AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Noen som har erfaring med dette studiet? Vet du hva lønnen er for optikere på sykehus? Er det jeg vil Anonymkode: ddaa8...2e4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #2 Skrevet 12. april 2016 Jeg er optiker, men jobber ikke på sykehus, så det vet jeg ikke. Men generelt ligger vel startlønnen på ca 420-430 000. Kan svare hvis det er andre ting du lurer på. Anonymkode: 31fb5...f03
Gjest AvocadoMelon Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Er matten i studiet vanskelig? Tenke søke, men sliter litt med matte. Lurer også på om du vet hvordan en eventuel timeplan/ukeplan ser ut? Hvor mye tid er man på skolen?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #4 Skrevet 14. april 2016 21 timer siden, Stini skrev: Er matten i studiet vanskelig? Tenke søke, men sliter litt med matte. Lurer også på om du vet hvordan en eventuel timeplan/ukeplan ser ut? Hvor mye tid er man på skolen? Det var tidligere et ingeniørstudie, så det er en del matte og fysikk. Fysikken må jo ligge i bunn, for å forstå yrket, det handler jo mye om brytning av lys, bølgelengder etc. Matten ligger vel omtrent som første året på ingeniørstudiet. Det var flere som falt av underveis pga disse fagene på mitt kull i hvert fall. Timeplanen varierer ut i fra hvilket år en er på og hvilke fag man har. Stort sett må du beregne å være på skolen 8-4 hver dag. Første året er mest teori, mens det er mye klinikk og teori andre og tredje året hvor man også tar imot pasienter. Så mye av det er obligatorisk også. Studiet er generelt tøft, det er mye arbeid hele veien. For å forstå øyet, må man også forstå resten av kroppen og hjernen. Det er derfor endel patologi, både okulær og generell, samt farmasi. Det er IKKE et studie man surfer gjennom. Men veldig kjekt, og er du motivert går det nok fint! Anonymkode: 31fb5...f03 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #5 Skrevet 14. april 2016 Den 13. april 2016 at 0.04, Stini skrev: Er matten i studiet vanskelig? Tenke søke, men sliter litt med matte. Lurer også på om du vet hvordan en eventuel timeplan/ukeplan ser ut? Hvor mye tid er man på skolen? Matten ligger for det meste på videregåendenivå - og litt høyskole. Det er ikke uoppnåelig altså, så lenge du jobber litt med det Fysikk er det ikke så mye av, vil tro det er 1/3 av fysikk1 pensumet! Det er mer for å bygge opp grunnleggende forståelse i andre fag. Vil anbefale deg å søke! Det er et morsomt studie, og du er sikret jobb etter utdanning! Anonymkode: ddaa8...2e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå