jenteee97 Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 (endret) Hei! Er det normalt at katten føder en kattunge og ett helt døgn senere så kommer neste kattunge? Katten min fikk en kattunge overigår og en I dag til morgenen... er litt bekymra ettersom jeg har lest og hørt at det tar maks 6 timer før neste kattungen kommer .. Endret 11. april 2016 av jenteee97
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Det er vanlig at det går tid mellom den første og de neste. Nummer 3 og 4 og eventuelt flere pleier deretter å komme ganske raskt når riene får jobbet seg skikkelig til. Bare pass på at alle morkakene kommer ut etter hver kattunge. Har du vært hos veterinær og tatt røntgen så du vet hvor mange kattunger det er? Om riene fortsetter uten at det kommer noen flere kattunger etter 3-4 timer kan det være at den sitter fast og må opereres ut. Anonymkode: b9889...feb
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Ville ringt dyrlegen for å høre så får du et profesjonelt svar fra noen som har utdanning til det å når kattungene er avvendt så steriliserer du katten din med mindre det er en dyr rasekatt som brukes i skikkelig avl. Anonymkode: d9e94...8fb 1
jenteee97 Skrevet 11. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ringt dyrlegen for å høre så får du et profesjonelt svar fra noen som har utdanning til det å når kattungene er avvendt så steriliserer du katten din med mindre det er en dyr rasekatt som brukes i skikkelig avl. Anonymkode: d9e94...8fb Takk for svar! Ja tror nesten jeg får ringe dyrlegen eller eventuelt ta en tur bort!
jenteee97 Skrevet 11. april 2016 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig at det går tid mellom den første og de neste. Nummer 3 og 4 og eventuelt flere pleier deretter å komme ganske raskt når riene får jobbet seg skikkelig til. Bare pass på at alle morkakene kommer ut etter hver kattunge. Har du vært hos veterinær og tatt røntgen så du vet hvor mange kattunger det er? Om riene fortsetter uten at det kommer noen flere kattunger etter 3-4 timer kan det være at den sitter fast og må opereres ut. Anonymkode: b9889...feb Takk for svar! Har dessverre ikke Vært tatt røntgen, så vet ikke hvor mange det er, men kjenner det er vertfall 1 til der inne! Etter ho fikk kattungen overigår så lå ho bare å malte og var fornøyd, samme med den ho fikk I dag.. så får håpe det skjer noe snart, ellers får jeg nok ta en tur til dyrlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå