AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Har tidligere alltid brukt foreldrene mine sine kofferter når jeg har reist, men nå er jeg blitt såpass gammel at jeg bør skaffe meg mine egne. Jeg skal flytte til utlandet i ett år, og må da ha med meg hele halve livet mitt i to kofferter. For det første - kofferter er dyre. Steike. Betaler spesielt for vekten, virker det som. Jeg vet ikke om det er verdt det å kjøpe to billigere kofferter på Europris (de har noen tøykofferter som de kaller "verdens letteste"), eller kjøpe to dyrere fra Samsonite... Det viktigste for meg er å få med meg så mye som mulig innenfor vektgrensen. Om det er verdt det å gå for Samsonite, har jeg spesielt vurdert disse to; Samsonite B-lite 3. 83 cm. Myk. 145 liter. 3,6 kilo. 2099,- Samsonite Neopulse Spinner. 81 cm. Hard. 124 liter. 3.7 kilo. 2899,- Så, prismessig, vektmessig og plassmessig er det B-lite 3 som virker som det beste valget. Men, kofferten er myk. Er veldig usikker på om jeg da heller bør gå for Neopulse siden den er hardere. Samtidig har Neopulse plass til 21 liter mindre enn B-lite. Det kan være en dårlig ting, men det spørs om det egentlig er det - det er vel grenser for hvor mye tøy/eiendeler jeg får plass til innenfor vektgrensen uansett? Mye penger for meg, dette! Ellers er jeg åpen for alle andre forslag også. Er bare vant med å bruke Samsonite så gammel vane... Noen som har noen innspill, eller som har en lett koffert å anbefale? Anonymkode: bb89e...b6b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 TS her, her er forresten koffertene fra Europris. 72 cm, myk. Står ikke kapasitet eller vekt. Koster 699,-. Anonymkode: bb89e...b6b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Jeg har den største Samsonite S Cure hard lettvekter. Utrolig fornøyd med både trilling og størrelse. Hvor mye penger du legger i kofferten din kommer litt an på hvor lenge du tenker å ha den, bruk og behov. Flyselskapenes behandling av kofferter er røff. Regner det når koffertene såtr på tralla mellom fly og terminal så er hardkoffert gull. En jeg ville kjøpt et slikt tynt stofftrekk til kofferten og dratt utenpå den ved flyreiser. Hardplasten blir fort ripete og stygg. Det er det eneste jeg angrer på ved mitt koffertkjøp at jeg ikke gjorde da den var ny. Anonymkode: e07fc...cb6
missdior Skrevet 12. april 2016 #4 Skrevet 12. april 2016 Jeg har jobbet i en butikk som både selger og tar i mot flyskadede kofferter. Av egen erfaring vil jeg råde deg til å kjøpe myk koffert. De er mer holdbare, sånn er det bare. 9/10 koffertskader vi mottok var hardplastkofferter, med knekte hjul, sprukken plastikk osv. Kan nesten ikke huske om jeg har tatt i mot en eneste skadet myk koffert. Personlig foretrekker jeg også myke kofferter. De er lettere å pakke, får plass til mer pga bevegelige lokk og kanter + utvider. Stoffet kan selvfølge ryke, men hardplasten kan sprekke.. Har en 75 cm fra TravelGear, og er veldig fornøyd! Det er en spinner med 4 hjul. Hatt den i snart 4 år og merker ingenting annet enn litt riper på hjulene
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 4 timer siden, missdior skrev: Jeg har jobbet i en butikk som både selger og tar i mot flyskadede kofferter. Av egen erfaring vil jeg råde deg til å kjøpe myk koffert. De er mer holdbare, sånn er det bare. 9/10 koffertskader vi mottok var hardplastkofferter, med knekte hjul, sprukken plastikk osv. Kan nesten ikke huske om jeg har tatt i mot en eneste skadet myk koffert. Personlig foretrekker jeg også myke kofferter. De er lettere å pakke, får plass til mer pga bevegelige lokk og kanter + utvider. Stoffet kan selvfølge ryke, men hardplasten kan sprekke.. Har en 75 cm fra TravelGear, og er veldig fornøyd! Det er en spinner med 4 hjul. Hatt den i snart 4 år og merker ingenting annet enn litt riper på hjulene Hehe, mange forskjellige meninger ute å går ja. For mye kofferter har jeg lest endel som sier at de blir fortere stygge, men aner ikke om det stemmer. Tror jeg dropper kofferten fra Europris i alle fall - er tungvint med kun to hjul... Anonymkode: bb89e...b6b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #6 Skrevet 12. april 2016 Bare lurer på hvorfor du trenger dra med deg to kofferter? Du får mest sannsynligvis ikke bruk for alt i løpet av dette året. Avhengig av hvor du skal også da. Du kan også regne med å måtte la noe utstyr du kjøper i det andre landet ligge igjen når året er over og du reiser hjem igjen. Regner med at du vil ha en sparsommelig økonomi, og da lønner det seg å minimalisere så mye som mulig, samt at en stor koffert er mer enn nok å handskes med. Den største i hardplast fra europris burde være grei nok, jeg ville ikke valgt tøykofferter pga at andre reisende ofte har med seg flasker med alkohol og diverse i koffertene sine. Anonymkode: 03945...486
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #7 Skrevet 12. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare lurer på hvorfor du trenger dra med deg to kofferter? Du får mest sannsynligvis ikke bruk for alt i løpet av dette året. Avhengig av hvor du skal også da. Du kan også regne med å måtte la noe utstyr du kjøper i det andre landet ligge igjen når året er over og du reiser hjem igjen. Regner med at du vil ha en sparsommelig økonomi, og da lønner det seg å minimalisere så mye som mulig, samt at en stor koffert er mer enn nok å handskes med. Den største i hardplast fra europris burde være grei nok, jeg ville ikke valgt tøykofferter pga at andre reisende ofte har med seg flasker med alkohol og diverse i koffertene sine. Anonymkode: 03945...486 Det er alt for lite plass med én koffert... jeg har bodd i utlandet en gang tidligere også, og da måtte jeg også ta med meg to kofferter. Alle andre jeg kjenner som reiser bort et år har også tatt med seg to stykker. Noe av det en tar med seg er også ting som norsk sjokolade, makrell i tomat, leverpostei (= spiser opp), og tenker å ta med meg dynen min også denne gangen (de har ikke samme type dyne der jeg skal). Vinterjakken min og vintersko er også ting som tar en god del plass + vekt. Og ja, du har helt rett i at en må legge igjen en god del ting når en reiser hjem igjen, men det er ganske uunngåelig. Av erfaring er det likevel ikke noe særlig mye som må legges igjen av klær/sko/slike ting, fordi noe av det en tok med seg over er blitt gammelt/ødelagt. Det jeg er redd for med den kofferten fra Europris i hardplast som du snakker om er at den blir for tung, altså den tar for mye av vektgrensen. Forrige gang jeg reiste over veide begge koffertene mine ca. 6 kg - altså gikk 12 kilo av mine totale 46 (?) kg til koffertene. Må bare få plass til så mye som mulig i en lett koffert. Hadde Europris sin i tøy hatt fire hjul hadde jeg gjerne valgt den, selv om den er ufattelig lite pen. Anonymkode: bb89e...b6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå