AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Frokost: en minibaguett med gulost og kokt skinke lunsj: kålsalat med kylling, agurk og sursøt saus middag: fiskegrateng med en liten potet, kål og kokt brokkoli dessert: en Fjordland havregrøt med eple(sånt beger) kvelds: et rugsprø med kokt skinke og gulost og paprika uten smør er dette mye? :/ Anonymkode: c6a0f...b9a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Fiskegrateng var forresten sånn ferdig pakke fra Findus. Spiste en halv ts Anonymkode: c6a0f...b9a
Surriball Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Nei, det synes jeg ikke. Jeg synes det høres lite ut. 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 13 minutter siden, Surriball skrev: Nei, det synes jeg ikke. Jeg synes det høres lite ut. Hvor mange kalorier tror du? Anonymkode: c6a0f...b9a
Surriball Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kalorier tror du? Anonymkode: c6a0f...b9a Aner ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #6 Skrevet 12. april 2016 Det var lite. Anonymkode: 90e8d...dc9 1
Atea Skrevet 13. april 2016 #7 Skrevet 13. april 2016 (endret) Lite. Den 11.04.2016 at 22.31, AnonymBruker skrev: Frokost: en minibaguett med gulost og kokt skinke lunsj: kålsalat med kylling, agurk og sursøt saus middag: fiskegrateng med en liten potet, kål og kokt brokkoli dessert: en Fjordland havregrøt med eple(sånt beger) kvelds: et rugsprø med kokt skinke og gulost og paprika uten smør er dette mye? :/ Anonymkode: c6a0f...b9a Vet ikke hvor mye fjordland havregryn har av kcal (220?)., og ikke fiskegratengen (170 kcal?), heller ikke om kyllingen er med skinn, hva dressingen inneholder, om du bruker smør på bagetten, mye eller lite ost - så jeg gjetter på at du har fått i deg mellom 1200-1500 kcal. Endret 13. april 2016 av Atea
Atea Skrevet 13. april 2016 #8 Skrevet 13. april 2016 1500-1800 kcal er innenfor, da vil du kunne regne med å gå ned i snitt halvt kilo i uka eller mer (1kg) med moderat /lav fysisk aktivitet. Veier du mer går du ofte ned raskere enn om det bare er de siste 4-5 kiloene du irriterer deg over som ingen andre legger merke til. Er du liten og spe trenger du kanskje mindre enn en på 172. Et tips om du skal ned i vekt er å bevege deg, men ikke fordi du skal ned i vekt. Det er en særdeles dårlig motivasjon og vekta er bare en evt. bonus. Si til deg selv at du skal trene /bevege deg mer for å komme i bedre form. Ikke start ut for hardt. Bry deg ikke om valkene og om du ikke har riktig treningstøy. Kjenn heller etter hvor tøff du er som faktisk ikke bryr deg, og som gjør noe. Kosthold er 80 prosent og trening 20, men trening styrker psyken og det er viktig. Jeg er ikke noen trenings-fantast, har late dager og, men trening er en booster. Hvis du skal ned i vekt har du tida på din side. Husk det. Tiden går faktisk ganske raskt når man ser tilbake. Det er snart høst igjen omtrent, så selv om man bare går ned et halvt kilo i uka blir det 24 kilo på ett år. Viktig å spise sunt, men å kunne ta et kakestykke en sjelden gang eller bare et lite et. Jeg er ikke glad i kaker til hverdags så for meg er det ikke noe problem, men sjokolade kan jeg ikke ha i skapet. Og så er jeg veldig glad i øl, så kan ikke leve strikt på noen måter, men velger vin hvis jeg ikke er på pub. Alkohol inneholder mange kalorier og fettforbrenningen stopper, så har aldri noen usunn cola, potetgull, hamburger dagen derpå. Men hadde det når jeg var tjue år yngre enn nå og det ga ingen utslag på vekta.
Gjest Kaffekrus Skrevet 13. april 2016 #9 Skrevet 13. april 2016 Lite mat synes jeg, jeg hadde nok i alle fall vært sulten på et slikt kosthold. For min del ville jeg tilsatt litt mer fett i kostholdet, men du må se hva som fungerer best for deg. Kan jeg spørre hva du veier, hvor høy du er og hvor gammel? Og skal du ned i vekt? Da utdyper jeg gjerne svaret for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå