AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Hvis vi godtar at de fleste stjerner er mange lysår borte, hvordan kan bibelens forklaring om verdens skapelse være sann? Var himmelen mørk da Adam og Eva ble skapt? Bibelen sier at verden ble skapt på syv dager og på den fjerde dagen skapte Gud stjernene. Hvordan kan jorden være ung når det tar lys millioner av år å nå jorden? Anonymkode: 3471d...0d7 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Det er der gud kommer fra. The Annuaki " The ones from heaven came". Bibelen og Jesus er bare tull. Anonymkode: b037e...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Religion forklarer stjernene på mange ulike måter, alt etter hva slags religion det er snakk om. Anonymkode: 5036f...935
stan Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 En allmektig Gud kan da vel skape et uendelig univers. Man kan jo også tenke seg at verden ble skapt med en forhistorie. Det er mye som er mulig.
debatant Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi godtar at de fleste stjerner er mange lysår borte, hvordan kan bibelens forklaring om verdens skapelse være sann? Var himmelen mørk da Adam og Eva ble skapt? Bibelen sier at verden ble skapt på syv dager og på den fjerde dagen skapte Gud stjernene. Hvordan kan jorden være ung når det tar lys millioner av år å nå jorden? Anonymkode: 3471d...0d7 Og BB modellen Har et lignende problem da bakgrunsstrålingen som er veldig konstant ikke har hatt nok tid til å bli nettopp det. hint,Sett deg inn i flatnesproblemet og horizonproblemet. BB som få har satt seg inn i er en gedigen selvmotsigelse. Stjernene ble skapt på dag 4 i tilfelle du ikke visste det. Endret 11. april 2016 av debatant
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 5 timer siden, debatant skrev: Stjernene ble skapt på dag 4 i tilfelle du ikke visste det. Hvis vi godtar at de fleste stjerner er mange lysår borte, hvordan kan bibelens forklaring om verdens skapelse være sann? Var himmelen mørk da Adam og Eva ble skapt? Bibelen sier at verden ble skapt på syv dager og på den fjerde dagen skapte Gud stjernene. Hvordan kan jorden være ung når det tar lys millioner av år å nå jorden? Anonymkode: 3471d...0d7 1
debatant Skrevet 12. april 2016 #7 Skrevet 12. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi godtar at de fleste stjerner er mange lysår borte, hvordan kan bibelens forklaring om verdens skapelse være sann? Var himmelen mørk da Adam og Eva ble skapt? Bibelen sier at verden ble skapt på syv dager og på den fjerde dagen skapte Gud stjernene. Hvordan kan jorden være ung når det tar lys millioner av år å nå jorden? Anonymkode: 3471d...0d7 Hva vet du om hvordan lys beveger seg gjennom interstellart og intergalaktisk rom? Stjerner i bibelsk forstand er lysende objekter. Om de ikke er lysende objekter er det ikke stjerner. Tok du poenget? Når det er sagt, er det mye bibelen ikke sier. Men i motsettning til "vitenskapen", har bibelen alltid rett. BBmodellen til Carl Sagan er jo riv ruskende gal i henhold til dagens selvmotsigende BB modell. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #8 Skrevet 12. april 2016 5 minutter siden, debatant skrev: Hva vet du om hvordan lys beveger seg gjennom interstellart og intergalaktisk rom? Stjerner i bibelsk forstand er lysende objekter. Om de ikke er lysende objekter er det ikke stjerner. Tok du poenget? Når det er sagt, er det mye bibelen ikke sier. Men i motsettning til "vitenskapen", har bibelen alltid rett. BBmodellen til Carl Sagan er jo riv ruskende gal i henhold til dagens selvmotsigende BB modell. Hvorfor har bibelen alltid rett? Jeg sier ikke at jeg har alle svar, men jeg har da aldri sett noe bevis for at bibelen alltid har rett. Kan du forklare dinosaurer for meg? Levde mennesket og dinosaur samtidig? Og hvis ja, hvorfor eksisterer mennesket enda? Jeg ville trodd at hvis Adam og Eva og dinosaurene levde ilag, så ville dinosaurene ha spist dem og menneskerase sluttet der. Men siden vi eksisterer, og vi her antar at Adam og Eva levde, hvorfor er dinosaurer aldri nevnt i noe gamle skrifter? Jeg har ikke en gang sett et hulemaleri med dinosaurer. Det er heller aldri funnet menneskelevninger i lag med dinosaur levninger. Jeg ser på det som et "bevis" på at dinosaurer levde før mennesket. Hva sier bibelen? Anonymkode: 3471d...0d7 1
debatant Skrevet 12. april 2016 #9 Skrevet 12. april 2016 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har bibelen alltid rett? Jeg sier ikke at jeg har alle svar, men jeg har da aldri sett noe bevis for at bibelen alltid har rett. Kan du forklare dinosaurer for meg? Levde mennesket og dinosaur samtidig? Og hvis ja, hvorfor eksisterer mennesket enda? Jeg ville trodd at hvis Adam og Eva og dinosaurene levde ilag, så ville dinosaurene ha spist dem og menneskerase sluttet der. Men siden vi eksisterer, og vi her antar at Adam og Eva levde, hvorfor er dinosaurer aldri nevnt i noe gamle skrifter? Jeg har ikke en gang sett et hulemaleri med dinosaurer. Det er heller aldri funnet menneskelevninger i lag med dinosaur levninger. Jeg ser på det som et "bevis" på at dinosaurer levde før mennesket. Hva sier bibelen? Anonymkode: 3471d...0d7 Bibelen sier at Gud ikke kan lyve. Interessant nok oppstod moderne vitenskap av folk som trodde bokstavlig på bibelen. Landdyr ble skapt på dag 6, sammen med mennesker. I bibelen står det om drager, og i de fleste kulturer har en legender om drager. De passer drager veldig bra som dinosaurer. I slutten av boken Job står det om behemot og leviatan. To sore "monstere" som igjen passer bra med dinosaurer. Dinosaur er forøvrig et moderne ord som ble laget lenge etter mange av bibeloversettelsene. Dette er fra White rock canyon, Utah. Endret 12. april 2016 av debatant 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #11 Skrevet 12. april 2016 Den nederste "dinosauren" er ikke en dinosaur, det er en slange. Vitenskapsmenn kom fram til at beina var gjørme søl. Om du ser på hodet og halen og gjør kroppen tynnere på midten er det ganske tydelig. Det er veldig normalt at veggmalerier fra den tiden er utydelig. Som for eksempel veggmaleriet i linken under, hvor mennesker og sauer ble til en dinosaur. http://www.vocativ.com/225640/cave-painting-creationism/ Anonymkode: 3471d...0d7 1
Gjest Kaffekrus Skrevet 13. april 2016 #12 Skrevet 13. april 2016 Med utgangspunkt i skapelsesfortellingen(e) var kanskje himmelen uten lys da Adam og Eva ble skapt. Eller Gud gjorde et unntak fra lysets bevegelse slik at stjernene lyste da de ble skapt. Hvem vet? Uansett tror jeg ikke at skapelsesfortellingene er ment til å tolkes bokstavelig, og da blir jo slike spørsmål meningsløse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå