AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Jeg har nylig vunnet en del millioner i et pengespill. Det er ingen tvil om at pengene er mine, bare jeg som spiller for mine egne penger, men ønsker ikke gjøre dama sjalu så lyst til å skjule pengene fra henne for hennes skyld. Er det bare å late som ingenting og sette pengene på en egen sparekonto eller bør man gjøre noe mer? Ønsker ikke at hun plutselig skal finne ut fordi jeg ikke gjemte pengene godt nok. Anonymkode: ef3f2...1f9
ajarRun Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Kunderådgiveren din i DNB kan hjelpe deg opprette en konto i et skatteparadis, da finner hun dem ikke. 16
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Jeg hadde puttet dem i trusa. Anonymkode: c68a5...709
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Kunderådgiveren din i DNB kan hjelpe deg opprette en konto i et skatteparadis, da finner hun dem ikke. Jeg har ikke lyst til å gjøre noe ulovlig, eneste jeg ønsker er å slippe en sjalu kjæreste. TS Anonymkode: ef3f2...1f9
ajarRun Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lyst til å gjøre noe ulovlig, eneste jeg ønsker er å slippe en sjalu kjæreste. TS Anonymkode: ef3f2...1f9 Det er ikke ulovlig å ha konto i skatteparadis.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Det er ikke ulovlig å ha konto i skatteparadis. Nei, men jeg må jo rapportere om alt sammen og da får jeg vel ikke noen fordel av å ha pengene i et skatteparadis fremfor en norsk konto? TS Anonymkode: ef3f2...1f9
ajarRun Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg må jo rapportere om alt sammen og da får jeg vel ikke noen fordel av å ha pengene i et skatteparadis fremfor en norsk konto? TS Anonymkode: ef3f2...1f9 Kona vil jo ikke få innsyn.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 Psykolog? Skilsmisse? Anonymkode: 0a341...f28 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #9 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Kona vil jo ikke få innsyn. Men kona vil vel ikke få innsyn i min norske konto heller? Er vel ikke vits i å betale dyre gebyrer for en konto som ikke gjør noe mer enn hva en gratis konto gir. Anonymkode: ef3f2...1f9 1
ajarRun Skrevet 11. april 2016 #10 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men kona vil vel ikke få innsyn i min norske konto heller? Er vel ikke vits i å betale dyre gebyrer for en konto som ikke gjør noe mer enn hva en gratis konto gir. Anonymkode: ef3f2...1f9 Hvorfor skulle hun ikke få det? http://gratisrettshjelp.no/blog/2-3-2-har-jeg-krav-pa-innsyn-i-min-ektefelles-okonomi/
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #11 Skrevet 11. april 2016 4 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Hvorfor skulle hun ikke få det? http://gratisrettshjelp.no/blog/2-3-2-har-jeg-krav-pa-innsyn-i-min-ektefelles-okonomi/ Tusen takk, men den regelen gir vel innsyn uavhengig av om kontoen er i Norge eller et skatteparadis? Egentlig ganske drøy regel det med at dama skal ha rett på innsyn, hun har jo ikke noe med mine penger og hadde ikke fått noe mer ved en eventuell skilsmisse uavhengig av om hun visste om pengene. TS Anonymkode: ef3f2...1f9
ajarRun Skrevet 11. april 2016 #12 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk, men den regelen gir vel innsyn uavhengig av om kontoen er i Norge eller et skatteparadis? Egentlig ganske drøy regel det med at dama skal ha rett på innsyn, hun har jo ikke noe med mine penger og hadde ikke fått noe mer ved en eventuell skilsmisse uavhengig av om hun visste om pengene. TS Anonymkode: ef3f2...1f9 Utenlandske banker følger lovene til sitt respektive land, ikke norske lover. Skatteparadis har til felles at de nekter å gi noen som helst informasjon til noen. Diskresjon er greia deres. Hun vil jo få halvparten av rentene. Hvis hun ikke er noe å spare på anbefaler jeg at du skiller deg fort.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #13 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Utenlandske banker følger lovene til sitt respektive land, ikke norske lover. Skatteparadis har til felles at de nekter å gi noen som helst informasjon til noen. Diskresjon er greia deres. Hun vil jo få halvparten av rentene. Hvis hun ikke er noe å spare på anbefaler jeg at du skiller deg fort. Tusen takk! Visste ikke at hun hadde krav på halvparten av rentene, er det justert for inflasjon? Har ikke tenkt til å skille meg med det første, men skal prøve å få satt meg inn i alle reglene slik at jeg har mitt på det tørre både juridisk og moralsk. Har ikke tenkt til å svindle noen, bare gjøre ting lettere for både henne og meg. TS Anonymkode: ef3f2...1f9
ajarRun Skrevet 11. april 2016 #14 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Visste ikke at hun hadde krav på halvparten av rentene, er det justert for inflasjon? Har ikke tenkt til å skille meg med det første, men skal prøve å få satt meg inn i alle reglene slik at jeg har mitt på det tørre både juridisk og moralsk. Har ikke tenkt til å svindle noen, bare gjøre ting lettere for både henne og meg. TS Anonymkode: ef3f2...1f9 Eller, hvis du brukte lønn og ikke arv eller gaver til å kjøpe det, og ikke har særeie, er ikke halvparten av pengene hennes? 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #15 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Eller, hvis du brukte lønn og ikke arv eller gaver til å kjøpe det, og ikke har særeie, er ikke halvparten av pengene hennes? Har særeie så hele formuen er min. TS Anonymkode: ef3f2...1f9
ajarRun Skrevet 11. april 2016 #16 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har særeie så hele formuen er min. TS Anonymkode: ef3f2...1f9 Ah, da får du rentene også da.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #17 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Ah, da får du rentene også da. Bra, skal sjekke med banken i morgen. TS Anonymkode: ef3f2...1f9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. april 2016 #18 Skrevet 11. april 2016 Huff det må være kjip å ha en kone som er så grådig at du må skjule det for henne. 6
Troll! Skrevet 11. april 2016 #19 Skrevet 11. april 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nylig vunnet en del millioner i et pengespill. Det er ingen tvil om at pengene er mine, bare jeg som spiller for mine egne penger, men ønsker ikke gjøre dama sjalu så lyst til å skjule pengene fra henne for hennes skyld. Er det bare å late som ingenting og sette pengene på en egen sparekonto eller bør man gjøre noe mer? Ønsker ikke at hun plutselig skal finne ut fordi jeg ikke gjemte pengene godt nok. Anonymkode: ef3f2...1f9 Du kan åpne konto i en annen bank, i bestefall så har du en konto i en annen bank fra gammelt av, da bruker du den kontoen der. Eller så bare åpner du en konto der du allerede har bank, og setter dem inn, hun bruker vel ikke samme bankbrikke for å se DIN oversikt?
Illuminatum Skrevet 11. april 2016 #20 Skrevet 11. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lyst til å gjøre noe ulovlig, eneste jeg ønsker er å slippe en sjalu kjæreste. TS Anonymkode: ef3f2...1f9 Er det ektefelle eller kjæreste? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå