Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #1 Skrevet 24. oktober 2004 Jeg har vært sammen med mannen min i 12 år nå, og vi har ett barn sammen. Her om dagen sa han at han visste ikke om han ville fortsette ekteskapet, at sånn som han føler det nå vil han skilles. Jeg sa ikke så mye, siden han var så bestemt, virka som han var helt sikker. Etter hvert dro han avgårde en liten tur. Da han kom tilbake spurte han om jeg ikke hadde noe å si, jeg sa at jeg vet ikke hva skal si,og at hva får jeg gjort når han har bestemt seg. Da hadde han plutselig ikke bestemt seg likevel, og lurte på om jeg er villig til å jobbe for å få dette på rett kjøl igjen. Problemet mitt nå, er at jeg vet ikke...... Han er bare snill og god, ikke noe vondt i han i det hele tatt, men jeg er usikker på følelsene mine...... Jeg er glad i han, men ELSKER jeg han? Ble liksom ikke totalt knust når han tok dte opp, og det er kanskje ett tegn på at følelesene ikke er de helt rette? Uff, jeg vet ikke jeg nå, hva som skjer. Vi skulle liksom snakke i dag, men han har vært og hjulpet en kompis hele dagen, og når han viser så liten interresse, blir jeg ennå mer usikker på om jeg vil dette. Men hvordan pokker skal jeg få bestemt meg!!!!
Vilje Skrevet 24. oktober 2004 #2 Skrevet 24. oktober 2004 Jeg tror ikke det hele har sunket inn ennå. Etter 12 år er det mye som knytter en sammen. Jeg tror ikke at et ekteskap går på skinner hele tiden. Jeg tror gnisten i perioder vil være borte. Gå heller inn i dere selv og tenk over hvordan dere kan redde forholdet, det som dere har skapt sammen. Kan dere endre på noe? Hva er det som mangler? Forelskelse er en egotripp, kjærlighet er det motsatte.
Gjest Leyla Skrevet 25. oktober 2004 #3 Skrevet 25. oktober 2004 En klok mann som hadde vært gift lenge sa en gang: "The reason we have been married for so long, is that we haven't fallen out of love at the same time." Jeg tror det kan være fornuftig å jobbe med ekteskapet før dere gir opp. Det er helt naturlig at følelsene for partneren er mindre i perioder. Hvis du er i tvil om hva du vil, så ikke avgjør noe før dere har snakket lenge og grundig sammen. Lytt til hverandre med begge ørene, og svar på det den andre faktisk sier. Mange kommuniserer ikke med hverandre, men sitter og tenker på hva de skal si neste gang det er "deres tur", og lytter dermed ikke på hva den andre sier. Lykke til! Mvh Leyla
Gjest Leyla Skrevet 25. oktober 2004 #4 Skrevet 25. oktober 2004 En klok mann som hadde vært gift lenge sa en gang: "The reason we have been married for so long, is that we haven't fallen out of love at the same time." Jeg tror det kan være fornuftig å jobbe med ekteskapet før dere gir opp. Det er helt naturlig at følelsene for partneren er mindre i perioder. Hvis du er i tvil om hva du vil, så ikke avgjør noe før dere har snakket lenge og grundig sammen. Lytt til hverandre med begge ørene, og svar på det den andre faktisk sier. Mange kommuniserer ikke med hverandre, men sitter og tenker på hva de skal si neste gang det er "deres tur", og lytter dermed ikke på hva den andre sier. Lykke til! Mvh Leyla
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2004 #5 Skrevet 25. oktober 2004 "Og så levde de lykkelig i alle sine dager" står det i eventyrene og det er det eneste stedet slike utsagn hører hjemme - i eventyrene. Oss vanlige dødelige kan forvente bølgedaler både følelsesmessig og på andre områder. Og at man er nede i en bølgedal trenger ikke bety at man ikke lenger er den rette for hverandre. Tror dere bør prøve samlivsterapi, dra på ferie bare dere - gjør noe for å finne ut hva dere vil: kan ikke bestemme over natta om dere skal forkaste alt dere har.
Miranda Skrevet 25. oktober 2004 #6 Skrevet 25. oktober 2004 Hei Jeg er enig i at det ville være en god idé å gå til familierådgivning. Der kan dere forhåpentlig få hjelp til å snakke om hvordan dere hver i sær opplever situasjonen, og kanskje få noen redskaper å ta med dere hjem. Synes i alle fall ikke dere bare sånn utenvidere skal oppgi ekteskapet. Miranda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå