Gå til innhold

Han bruker denne ";)" i meldingene til meg..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Når daglig leder og jeg har arbeidsrelatert dialog på sms, så har jeg merket meg noe den siste tiden.

Han bruker denne ";)", innbakt i arbeidsprat. Noe han ikke gjør med andre ansatte (har sjekket med andre på en diskré måte).

Hva tror dere dette kan bety?

Anonymkode: 70dc4...4cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt, egentlig.

Hvor gammel er han og hvor gammel er du?

Anonymkode: f2659...545

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekkelt, egentlig.

Hvor gammel er han og hvor gammel er du?

La oss bare si st han er 5 år yngre enn meg.  Kan han ha skjulte tanker eller intensjoner om meg mener du?

TS

Skrevet

Enten vet han ikke eller har misforstått hva den smileyen betyr, eller så er han fullt klar over det og sitter der og blunker flørtende til deg hver gang han tekster deg :-)

Det hender folk ikke vet hva forkortelser og tegn betyr, så det kan hende han tror han bare er helt vanlig hyggelig, uten å mene at noe skal leses "mellom linjene".

Du kan jo være så rett frem at du spør han,da. "Hvorfor sender du meg blunke-smileys i alle tekstmeldinger?" Rett ut. Kanskje han blir forskrekket og sier han trodde det var en helt vanlig smiley. Kanskje det var noe annet...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss bare si st han er 5 år yngre enn meg.  Kan han ha skjulte tanker eller intensjoner om meg mener du?

TS

Det kan jo virke sånn. Men kanskje det bare er slik som Million sier. Synes du skal gjøre som hun foreslo.

Skrevet

Vet ikke. Tror du han flørter?

Venninnene mine bruker ;) den ganske ofte. Tror ikke hun flørter, hehe... 
Nei da. Kanskje han flørter, eller bare har for vane å bruke ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager? Ekkelt fordi han sender et blunkefjes? Jeg bruker blunkefjes til tider, og det er ikke for å flørte eller gjøre noe annet enn å være hyggelig. Om noen tenker jeg er ekkel fordi jeg sender blunkefjes er det vel de som har et problem. 

Jeg ville latt være å tolke noe inn i dette (med mindre du selv er interessert). Han har ikke gjort noe som tyder på en flørtete væremåte mot deg eller et overtramp. 

Anonymkode: 0f0e6...46e

• Liker 11
Gjest Margit Spat
Skrevet

Noen bruker blunkefjes i tide og utide. Å legge noe i akkurat hvilket smilefjes noen bruker blir overtolkning etter min mening. 

AnonymBruker
Skrevet

Uproft av en daglig leder å flørte med ansatt så tror faktisk ikke han flørter selvom denne smilyen ofte tolkes som det. Kjenner en kar som alltid brukte det til meg og jeg syntes det var kjempe ubehagelig etterhvert, men han var aldri interessert i meg på den måten hvertfall tok aldri noe videre steg eller flørtet når vi møttes og vi møttes ganske ofte (som venner både alene og med andre venner)

Anonymkode: 00a0c...3f0

AnonymBruker
Skrevet

jeg kan finne på å slenge inn noen blunkefjes når jeg snakker med både kolleger og de jeg har personalansvar for. det er enkelt og greit min måte å understreke "med glimt i øyet" ved en kommentar. hvis jeg feks får spørsmål om ting på tekst som jeg vet at kollegaen min egentlig vet, så kan jeg finne på å slenge på en blunkesmiley. "jeg finner ikke igjen den tingen jeg :(" kan godt besvares med "den ligger vel ikke på pulten din, under det skrivet der?;)"

Jeg hadde blitt mildt sagt sjokkert over det om noen hadde beskyldt meg for å ha snuskete tanker bak kommunikasjonen min. Blunkesmiley er mer enn bare "how you dooooin?;)", det brukes også for å understreke en spøkefull tone som  "I see what you did there;)" 

Anonymkode: cbab1...3a4

• Liker 6
Skrevet

Blunkefjes kan brukes på to måter, enten humoristisk eller flørtende. Min helt subjektive observasjon er at tidlige internettbrukere i hovedsak brukte dette humoristisk, og at den flørtende bruken har kommet etter hvert.

Dersom dette stemmer, kan det være at yngre mennesker leser mer flørt inn i et uttrykk som mange tidlige internettbrukere fremdeles bruker humoristisk. Dette kan skape misforståelser.

Jeg ville ikke ha lest for mye inn i et blunkefjes, med mindre det akkompagneres av upassende oppførsel.

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

;-) betyr at han vil ligge med deg. ;-) betyr alltid det. 😉😉😉😉😉

Skrevet

Jeg bruker den selv til venner ig kolleger, men flørter ikke av den grunn.

En god venn brukte også den smilyen ofte, men jeg visste at det ikke var flørt fra hans side.

Ikke legg så mye i det du

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på hvilken sammenheng, jeg bruker ;) mange ganger uten å flørte.

Venner, bekjente, familie. You named it!

Anonymkode: 6804b...51f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på Internett i 20 år, og de første årene brukte jeg en del smilefjes; nå er det sjeldent. På den tid betød :-) smil mens ;-) var smil med blunk. Men flørting, det må være en nyere skikk. Det har jeg aldri hørt om før i denne tråden.

Anonymkode: 8fbe0...81c

Skrevet

Huff, kan ikke fordra den blunken :laugh: 

Skrevet

Jeg bruker 😉 når jeg skøyer litt, eller kommer med en kommentar som er litt hoven. 

Skrevet

Auda, jeg bruker den hel tiden til f.eks mannlige kollegaer, kan de yngre oppfatte det som flirte smiley? bruker den som regel til å "ta brodden av" noe mas eller kjefting da masing inngår mye i arbeidsoppgavene mine.

for eksempel: "Har du glemt meg? Må ha den målelisten i går ;)"

Skrevet
Den 12. april 2016 at 11.47, Erazor skrev:

Blunkefjes kan brukes på to måter, enten humoristisk eller flørtende. Min helt subjektive observasjon er at tidlige internettbrukere i hovedsak brukte dette humoristisk, og at den flørtende bruken har kommet etter hvert.

Dersom dette stemmer, kan det være at yngre mennesker leser mer flørt inn i et uttrykk som mange tidlige internettbrukere fremdeles bruker humoristisk. Dette kan skape misforståelser.

Jeg ville ikke ha lest for mye inn i et blunkefjes, med mindre det akkompagneres av upassende oppførsel.

Herregud nå følte jeg meg gammel 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...