Gå til innhold

Kan jeg flytte ut fra denne leiligheten asap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier en kjellerleilighet, og det er mugg på soverommet på veggen og I vinduet, kjennes I tillegg klamt og fuktig spesielt på soverommet. Jeg vil ikke bo her lengre det er ekkelt med den muggen/soppen å I tillegg føler jeg meg ofte svimmel/ kvalm vondt i hodet når jeg er hjemme. Kan det ha noe med muggen og gjøre? Jeg har 3 måneder oppsigelse tid men jeg orker ikke bo her lengre æsj. Kan jeg si til husverten at jeg ikke er villig til å bo under disse omstendighetene ta bilder av muggen og flytte ut før oppsigelse tiden på 3 måneder? Hva har jeg krav på? 

Anonymkode: 26858...162

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du er svimmel og har vondt i hodet kan godt være muggen. Har bodd på en plass med mye mugg selv og oppdaget ikke hvor syk den muggen gjorde meg før jeg flyttet og plutselig var i MYE bedre form 😳 Jeg ville kikket meg om etter noe annet asap om jeg var deg. Om du kommer deg ut av kontrakten på dette grunnlaget vet jeg dessverre ikke....

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier en kjellerleilighet, og det er mugg på soverommet på veggen og I vinduet, kjennes I tillegg klamt og fuktig spesielt på soverommet. Jeg vil ikke bo her lengre det er ekkelt med den muggen/soppen å I tillegg føler jeg meg ofte svimmel/ kvalm vondt i hodet når jeg er hjemme. Kan det ha noe med muggen og gjøre? Jeg har 3 måneder oppsigelse tid men jeg orker ikke bo her lengre æsj. Kan jeg si til husverten at jeg ikke er villig til å bo under disse omstendighetene ta bilder av muggen og flytte ut før oppsigelse tiden på 3 måneder? Hva har jeg krav på? 

Rørst tar du bilder. Så går du på en hastetime til fastlegen din. Forklarer hvordan du opplever helsen din m.m. og viser legen bildene av hvordan det ser ut. Så  får du en legeerklæring fra legen på helsen din. Den har du i bakhånd. 

Dernestnkontakter du huseier skriftlig og legger ved bilder. Skriver at dette blir du syk av og har fått lege erklæring på. Søk på fho.no og finn normen for nulltoleranse for mugg og fukt i beboelsesrom/innemiljø. Den legger du ved til husleier når du skriver og klager og skriver at du vil avbryte leieforholdet. 

Du gir huseier en kort svarfrist, toppen ut uka. Hjelper ikke dette, må du kontakte noen som kan gi deg juridisk hjelp. Advokat, leieboerforeninng el. 

Vær obs på at alt du tar med deg av klær, seng og sengetøy inneholder muggsoppsporer. Dette vil kunne gi deg helseplager videre. Klær bør du vakse grundig, om det er tilstrekkelig kommer an på hvilken sopp du har og hvor mye. 

Anonymkode: a32f2...c88

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan lufter du soverommet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...