~sikka~ Skrevet 24. oktober 2004 #1 Skrevet 24. oktober 2004 Skal kjøpe vinterdekk, og aner ikke hvor de selger dekk. Er det på bensinstasjoner?
Leo Skrevet 24. oktober 2004 #2 Skrevet 24. oktober 2004 Dekk får man bl.a. kjøpt på bensinstasjoner, men det finnes også en rekke firmaer som kun selger dekk og felger. Jeg er ikke så godt kjent i Trondheim, men jeg ville ha søkt på gule sider. Prisene varierer enormt, så du bør sjekke nøye før du kjøper. Dekktester finnes det mange av (Søk på nettet!) og du bør finne ut hvilke vinterdekk som passer best til ditt bruk også.
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #3 Skrevet 24. oktober 2004 Jeg har kjøpt bildekk hos Dekkmann. Men jeg vet ikke om de er i Trondheim også. De hadde utsalg ved siden av større bil-utsalgssteder.
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2004 #5 Skrevet 25. oktober 2004 I Trondheim er f.eks Tempe dekk billig. Merkeforhandlere kan også ha gode priser. Dekkmann finnes her også, men er litt dyrere. Ta uansett en ringerunde og hør på pris, men husk de ulike merkene koster forskjellig. Derfor er det greit å finne ut hvilken dekktype du vil ha først, for ringer du et sted er de dekkene de har best (har de dekkene som er best i test refererer de selvsagt til testen, har de andre dekk er disse dekkene like gode og testene er bare tull). Anbefaler deg å se på motors dekktest, og finn ut hvilke dekk som er best på det føre du kjører mest på eller synes det er viktigst at dekkene er best på (selv er jeg mye mer opptatt av egenskaper på is og slaps enn på våt asfalt).
kitty Skrevet 26. oktober 2004 #6 Skrevet 26. oktober 2004 Husk også at dersom du er NAF medlem så får du rabatt enkelte steder bla på VIANOR.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå