AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Det handler om at alle skal ha like muligheter uavhengig hva slags kjønn de er. Anonymkode: d18ce...092 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det handler om at alle skal ha like muligheter uavhengig hva slags kjønn de er. Anonymkode: d18ce...092 Jeg er ganske i mot "like muligheter" tankegangen. Når starter de like mulighetene? Er det ved fødsel? Når man fyller 18? Når man flytter hjemmefra? Kan man starte på nytt me dblanke ark etter hver gang man gjør noe dumt? Alle mennesker er født med ulike gener og vokser opp i uike miljøer (selv om man er søsken). Hvordan kan man da gi like muligheter? Når det gjelder likestilling syens jeg sosialfeminstene krever alt for mye. hadde man stilt de samme kravene om likestilling på bakgrunn av klasse, ville vi kalt oss selv kommunister. Jeg like heller ikke at politikerne tar det for gitt at det ikke finnes biologiske kognitive forskjeller mellom kjønnene.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler om at alle skal ha like muligheter uavhengig hva slags kjønn de er. Anonymkode: d18ce...092 Men så må dere huske at like mulighet ikke betyr likt utfall Anonymkode: ff6bc...fde 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 Likestilling handler om å gjøre kjønn irrelevant for livsutfoldelsen. Det samme gjelder hudfarge, etnisk og religiøs tilhørighet. Vi har kommet svært langt når det kommer til kjønnsnøytrale formelle normer. Men vi har et stykke igjen når det kommer til uformelle normer i samfunnet. Anonymkode: f716e...7df 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 Den 11.4.2016 at 18.38, AnonymBruker skrev: Vi har kommet svært langt når det kommer til kjønnsnøytrale formelle normer. Anonymkode: f716e...7df Virkelig? Jeg ser da stadig flere kjønnsspesifikke lover og regler fra det offentlige. Og det kunn i en retning -> i favør kvinner. Anonymkode: dfa0a...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå