Gå til innhold

Barnehagedekning - Oppgitt over bydelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Gamle Oslo, som slett ikke er blandt de verste når det gjelder barnehagedekningen. Men de kan jo godt bli bedre, dersom målet er full barnehagedekning.

Bor på et felt med ganske nye leligheter, der småbarna popper ut i stort tempo. Flere av oppgangene har en 3-4 barn født i 2003/2004. Så her er det mange som kommer til å dukke opp på ventelistene etterhvert. I tillegg bygger de flere nye blokker i nærmiljøet. Og med alle tre-roms leilighetene rundt her, så innbyr jo det til typisk "par med et barn/får snart et barn".

Jeg øynet håp da det i Obos-bladet en gang i vår sto at det i underetasjen av et av nybyggene skulle komme kommunal barnehage. Når jeg nå ser at bygget snart er ferdig, så ringte jeg bydelen (barnehageansvarlig), som kunne opplyse at hun ikke har hørt om at det skulle bli barnehage der. Neivel, jeg stikker innom en av de private barnehagene i nærheten, og de var svært interessert i opplysningen om at det skulle være et lokale i nærheten. (Mulighet for utvidelse??)

Så gikk vi forbi i dag, da Obos hadde visning på prosjekt på tomten ved siden av. Jeg spurte om de visste om barnehagen og hva som skjedde. Fikk da beskjed om at det hadde vært regulert til barnehage, men at bydelen ikke var interessert. De skulle løse problemet på annen måte. Så det var omregulert til leiligeter og solgt.

Hva er dette for noe? Det er jo et hån mot alle oss som står i kø. De burde opprettet en egen småbarnsavdeling. Det er jo langt fra full dekning for de under 3 år.

:sinna:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...