncup osv. Anonymkode: b2e5b...e79
Persephone Skrevet 11. april 2016 Forfatter #20 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, google temaet, men utelat linker fra mooncup osv. Anonymkode: b2e5b...e79 Jeg har googlet. Men er det noen her som faktisk har noen erfaringer med denne koppen og ikke bare skal kritisere valget mitt om å bruke menskopp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå