Gå til innhold

Føler meg ensom og asosial fordi jeg må spare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mange snerpete svar du får, TS! Jeg skjønner kjempegodt at det går ut over det sosiale livet når man er i en spareperiode, og du er kjempeflink som prioriterer dette! Hvor lenge tenker du å holde på? Kanskje det hadde vært motiverende å lage seg en belønning eller noe litt frem i tid?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde vært det beste 😀 Men kjenner ingen her jeg bor, bortsett fra kollegaer på jobben, disse er 15-30 år eldre enn meg, så vi har få felles interesser. 

Hvor treffer man venner ? De vennene jeg har traff jeg på igjennom studiene, men nå som jeg ikke studerer lenger er det vanskelig å treffe folk. 

Tar gjerne imot tips her.

TS

Anonymkode: df915...f9f

Det hjelper om du forteller litt om hva interessene dine faktisk er. Såvidt jeg ser liker du å gå tur og lage middagen, men mer vet vi ikke om deg.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du velger jo selv å være kjipere enn onkel Skrue, da, siden du sparer 10 000 kr/mnd. Så slutt og syte.

Anonymkode: 64b9a...b7c

Jeg er nødt til å spare såpass hver måned, hvordan skal jeg ellers få råd til bil og lappen, samt buffer som tilsvarer 3 lønninger? Jeg synes ikke dette er veldig gøy, liker ikke å leve sånn, men heller dette enn luksusfellen. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Puny skrev:

Så mange snerpete svar du får, TS! Jeg skjønner kjempegodt at det går ut over det sosiale livet når man er i en spareperiode, og du er kjempeflink som prioriterer dette! Hvor lenge tenker du å holde på? Kanskje det hadde vært motiverende å lage seg en belønning eller noe litt frem i tid?

Jeg sparer frem til lappen og bil er i boks. Har allerede en buffer på plass.  Det vil si ut året. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du sparer 10 000,- i mnd kun til buffer, så er vel det litt mer enn nødvendig? Greit med buffer altså, men har du gjort dette noen mnd, så er det greit å trappe ned nå. Spar litt mindre og lev litt mer! Man lever bare en gang. 

Anonymkode: f730a...09e

Buffer er på plass. Sparer 10000 kr i måneden til lappen og bil. Jeg vet at lappen kommer til å koste meg en del, da jeg må ta alle kjøretimer på en kjøreskole, har ingen jeg kan kjøre med. Bil koster også litt, så her må jeg spare mye. 

Skrevet

Du er jo kjempeflink, - og du har et mål du sparer til.

Om du skulle bo sånn at du kunne tenke deg å gå tur med en halvgammel dame, bli invitert på middag, kose med katten min (veldig sosial og kosete katt), grille på takterrassen, eller noe annet sosialt, så bare send meg en melding :)

• Liker 2
Skrevet

Men må du ha bil? Jeg er alene med 2 barn, og vi bor i en middels stor by, og klarer oss fint uten bil.

Og ser heller ikke hvorfor du kan spare litt mindre. Bare 1000 kr mindre i måneden, så får du være med på litt sosialt. Men får fortsatt spart veldig bra.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...