AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Hvorfor havner dette i samme kategori som en del andre åpenbart dårlige yrker? Er det ikke litt tøft med noen som håndterer så store biler? Lønnen kan også være god. Anonymkode: c48cf...6fe
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Nå har jeg ikke vært innom den andre tråden, men umiddelbart så tenkte jeg : junk-food og stillesittende arbeid. Jeg er vokst opp på en plass som har fostret mange trailersjåfører og flertallet (om ikke alle?) er overvektige når alderen nærmer seg 40. Gi meg heller en bonde som har fysisk arbeid 😎 Anonymkode: a1842...b6b 9
Knirke Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 (endret) Det ligger vel mer i stereotypen "trailersjåfør" enn det faktiske yrket.. De er gjerne store karer med ølmage som lever på Statoil-pølser og cola, som er mye borte hjemmefra og ikke får annen intellektuell input i løpet av arbeidsdagen enn Aktuell Rapport og veimeldinger. Jeg kjenner folk av begge kjønn som kjører både lastebil, brøytebil og søppelbil, og det er et krevende og godt betalt yrke. Det står ikke på min turnoff-liste, men det rager ikke på toppen av ønskelisten heller. Endret 11. april 2016 av Knirke 11
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 Jeg synes ikke det er noe galt med yrket, men personene i denne yrkesgruppen har gjerne ikke så sammenfallende interesser og ønsker som meg. Akademisk nysgjerrighet og fordypning i et fagfelt er noe som jeg ser på som viktig, og jeg fatter som regel interesse for menn som også mener dette er viktig. Dette har de færreste i dette yrket. Det vil ikke si at de ikke er kunnskapsrike, for det er nok mange. Ellers mener jeg at yrket i seg selv gir lite rom for selvutvikling. Klart det kan være krevende, men det møter ikke utfordrende og varierende problemstillinger i samme grad som i mange andre yrker. Jeg synes likevel ikke det er et dårlig yrke. Det mener jeg de færreste yrker er. Uansett passer ikke alle yrker for alle. Anonymkode: 33cdb...795 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Som andre her, så har jeg nok en del fordommer om personene i dette yrket, i tillegg til at jeg har inntrykk av at arbeidstiden ikke er helt 8-16, men gjerne flere dager i strekk med overnatting i bil. Anonymkode: a9b9f...3af 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #6 Skrevet 12. april 2016 Hater alle yrker som innebærer bråk med maskiner og store kjøretæy.Det forurenser og de som driver med sånt har en tendens til å jobbe når andre har fri.Hadde aldri orket å være sammen med en som er bortreist i dages- og ukesvis på jobb.Mange virker også til å ha en usunn livsstil. Anonymkode: a65b4...41e 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #7 Skrevet 12. april 2016 Pappa jobbet som det, og han var tynn og sterk da det var mye lessing av varer noen ganger og tjente bra penger! Men det er lange dager, gjerne 16 timer, jeg vil ha en kjæreste som ikke jobber så mye og er borte så mye. Anonymkode: 822d9...628 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #8 Skrevet 12. april 2016 Sånn sexmessig, ikke turnoff for meg... Hadde et fint sexforhold til en trailersjåfør når jeg var 17-18 år.. Men steretypen som de andre refererer til her, er nok veldig turnoff for de fleste, og jeg ville heller ikke hatt en kjæreste som kjørte langtransport. I tillegg tror jeg det er lettere å være utro når man er trailersjåfør, fordi man er rundt om kring i landet uten at noen kjenner en.. (?) Anonymkode: f969b...e12 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #10 Skrevet 12. april 2016 Trailersjåfører er jo gjerne en del bortreist. Og det er ekstremt sjeldent å se en veltrent trailersjåfør. I tillegg har jeg selv høy utdanning og en jobb som gjør at jeg har svært lite til felles med en som syns det er topp å sitte i en bil hele dagen. Så ikke for meg nei. Anonymkode: 3f729...1e1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #11 Skrevet 12. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trailersjåfører er jo gjerne en del bortreist. Og det er ekstremt sjeldent å se en veltrent trailersjåfør. I tillegg har jeg selv høy utdanning og en jobb som gjør at jeg har svært lite til felles med en som syns det er topp å sitte i en bil hele dagen. Så ikke for meg nei. Anonymkode: 3f729...1e1 Dette er frekt som fy å komme med: "en som syns det er topp..etc "! Latterlig hvordan mange jenter tror de er sååå akademisk begavede (sorry, ikke en bragd å ta høyere utdanning I Norge! ), og aldri kunne tenkt seg date div bla bla. Er kvinne, utdannet men skjeldent jeg er rasende imponert over hva som fenger den jevne norske kvinne. En som jobber som trailersjåfør gjør OGSÅ en viktig jobb , tenkt det! Ikke alle har så monoman personlig at hele identiteten består av yrket sitt heller! Er utrolig glad for at jeg opplever å date menn I ALLE yrker, er åpen, lærer masse forskjellig om ulike liv! KJEDELIG å kun date speilbilde av seg selv. Anonymkode: d71c2...036 4
annebanane Skrevet 12. april 2016 #12 Skrevet 12. april 2016 Nå kjenner jeg fikk som bare går etter trailersjåfører/transportmenn også, så det kan da ikke være så turnoff. For min del har jeg ennå til gode å se en sjåfør som jeg synest er veldig attraktiv. Til nå har det blitt mye scania/volvo-jakker, fæle blekede sveiser, donut-skjegg, biltatoveringer, og annet jeg ikke finner attraktivt. Satt litt på spissen her da, men det er en stereotype som eksisterer. En videreføring av "mekkisen". 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #13 Skrevet 12. april 2016 Jeg kjenner en dritsexy trailersjåfør, og kunne godt vært sammen med ham, men han kjører kortturer på formiddagen og lesser mye varer og har digg kropp. Kunne aldri vært sammen med en som kjørte langturer til Europa og var borte i flere dager av gangen mens han overlevde på junkfood. Anonymkode: ba294...36c
Ulla Ullsokk Skrevet 12. april 2016 #14 Skrevet 12. april 2016 Kun livsstilen, de lever ofte usunt, mye pølsemenyer fra besinstasjoner. Jeg har møtt mange. Men også en kjekk mann i 50-årene, han kjørte korte turer og lesset av og på hele dagen, så han var veltrent. Pluss han spiste bra. Yrket i seg selv er ikke usexy, men veldig mange av de som jobber som det er usexy. På den annen side, det gjelder it-folk også. Og mange andre. Generelt synes jeg det er veldig turn off at folk lar seg selv forfalle med åpne øyne, så fort de bare klarer. Uansett jobb!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #15 Skrevet 12. april 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trailersjåfører er jo gjerne en del bortreist. Og det er ekstremt sjeldent å se en veltrent trailersjåfør. I tillegg har jeg selv høy utdanning og en jobb som gjør at jeg har svært lite til felles med en som syns det er topp å sitte i en bil hele dagen. Så ikke for meg nei. Anonymkode: 3f729...1e1 Nei? Jeg har jobbet på lager, og det er mange sjåfører som er tynne, sterke og sjarmerende. Tjukkaser finner du selvsagt også, men ikke noe mer enn ellers i befolkningen. Grunnen til at jeg er skeptisk er at bransjen generelt er underbetalt og tyner sjåførene sine, pga høy konkurranse fra øst-europa. Langtransport er kjedelig, pga mannen er mye borte, men har han en fast jobb med god lønn og kjører mest lokalt hadde ikke jeg sagt nei. (Brøyting kan gå an, så lenge han ikke har 100% vakt hele vinteren.) Anonymkode: b05c0...95a 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #16 Skrevet 12. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Trailersjåfører er jo gjerne en del bortreist. Og det er ekstremt sjeldent å se en veltrent trailersjåfør. I tillegg har jeg selv høy utdanning og en jobb som gjør at jeg har svært lite til felles med en som syns det er topp å sitte i en bil hele dagen. Så ikke for meg nei. Anonymkode: 3f729...1e1 Dette er et litt rart argument da.Tenker du det samme om de som synes det er topp å sitte i et fly,et skip eller et tog "hele dagen"? Hhv pilot,kaptein eller lokfører? Anonymkode: a65b4...41e 2
ajarRun Skrevet 12. april 2016 #17 Skrevet 12. april 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hater alle yrker som innebærer bråk med maskiner og store kjøretæy.Det forurenser og de som driver med sånt har en tendens til å jobbe når andre har fri.Hadde aldri orket å være sammen med en som er bortreist i dages- og ukesvis på jobb.Mange virker også til å ha en usunn livsstil. Anonymkode: a65b4...41e Jeg er bortreist på jobb hver dag :/ Hvordan klarer du å livnære deg uten å dra på jobb? Jeg tror stereotypien av trailersjåfører er at de er ustelt og overvektig, og det er jo sant for noen av dem.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #18 Skrevet 12. april 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn sexmessig, ikke turnoff for meg... Hadde et fint sexforhold til en trailersjåfør når jeg var 17-18 år.. Men steretypen som de andre refererer til her, er nok veldig turnoff for de fleste, og jeg ville heller ikke hatt en kjæreste som kjørte langtransport. I tillegg tror jeg det er lettere å være utro når man er trailersjåfør, fordi man er rundt om kring i landet uten at noen kjenner en.. (?) Anonymkode: f969b...e12 Oh yes, var borti den største horebukken av en trailersjåfør. Han kjørte langtransport og hadde damer overalt inkludert meg, selv om han hadde dame hjemme. Anonymkode: 66532...e6f
Bærtur Skrevet 12. april 2016 #19 Skrevet 12. april 2016 Å dømme noen bare på bakgrunn av yrket, er jo litt merkelig. Det er vesentlig mye mer enn bare hvilken jobb en mann har, som gjør ham aktuell eller uaktuell. Skiftordninger kan være en utfordring, men det kan også være veldig flott om man er sammen med noen som har friperioder. Jeg, som er en kvinne, har ingenting imot noen som kjører trailer, eller gravemaskin, eller dumper, eller teleskoptruck, eller hjullaster, man bør muligens passe seg for de som kjører bare bil, mange av dem har jo en litt innskrenket horisont Slasker og drittsekker er ikke aktuelt, og det gjelder jo helt uavhengig av yrke! Hvis noen skulle lure, har jeg høyere utdanning, sivilingeniørgrad, for å være helt upresis. 3
Gjest Bond Skrevet 12. april 2016 #20 Skrevet 12. april 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner. Bond, forumansvarlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå