Gå til innhold

Strikke ermer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg holder på å strikke Kamille-genseren og er snart ferdig med ermene og skal til å felle maskene på dem, men i oppskriften står det "Avslutt på samme sted som på bolen. Fell 6 masker midt under ermene.Hva menes med Avslutt på samme sted som på bolen?? Har aldri strikket genser før, håper noen kan hjelpe :) 

Anonymkode: d8f70...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å strikke Kamille-genseren og er snart ferdig med ermene og skal til å felle maskene på dem, men i oppskriften står det "Avslutt på samme sted som på bolen. Fell 6 masker midt under ermene.Hva menes med Avslutt på samme sted som på bolen?? Har aldri strikket genser før, håper noen kan hjelpe :) 

Skal ermene og bolen være like lange kanskje?  Om det ikke er det, så aner ikke jeg hva det kan bety. 

Aha, googlet bildet, poenget er vel at stripene skal stemme overens, og da må bolen og ermene være like lange, altså kan ikke bolen være en stripe mer enn ermene. Hvis man vil ha lenger bol, så må man strikke to striper, da vil stripene stemme med stripene på ermene. 

Tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ah, det høres egentlig logisk ut! Strikker den ensfarget så tenkte ikke i de baner i det hele tatt. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Google søk, den er stripete i to farger? Og armene settes inn på rundpinne og det felles til ragland?

Da skal du ha like mange omganger på armen som på bolen oav samme farge før du feller av midt under armen. 6 masker totalt, tre masker på hver side av midten. 

Anonymkode: e68f1...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, det høres egentlig logisk ut! Strikker den ensfarget så tenkte ikke i de baner i det hele tatt. Tusen takk!

Bra det ordnet seg, kjedelig å stå fast når man strikker, det vet jeg av egen erfaring. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nytt spørsmål: Når jeg har felt av de 6 maskene, skal jeg strikke ut omgangen da, eller avslutte rett etter fellingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nytt spørsmål: Når jeg har felt av de 6 maskene, skal jeg strikke ut omgangen da, eller avslutte rett etter fellingen?

Tre masker på den siste pinnen/omgangen og tre masker på første omgang. Så skal du strikke videre når du har satt armer og bolen sammen. 

Anonymkode: e68f1...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...