Bobla Skrevet 4. mars 2002 #1 Del Skrevet 4. mars 2002 Lurer på hva "som må til" for å bli sykemeldt når en er gravid? Har en jobb med mye gåing, løfting,tøy og bøy og klatring i gardintrapper. Etter en dag på jobb er jeg helt ferdig og har ikke overskudd til noe husarbeid, rydding og sånne ting. Det er ingen på jobb som kan ta de tyngste løfta, jeg må gjøre jobben min alene. Er alene med ungene i ukedagene og selv om de er store og klarer mye selv krever de jo sitt de og. Vil ikke virke sytete men hvor mye skal jeg tvinge meg til for å gjøre jobben min? Andre som har samme type jobb er overrasket over ar jeg fremdelels er i jobb. Er 23 uker på vei. Takker for svar. Hilsen Bobla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2002 #2 Del Skrevet 4. mars 2002 hei!!!!! Hei er selv sykemeldt pga graviditet, hadde også en celdig tung jobb med my løfting og bæring. Du burde nok sykemelde deg,får det er ikke bra og løfte tungt når man er gravid. jeg går i uke 35. hilsen rebecca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 4. mars 2002 #3 Del Skrevet 4. mars 2002 Dere trenger ikke å sykemelde dere ; hos legen finner dere informasjon om ei ordning som sier at gravide over tredje mnd kan få fri og med penger hvis de har ett tungt arbeide.husker ikke helt hva den ordningen het, men dere slipper å ta av sykemeldingen iallfall1212[ Dette Innlegg er endret av: sexysadie den 2002-03-04 21:07 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Skrevet 5. mars 2002 #4 Del Skrevet 5. mars 2002 Hei. Du må høre på kroppen din. Veldig viktig. Det er ikke bra at du sliter for mye. Og det er heller ikke pysete å gå å sykemelde seg. Jeg har så og si vært sykemeldt hele tiden. Er bare 25 uker, men jeg lytter til kroppen min. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sykemeldt meg i hvertfall 50%. Du skal heller ikke løfte tungt. Det er tabu når man er gravid. Lykke til. Klem fra Susan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2002 #5 Del Skrevet 5. mars 2002 Hei! Det stemmer som sexysadie sier, dere kan ta fri og ikke bruke av sykepengekvoten deres, men få noe som heter svangerskapspenger. Leste akkurat om det et sted, og det også at det var svært få som visste om/benyttet seg av denne muligheten. Prøv å søke på nettet eller noe, så finner du sikkert litt informasjon. Lykke til med minsten! Mianne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2002 #6 Del Skrevet 5. mars 2002 Hva er fordelen med fødselspenger i stedet for sykepenger? Man bruker vel ikke opp sykepermisjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla Skrevet 5. mars 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 5. mars 2002 Hallo takk for svar på innlegget mitt. Men..... sykepengekvote? Er det noe som heter det? Det er vel ingen grenser for hvor lenge du får sykepenger, er det? Har aldri vært sykemeldt så jeg har ikke peiling på dette, men hør aldri hørt om dette iallefall. Men det gir en viss mening om hvorfor en skal ha svangerskapspenger, da. Hilsen Bobla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 5. mars 2002 #8 Del Skrevet 5. mars 2002 Det er noe som heter svangerskapspenger og det får du hvis du har en tung jobb og ikke kan omplasseres på arbeidsplassen din. Det er ikke det samme som sykepenger, arbeidsgiver trenger ikke å betale de første 16 dagene når du får svangerskapspenger, og det går ikke på bekostning av svangerskapspermisjonen din. Den forblir den samme. Hvis dere har bedriftshelsetjeneste hadde jeg kontaktet dem, de kan hjelpe deg med dette. Du må få en arttest fra legen din også og den må leveres på trygdekontoret. Det er de som innvilger svangerskapspenger. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå