Gjest Citronella Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Trykker du liker på et innlegg om Hope på SoMe uten å støtte på annet vis? En ung jente blir voldtatt i India. Og så har vi Svein & Petter. Kjøpte du en kaffe og en burger, og ga en klem fordi du ville lette på samvittigheten din, uten å tenke på intimgrenser for mennesket du klemte? Jeg tenker det holder med disse eksempler. Hva gjør du aktivt?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Jeg er sykepleier. Nesten hver dag drar jeg på jobb med en intensjon om å gjøre pasientene mine sin hverdag så god som mulig, skape trygghet og veilede dem i hvordan de kan forebygge komplikasjoner eller forbedre helsen sin. Jeg ser på alle som likeverdige individer og elsker å gjøre det lille ekstra for hver pasient slik at de føler seg sett, hørt og respektert. Anonymkode: b078e...a42 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Det stikker ned til lærhuden Anonymkode: 17c70...0d2
Erazor Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 Jeg velger å støtte det jeg synes er hensiktsmessig, uavhengig av hva som får oppmerksomhet i media. Facebook-hypes holder jeg meg unna. Jeg verken trenger eller ønsker å offentliggjøre mitt engasjement. Formål jeg støtter får ikke likes, tente lys, bønner eller et midlertidig profilbilde på Facebook, men enten finansiell støtte eller støtte i form av min tid. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Jeg er sykepleier, med i Røde Kors, kjøper alltid = Oslo, donerer fast sum hver mnd til kreftforskning. Jeg donerer aldri til aksjoner som er øremerket utlandet av en eller annen grunn, derfor driver jeg ikke å liker og deler slike kampanjer på nett heller. Anonymkode: 37e33...e86
Gjest Citronella Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 Takk for svar. Bortsett fra lærhuden. Blir glad av å lese det dere skriver.
Gjest NotNaomi Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykepleier. Nesten hver dag drar jeg på jobb med en intensjon om å gjøre pasientene mine sin hverdag så god som mulig, skape trygghet og veilede dem i hvordan de kan forebygge komplikasjoner eller forbedre helsen sin. Jeg ser på alle som likeverdige individer og elsker å gjøre det lille ekstra for hver pasient slik at de føler seg sett, hørt og respektert. Anonymkode: b078e...a42 Du har noe å lære bort: -) sikkert flere som deg,men tar det ikke for gitt. Må bare si at jeg likte svaret ditt veldig godt! Gir meg et optimistisk syn: -)
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 Gir en sum penger hver måned. Kunne sikkert gjort noe mer aktivt, men vet ikke helt hva. Poster/liker ikke noe i sosiale medier. Anonymkode: 89a73...a10
Gjest Citronella Skrevet 11. april 2016 #9 Skrevet 11. april 2016 9 minutter siden, NotNaomi skrev: Du har noe å lære bort: -) sikkert flere som deg,men tar det ikke for gitt. Må bare si at jeg likte svaret ditt veldig godt! Gir meg et optimistisk syn: -) Så fint, @NotNaomi Jeg er jo ikke AB, men ble glad av det du skriver.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #10 Skrevet 11. april 2016 Når det gjelder den Hope, så stikker engasjementet dypere der enn når det gjelder for Petter uteligger. Anonymkode: c5116...473
Gjest Citronella Skrevet 11. april 2016 #11 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gir en sum penger hver måned. Kunne sikkert gjort noe mer aktivt, men vet ikke helt hva. Poster/liker ikke noe i sosiale medier. Anonymkode: 89a73...a10 Flott. Og jeg mener ikke at man ikke kan like og poste i SoMe, altså. Men med tanke på hvor mange tusen likes enkelte som i saken med Hope får, så undres jeg hvor mange som faktisk handler, eller om det er likes-langt-ned-i-rødvinsflaska.
Gjest Citronella Skrevet 11. april 2016 #12 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder den Hope, så stikker engasjementet dypere der enn når det gjelder for Petter uteligger. Anonymkode: c5116...473 Petter uteligger har jo et trygt hjem, men jeg tenkte mer på de han møtte. Hope. Ja, det er grusomt. Jeg ble så glad da jeg så at Hope har det bra nå.
Chizue Skrevet 11. april 2016 #13 Skrevet 11. april 2016 Jeg blir mer provosert over folk som sier de støtter en sak, men om det blir bøssebæring, fakkeltog, underskriftkampanjer, demonstrasjoner, så gidder de ikke å være med på det. med samme svar "Ingen som bryr seg om jeg ikke møter opp/Det spiller ingen rolle om jeg ikke møter opp, sikkert mange andre som møter opp..." Jeg føler at slike mennesker er fake av seg. For at den saken man støtter skal gå igjennom, så trenger de alle. Din mening telles.
Gjest Citronella Skrevet 12. april 2016 #14 Skrevet 12. april 2016 2 timer siden, Chibi skrev: Jeg blir mer provosert over folk som sier de støtter en sak, men om det blir bøssebæring, fakkeltog, underskriftkampanjer, demonstrasjoner, så gidder de ikke å være med på det. med samme svar "Ingen som bryr seg om jeg ikke møter opp/Det spiller ingen rolle om jeg ikke møter opp, sikkert mange andre som møter opp..." Jeg føler at slike mennesker er fake av seg. For at den saken man støtter skal gå igjennom, så trenger de alle. Din mening telles. Jeg er enig med deg @Chibi Det er så lett å trykke på FB, men når det kommer til aktivt engasjement så blir det ingenting. Det er nesten på lik linje med å sende <3 når noen skriver på sin status på FB at de har opplevd noe trist, noen nære er døde osv. Det blir så fake. Jeg la ut en status for noen uker siden som var svært personlig. Så mange likes! Og en haug av hjerter! Men et fåtall ringte, eller sendte PM.
Chizue Skrevet 12. april 2016 #15 Skrevet 12. april 2016 9 timer siden, Citronella skrev: Jeg er enig med deg @Chibi Det er så lett å trykke på FB, men når det kommer til aktivt engasjement så blir det ingenting. Det er nesten på lik linje med å sende <3 når noen skriver på sin status på FB at de har opplevd noe trist, noen nære er døde osv. Det blir så fake. Jeg la ut en status for noen uker siden som var svært personlig. Så mange likes! Og en haug av hjerter! Men et fåtall ringte, eller sendte PM. Nettopp. Altså for meg, så kunne de like gjerne latt være å "like" og sende <3 eller emoji... Det har absolutt ingen mening what-so-ever for meg. Rett og slett fordi det tar ett sekund å like en post og scrolle videre, så er det ute av din verden, ikke noe du tenker mer på.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #16 Skrevet 13. april 2016 Mitt engasjement når det kommer til det nære er stort. Det langt unna er lite.. Hvis allebare hadde brydd seg om nærområdet sitt. I stedet for å skulle utvide det til størrelse med religion for å pampe med egoet sitt. Er liksom så lite edelt og heltemodig å bry seg om den slitne karen på hjørnet, eller den ustabile kjerringen som aldri har hatt ro i livet sitt og ingen som har stoppet opp for å finne ut hvordan akkurat hun fungerer. (men det krever tid og krefter av en selv, litt lettere å gi penger enn av sin dyrebare tid). Hva er mest verdt i dag? Hva har vi minst av? Jo, tid. Ikke penger. Ser mange i nærområdet som trenger hjelp, men de har ikke riktig hudfarge... (de er hvite) Anonymkode: 3bb8f...125
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #17 Skrevet 13. april 2016 I den grad at jeg ønsket CIA eller lignende kunne satt igang massehjernevasking for å fjerne slik overtro og uønskede religioner og holdninger som gjør det mulig for mennesker å være så ondskapsfulle mot uskyldige individer. Selv gir jeg ikke penger av noe slag, men jeg gir av min tid og tanker om livet og håper det treffer et punkt hos andre og får de til å forandre livet sitt og ikke følge saueflokken. Å gi penger er en lettvint løsning på dårlig samvittighet. Anonymkode: 5266a...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå