AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Jeg har barn som jeg elsker over alt på jord. Begge var hjertelig velkommen til verden. Har aldri angret en dag på at jeg fikk de. Allikevel så sitter jeg noen ganger og lurer på om jeg ville satt barn til verden idag, med tanke på alt jeg vet nå. Det er så mange krav i samfunnet og det gjør meg til tider vondt å vite hvor mye barna mine skal måtte gå igjennom av vonde, stressende og slitsomme ting. Hele livet dreier seg jo bare om å få overleve. Vi blir født, vokser opp med tidsklemma, lån og jobb + mye mer. Selvfølgelig finnes det mye positivt i livet også, men samfunnets krav til folk blir bare verre og verre. Er det egentlig verdt å sette ett barn til en så kravstor verden? Anonymkode: 90c20...435 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Har du i det hele tatt hatt historieundervisning på skolen? Ellers tror jeg jeg skjønner hva du mener, og jeg er enig i at verden er skremmende, men ikke av de grunner som du oppgir. Anonymkode: 63589...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Er det noen som har glede av livet, er det mine barn, og det smitter! Alt er jo fantastatisk. Nå: Våren! Ha-med-dag i barnehagen! Nye vennskap! Fiskeboller til middag! Korpstur til sommeren! Å besøke Bestemor! Å glede seg til å bli voksen! Det som er trist: Steiner setter seg i rulleskoene. Bursdagsselskaper kræsjer. Farmor er syk. Våre liv handler jo ikke om overlevelse før fyllte 80, skaffe mat og ikke fryse, det handler nå om 17.mai, skole, spennende jobber, fine ferier. Det vi har av lån er på ting som flott bolig og hytte Det vi har av tidsklemma (som ja, den merkes) er på grunn av ting som jobb (som vi liker), fritidsaktiviteter, rydde plass så vi får slappet av på hytta eller besøkt bestemor, få tid til å lage mat fra bunnen og spise den sammen og invitere venner. Det er ikke stressende på grunn av krav fra samfunnet. Krav til utdanning er pga at de skal ende opp med jobber de liker og som gir mat på bordet uten at det skal være trist og lidelse. Det er absolutt verdt det å få barn i Norge i dag. Anonymkode: a2a39...b39 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du i det hele tatt hatt historieundervisning på skolen? Ellers tror jeg jeg skjønner hva du mener, og jeg er enig i at verden er skremmende, men ikke av de grunner som du oppgir. Anonymkode: 63589...ffc Hva har dette med historietimene på skolen å gjøre? Jeg var tilstede de timene, men kan ikke erindre noe nevnt om det jeg spør om. Det finnes mye annet skremmende enn det jeg nevnte, men mye av det får vi ikke gjort noe med som enkeltperson. Noe jeg ser på som skremmende er faren for krig og hvordan slike ting utføres i disse tider. Jeg er også skremt av immigranter til landet som kanskje ikke har gode meninger med det. Kunne nevnt flere ting også. Anonymkode: 90c20...435
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå