AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Når far ikke skal være hjemme før torsdag, er det ikke mer normalt at han ber moren ha ungene litt lenger, enn å la de komme hjem til stemor(meg) i fire dager, før de får se faren? Far måtte reise på jobb og kommer ikke hjem før ut i uken. Å høre om mor kunne ha de noen dager ekstra, har aldri vert noe tema. For meg er det helt greit at de kommer, jeg og lillebror gleder oss til det, men det er jo ikke det barna ønsker.. De har jo lyst til å være med faren sin. Når det er omvendt, at mor skal bort, så kommer alltid barna tidligere/blir lengre med oss. Anonymkode: 4cbef...47a 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Dere er jo en familie, men samtidig tenker jeg at det er mer naturlig at de er hos moren sin noen ekstra dager. En dag eller to uten far er en ting, men fire dager er lenge, spesielt hvis de heller vil være hos mor de dagene. Hvor gamle er barna? Anonymkode: 14547...59f 2
Macro Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Viss ikke de hadde hatt en lillebror hos deg, tenker jeg at det hadde vært mer naturlig å bli hos mor ja. Men nå finnes det ingen fasitsvar, da hver familie er ulik. Om dette funker for alle, spiller det vel ingen rolle hva andre synest om det? 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 Jeg ville ikke tenkt så nøye over det...! Du er tross alt familie du og så. Husker mamma alltid fortalte om at det var sååå stas å besøke sin stemor når hennes pappa ikke var til stede. Jeg må også innrømme at jeg synes det er kjempestas å ta en kopp kaffe med samboeren til pappa, virkelig elsker denne dama! Anonymkode: 0a157...2c5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Hos oss er vi en familie, og om far er borte er jeg og jenta sammen. Her er hun hos mor under mors samvær og hos oss under fars samvær. Mor skaffer barnevakt om hun skal bort under sitt samvære og vica verca. 😊 Anonymkode: 8e903...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 Jeg som mor ville nok i alle fall tilbydd meg å ha barna. Men som stemor ville det heller ikke vært noe problem hvis dette ikke skjedde ofte. Anonymkode: 8da58...84c 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 Høres ut som om du og faren har et barn sammen? Så da er jo hans barn halvsøsken til deres felles barn om jeg ikke leser helt feil? Før samboeren og jeg fikk barn var ikke hans barn hos oss hvis han skulle være borte flere dager, men etter at barnet hans fikk et halvsøsken er barnet her uansett om far er hjemme eller ikke. Både mor og far synes det er fint så barnet kan få et godt forhold til halvsøskenet. Men hvis barnet ikke vil er det jo noe annet. Anonymkode: 42398...b4c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 Sånn blir det når ungene blir påprakket delt bosted. Hadde ungene derimot hatt ett bosted og ett samværshjem hadde det vært naturlig at samværet ble rokkert på. Anonymkode: ce922...0bd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #9 Skrevet 11. april 2016 Hos oss kommer ungene til meg hver onsdag og far kommer hjem fredag. De har lillebror her og både jeg og han gleder oss til de kommer. For oss er det helt naturlig. De er også med meg i 2 uker på sommeren forsi far aldri har ferie på sommeren. For meg er det viktig at lillebror har så mye kontakt som mulig med sine søsken uavhengig av stebarn, far eller stemor. Anonymkode: 8ff45...a8e 1
Ferny Skrevet 11. april 2016 #10 Skrevet 11. april 2016 Kanskje mor har lagt planer, og at far har snakket med henne om dette allerede? Ellers tenker jeg at det kanskje ikke er så rart uansett... ettersom det er søsken inni bildet.
Maiava88 Skrevet 11. april 2016 #11 Skrevet 11. april 2016 Jeg hadde nok synetes det var greit så lenge jeg hadde blitt involvert i avgjørelsen 😉 Er gjerne alene med stebarna, men ikke ta det som en selvfølge- hverken min mann eller barnas mor. Det samme gjelder hvis jeg er borte og min mann skal være alene med mitt barn.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #12 Skrevet 11. april 2016 Hvorfor lage noe ut av det?? Anonymkode: 42b52...9c4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #13 Skrevet 13. april 2016 Den 11.04.2016 at 20.59, AnonymBruker skrev: Hvorfor lage noe ut av det?? Anonymkode: 42b52...9c4 Har ikke laget "noe" sak ut av det.. Jeg bare lurte på om hva som var normalt. Og jeg ser at dette er normalt hos flere. Takk for svar, til dere andre. Anonymkode: 4cbef...47a
Timseh Skrevet 13. april 2016 #14 Skrevet 13. april 2016 Hos oss ville det vært normalt at stebarnet hadde vært med oss
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #15 Skrevet 13. april 2016 I en situasjon hvor man har delt omsorg, så vil vel de fleste foreldre ha barna sine mest mulig. Jeg synes derfor det bør være en selvfølge å tilby mor å kunne ha barna når far ikke er hjemme. Samt omvendt. Far til mitt barn synes nok det er trist at han bare har helgesamvær, da spør jeg selvsagt han om barnet kan dra dit om jeg skal bort. Tror han hadde blitt svært skuffet om jeg ikke spurte han, siden han ser barnet så lite. Og hadde jeg som mor hatt delt omsorg på barnet og feks. 50/50 hadde jeg blitt kjempelei meg om jeg ikke fikk lov å ha ungene når far ikke kan. Hvorfor skal stemor få den goden av å ha barna ekstra når jeg gjerne ønsker meg det selv? Så svaret mitt: Spør mor og gi henne sjansen hvis hun ønsker å ha barna ekstra, hvis ikke så er det flott at stemor ser på det som naturlig at barna er hjemme med henne uten far. Anonymkode: b86be...a71 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå