Majka Skrevet 24. oktober 2004 #1 Skrevet 24. oktober 2004 Heisann! En liten dataamatør lurer på: Jeg har fått installert bredbånd hjemme. Jeg ønsker å arbeide trådløst fra laptopen min. Har trådløst nettverkskort. Hva trenger jeg for å gjøre nettet trådløst fra modemet, og hva koster slikt utsyr? :-? Er det mulig å ha en stasjonær maskin på internett med kabel, samtidig som jeg har laptopen på trådløst? Håper noen har erfaring/tips
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #2 Skrevet 24. oktober 2004 Heisann! En liten dataamatør lurer på: Jeg har fått installert bredbånd hjemme. Jeg ønsker å arbeide trådløst fra laptopen min. Har trådløst nettverkskort. Hva trenger jeg for å gjøre nettet trådløst fra modemet, og hva koster slikt utsyr? :-? Er det mulig å ha en stasjonær maskin på internett med kabel, samtidig som jeg har laptopen på trådløst? Håper noen har erfaring/tips Yepp. det du trenger er en trådløs router. Den koster mellom 500-1000 kroner. Der kan du også koble på med kabel.
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #3 Skrevet 24. oktober 2004 Okioki! Tusen takk. Det er vel best å gå på en databutikk å spørre, slik at jeg ikke kjøper noe gæli. Eller er slike ting mye billigere på nett?
jordbær Skrevet 25. oktober 2004 #4 Skrevet 25. oktober 2004 Du kan kjøpe via f.eks. www.komplett.no . Det du leter etter, er det som oftes kalles "Accesspunkt" Det eneste du må passe på, er at accesspunktet støtter WLAN-kortet ditt. Her er et eksempel på et accesspunkt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300828&cks=SER
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2004 #5 Skrevet 25. oktober 2004 Du kan kjøpe via f.eks. www.komplett.no . Det du leter etter, er det som oftes kalles "Accesspunkt" Det eneste du må passe på, er at accesspunktet støtter WLAN-kortet ditt. Her er et eksempel på et accesspunkt:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300828&cks=SER Det enkleste er vel å kjøpe en trådløs router med innebygd switch. Prisen er også omtrent den samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå