minister-mio Skrevet 10. april 2016 #1 Del Skrevet 10. april 2016 Hvis en person kommer fra og har familie og venner i f. eks Nord-Norge, men bor og jobber og har barna sine og venner på Sørlandet. Kan man da ha en stein på en gravplass begge steder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #2 Del Skrevet 10. april 2016 Nei. Du får bare en i norge. Anonymkode: acaf1...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 10. april 2016 #3 Del Skrevet 10. april 2016 Du får kun stein der du er begravet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #4 Del Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, minister-mio skrev: Hvis en person kommer fra og har familie og venner i f. eks Nord-Norge, men bor og jobber og har barna sine og venner på Sørlandet. Kan man da ha en stein på en gravplass begge steder? Du kan ikke ha en stein på en gravplass når du har graven med den døde i en annen landsdel. Har du behov for et ekstra minnested, finn deg et sted i skogen og lag din egen "tenkte" grav. Anonymkode: 2110a...fbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 10. april 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 10. april 2016 Å.. For jeg så en gravstein i dag hvor det stod neders: begravet i *** (annen del av landet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 10. april 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du behov for et ekstra minnested, finn deg et sted i skogen og lag din egen "tenkte" grav. Anonymkode: 2110a...fbc Det er ikke et alternativ, men takk for forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #7 Del Skrevet 10. april 2016 5 minutter siden, minister-mio skrev: Å.. For jeg så en gravstein i dag hvor det stod neders: begravet i *** (annen del av landet) Hvis du har sett det, så kan det jo hende at det går selv om 2-3 stykker her sier at det ikke går. Jeg ville hørt med kirkekontoret på det aktuelle stedet og spurt. Anonymkode: ad4ed...3c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 10. april 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 10. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har sett det, så kan det jo hende at det går selv om 2-3 stykker her sier at det ikke går. Jeg ville hørt med kirkekontoret på det aktuelle stedet og spurt. Anonymkode: ad4ed...3c1 Takk, det var en god idé, jeg googler men blir ikke klokere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #9 Del Skrevet 10. april 2016 6 minutter siden, minister-mio skrev: Å.. For jeg så en gravstein i dag hvor det stod neders: begravet i *** (annen del av landet) Hvor gammel var den? Anonymkode: acaf1...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 10. april 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 10. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel var den? Anonymkode: acaf1...6d5 det så jeg ikke etter, men det så ganske ny ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #11 Del Skrevet 10. april 2016 Jeg googlet litt, og fant dette http://kirkegaardskultur.no/fagstoff/sporsmal-og-svar/#Gravminner Slik jeg forstår pkt 2, så kan en person være gravlagt ett sted, men navnet på personen står på en annen gravstein. Forutsetningen er at navnet da fjernes fra gravsteinen der personen faktisk er gravlagt. Anonymkode: 87fd1...39a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 10. april 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 10. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg googlet litt, og fant dette http://kirkegaardskultur.no/fagstoff/sporsmal-og-svar/#Gravminner Slik jeg forstår pkt 2, så kan en person være gravlagt ett sted, men navnet på personen står på en annen gravstein. Forutsetningen er at navnett da fjernes fra gravsteinen der personen faktisk er gravlagt. Anonymkode: 87fd1...39a takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 18. april 2016 #13 Del Skrevet 18. april 2016 Den 10.4.2016 at 21.32, minister-mio skrev: Å.. For jeg så en gravstein i dag hvor det stod neders: begravet i *** (annen del av landet) Den 10.4.2016 at 21.55, AnonymBruker skrev: Jeg googlet litt, og fant dette http://kirkegaardskultur.no/fagstoff/sporsmal-og-svar/#Gravminner Slik jeg forstår pkt 2, så kan en person være gravlagt ett sted, men navnet på personen står på en annen gravstein. Forutsetningen er at navnet da fjernes fra gravsteinen der personen faktisk er gravlagt. Anonymkode: 87fd1...39a Ja. Det er helt vanlig, og er tilfelle flere steder. Kanskje ikke så lett å se "eksempler" på det, men man kan søke om å få overført navnet fra en gravplass til en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå