Gå til innhold

Anmelde voldtektsforsøk eller er det ingen vits ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg vil fortelle noe som jeg har opplevd, jeg har nemlig blitt forsøkt tvunget til sex av en venn, en venn jeg har brukt å ha sex med.Det har skjedd to ganger at han har tvunget seg til sex.Jeg har ikke tørt å gjøre noe de gangene han har gjort det, for jeg vet aldri hvordan han  hadde reagert da, er redd for sånt, har blitt voldtatt før i mitt liv også.Så forrige gang han tvang hodet mitt ned til sin penis, så ville jeg ikke, men han ville ha sex.Jeg sa ja, fordi jeg tørte ikke å si fra, var redd for hvordan han ville reagere.Jeg har ingen bevis for at jeg har møtt han, har slettet alt av meldinger på min mobil.Men han står på anroppsloggen min oppført.

Anonymkode: 29d44...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg vil fortelle noe som jeg har opplevd, jeg har nemlig blitt forsøkt tvunget til sex av en venn, en venn jeg har brukt å ha sex med.Det har skjedd to ganger at han har tvunget seg til sex.Jeg har ikke tørt å gjøre noe de gangene han har gjort det, for jeg vet aldri hvordan han  hadde reagert da, er redd for sånt, har blitt voldtatt før i mitt liv også.Så forrige gang han tvang hodet mitt ned til sin penis, så ville jeg ikke, men han ville ha sex.Jeg sa ja, fordi jeg tørte ikke å si fra, var redd for hvordan han ville reagere.Jeg har ingen bevis for at jeg har møtt han, har slettet alt av meldinger på min mobil.Men han står på anroppsloggen min oppført.

Her ser det da ut som om den er blitt utført, ikke bare forsøkt utført? Og ja, du bør anmelde det, men ikke forvent noe annet enn en henleggelse av saken. Anmeldelsen vil dessverre sannsynligvis ikke ha noe verdi før det eventuelt kommer en fra noen andre også.

Anonymkode: 3833e...da6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er det jeg er redd for, at den blir henlagt.Om jeg hadde hatt noe DNA fra han, men det har jeg ikke,har vasket alt av det han har vært borti.Dumt av meg. Men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Googlet litt, fant ut at nesten alle anmeldte voldtekter blir henlagt, det er fryktelig skremmende, og voldtekt som er skyld i så mange traumer, jeg skjønner det bare ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns ikke dette høres ut som noe voldtektsforsøk. Du sier jo at du sa ja.

Anonymkode: 2b721...6f0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det at dere har hatt sex før gjør det jo ekstra vanskelig å bevise at det var en voldtekt. Hvordan skal du bevise at han voldtok deg, når dere har pleid å ha sex sammen før uten at det var voldtekt? Hvordan skal dette holde frem i en rettsak?

Anonymkode: e2374...cc1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anmeld. Skulle saken bli henlagt vet du i det minste at hvis han gjør noe lignende igjen mot noen andre vil det være lettere å få ham dømt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen vits eller ikke spørs helt på hva du vil oppnå. Saken blir garantert henlagt, men kanskje du får en slags personlig avslutning på opplevelsen, og en tidligere anklage mot ham kan spille inn om han blir etterforsket for det samme senere. Du må nesten se an hvor mye innsats du er villig til å legge i det.

Antar du har avsluttet forholdet til denne fyren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, venus24 skrev:

Anmeld. Skulle saken bli henlagt vet du i det minste at hvis han gjør noe lignende igjen mot noen andre vil det være lettere å få ham dømt.

Hva eksakt skal hun anmelde, i og med at hun samtykket?

Anonymkode: 31a07...85c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det voldtekt eller voldtektsforsøk så bør du selvfølgelig anmelde. Denne saken vil uten tvil bli henlagt da det bare er ord mot ord. Men en henleggelse er faktisk ikke så farlig. 

Grunnen til at det er viktig å anmelde, på tross av at sannsynligheten for at det blir henleggelse er enormt stor, er at andre også kan anmelde personen for det samme. Hvis det til slutt blir mange nok som anmelder (uten å kjenne hverandre helst), så vil sakene sammen skape en toverdighet som gjør at hen kan bli tatt. Men om alle tenker at det ikke er noen vits pga henleggelse, vil hen aldri bli tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke anmeldt. Du samtykket og var med på det, du stoppet han ikke og det skjedde to ganger. Ja, det er en kjedelig opplevelse, men sånn er livet noen ganger. Ta heller vare på deg selv, oppsøk psykolog for traumene etter forrige voldtekt og hold deg unna den mannen der.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om en del tilfeller hvor kvinner anmelder voldteksmannen, men så kommer de visst ingen vei med det. Hvorfor det?

Jeg kan ikke fatte og begripe at man ikke kommer noen vei mtp en voldtekt. Det er jo veldig alvorlig. Hvis dere har lest om han f.eks, så mener han helt seriøst at kvinner syntes han er så kjekk og deilig at dem frivillig har hatt sex med han. Jeg nekter å tro at noen har sagt ja til å ha sex med han fyren der. Aldri i verden om noen har sagt ja til han der. :spy:

Gi meg en god grunn til at noen skal finne opp en voldtekt. Det er også straffbart, å bare finne opp sånne ting så det sier seg selv at folk forteller sannheten når det gjelder det at ingen har blitt med på det der.

Endret av michaeline__07
redigering, endring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke anmeld, TS. Det hadde blitt lost case.

Det er du som trenger hjelp til å komme deg over den tidligere voldtekten, dessverre. 

Hvorfor henger du egentlig med ham og er venn med ham, etter at han har tvunget deg med på det ene eller andre?
Du forhindrer hvertfall ikke selv at det skjer igjen.

Anonymkode: 05fdd...b0c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke anmeld, TS. Det hadde blitt lost case.

Det er du som trenger hjelp til å komme deg over den tidligere voldtekten, dessverre. 

Hvorfor henger du egentlig med ham og er venn med ham, etter at han har tvunget deg med på det ene eller andre?
Du forhindrer hvertfall ikke selv at det skjer igjen.

Anonymkode: 05fdd...b0c

Det er jo ikke sikkert at det er frivillig vel? Nå skriver hun rundt 10 setninger om dette da, så jeg vet ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og er han klar over at dette var en voldtekt? I og med at du sa ja, så er det kanskje litt vanskelig for han å vite at du ikke ville?

Anonymkode: 1c041...27f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
8 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Jeg har lest om en del tilfeller hvor kvinner anmelder voldteksmannen, men så kommer de visst ingen vei med det. Hvorfor det?

Jeg kan ikke fatte og begripe at man ikke kommer noen vei mtp en voldtekt. Det er jo veldig alvorlig. Hvis dere har lest om han f.eks, så mener han helt seriøst at kvinner syntes han er så kjekk og deilig at dem frivillig har hatt sex med han. Jeg nekter å tro at noen har sagt ja til å ha sex med han fyren der. Aldri i verden om noen har sagt ja til han der. :spy:

Gi meg en god grunn til at noen skal finne opp en voldtekt. Det er også straffbart, å bare finne opp sånne ting så det sier seg selv at folk forteller sannheten når det gjelder det at ingen har blitt med på det der.

Du verden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, chisandra skrev:

Du verden.....

Ja - jeg mener selv at det de kvinnene sier om han stemmer. Kan ikke fatte at noen blir med på det der frivillig. 

Endret av michaeline__07
addet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sa ja = ingen voldtekt

Anonymkode: d7af5...e28

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun samtykket under tvang og frykt for hva han kunne finne på, og da ER DET VOLDTEKT. 

Ts, du kan anmelde, og påpek skriftlig at det skjedde under tvang og frykt. Om det blir henlagt, så er hvertfall ssken i politiets register i tilfelle noen andre anmelder samme person. Da kan saken bli gjenopptatt. Og DERFOR ER DET VIKTIG AT DERE ALLE ANMELDER, UANSETT SAKENS UTFALL.

Få deg nytt skjult nr, og fjern personen fra ditt liv.

Anonymkode: bfbee...1ba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun samtykket under tvang og frykt for hva han kunne finne på, og da ER DET VOLDTEKT. 

Den er vrien om hun ikke uttrykte denne frykten på noe vis. Hvis fyren faktisk trodde hun gjorde det av egen fri vilje, blir det vanskelig å argumentere for at det var en voldtekt. Trådstarter skriver litt for lite om situasjonen til at vi kan vurdere dette. Den kan være det forelå trusler om eller faktisk maktbruk (da eller tidligere), men dette vet vi ikke.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...