AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Hei, jeg er i midten av 20 årene og føler meg ensom og asosial. Alle aktiviteter alt fra trening til kaféturer med venner koster penger. Jeg har er lei av sitte hjemme og se på TV hver kveld. Hva gjør dere andre som sparer? Jeg sparer 10 000 kr i måneden. I år er jeg nødt til å droppe ferien i tillegg, grunnet uforutsette utgifter i mars og februar. Håper dere har gode tips. Anonymkode: df915...f9f
ajarRun Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Siden når koster trening penger? Det har ikke jeg fått beskjed om, flere ganger i uken slenger jeg på meg mine litt slitne ganske gjørmete ASICS som kostet 299 og trener til jeg ikke har mer tid. Aldri betalt noe for det. Du må jo spise uansett, hvorfor spiser du ikke med venner? Se en film hjemme på netflix (lån kontoen til søster eller mamma). 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 Gå tur i skog og mark sammen med dem, eller lån deg en hund om du ikke vil gå alene:) Dere kan lage middag sammen(middag må man jo uansett betale for), ha filmkveld om noen har netflix e.l., eller spillkveld om noen har konsoll/data, eller spakveld med hjemmelagde produkter(finner tonnevis på pinterest). Regner med du skriver dette på en laptop? Hva med å bruke den til å tegne, redigere bilder/video/musikk eller animasjon. Skriv en bok? Lær et språk? Få en brevvenn(interpals.net)? Anonymkode: 38ab5...7c7 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 Du velger jo selv å være kjipere enn onkel Skrue, da, siden du sparer 10 000 kr/mnd. Så slutt og syte. Anonymkode: 64b9a...b7c 18
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 13 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Siden når koster trening penger? Det har ikke jeg fått beskjed om, flere ganger i uken slenger jeg på meg mine litt slitne ganske gjørmete ASICS som kostet 299 og trener til jeg ikke har mer tid. Aldri betalt noe for det. Du må jo spise uansett, hvorfor spiser du ikke med venner? Se en film hjemme på netflix (lån kontoen til søster eller mamma). Jeg går tur og jogger ute, men gjør dette alene. Det er ikke veldig sosialt. Treningssenter der vennene mine trener hadde vært mer sosialt, de avtaler trening sammen og drar og trener sammen. Det å spise ute er mye dyrere enn å lage mat hjemme. Ser film hjemme, men igjen er det en aktivitet jeg gjør alene så det er ikke sosialt. TS Anonymkode: df915...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Hvorfor sparer du så mye? Er det en mulighet for deg å avse 1k fra de 10k du sparer hver måned? Da vil du kunne spise middag, dra på kafé eller kino, til og med byen en helg her og der? Viktig å opprettholde det sosiale, slik at du kan være litt glad også. Anonymkode: bb487...aec 7
ajarRun Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg går tur og jogger ute, men gjør dette alene. Det er ikke veldig sosialt. Treningssenter der vennene mine trener hadde vært mer sosialt, de avtaler trening sammen og drar og trener sammen. Det å spise ute er mye dyrere enn å lage mat hjemme. Ser film hjemme, men igjen er det en aktivitet jeg gjør alene så det er ikke sosialt. TS Anonymkode: df915...f9f Kan du ikke avtale å løpe med dem? Du kan avtale å lage mat hos dem. Jeg inviterer meg selv på middag når jeg ikke gidder å lage mat. Inviter deg selv til å se film hos en venninne? 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå tur i skog og mark sammen med dem, eller lån deg en hund om du ikke vil gå alene:) Dere kan lage middag sammen(middag må man jo uansett betale for), ha filmkveld om noen har netflix e.l., eller spillkveld om noen har konsoll/data, eller spakveld med hjemmelagde produkter(finner tonnevis på pinterest). Regner med du skriver dette på en laptop? Hva med å bruke den til å tegne, redigere bilder/video/musikk eller animasjon. Skriv en bok? Lær et språk? Få en brevvenn(interpals.net)? Anonymkode: 38ab5...7c7 Jeg prøver å få dem til å gå tur, vi har gjort det ett par ganger, men de vil helst gå på kafé, spise ute eller lignende. Jeg prøver å invitere dem hjem til meg så ofte jeg kan, men jeg bor et stykke unna dem og de meg, så det er ikke så veldig ofte vi får det til. Jeg leser bøker, skriver dagbok og litt andre kreative tekster. Men dette er aktiviteter jeg gjør alene, så det er ikke noe som får meg til treffe andre eller gjør meg sosial. TS Anonymkode: df915...f9f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #9 Skrevet 10. april 2016 6 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Kan du ikke avtale å løpe med dem? Du kan avtale å lage mat hos dem. Jeg inviterer meg selv på middag når jeg ikke gidder å lage mat. Inviter deg selv til å se film hos en venninne? Jo, jeg avtaler middag med dem innimellom, men vi bor et stykke fra hverandre så dette er ikke noe vi får ruin ofte. Vi har en times reisevei fra hverandre. Anonymkode: df915...f9f
ajarRun Skrevet 10. april 2016 #10 Skrevet 10. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, jeg avtaler middag med dem innimellom, men vi bor et stykke fra hverandre så dette er ikke noe vi får ruin ofte. Vi har en times reisevei fra hverandre. Anonymkode: df915...f9f Få venninner nærmere? 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #11 Skrevet 10. april 2016 Få deg noen venner som klarer å finne på aktiviteter som ikke tømmer lommeboka. Anonymkode: ce6c6...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #12 Skrevet 10. april 2016 Hvilken by bor du i? Kanskje vi kan gå tur og trening ute sammen? Anonymkode: d375f...c08 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #13 Skrevet 10. april 2016 Det virker helt ærlig som at du ikke gjør noe for å være sosial. Anonymkode: fb162...765 11
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #14 Skrevet 10. april 2016 2 timer siden, ambivalentReaction skrev: Få venninner nærmere? Ja, det hadde vært det beste 😀 Men kjenner ingen her jeg bor, bortsett fra kollegaer på jobben, disse er 15-30 år eldre enn meg, så vi har få felles interesser. Hvor treffer man venner ? De vennene jeg har traff jeg på igjennom studiene, men nå som jeg ikke studerer lenger er det vanskelig å treffe folk. Tar gjerne imot tips her. TS Anonymkode: df915...f9f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #15 Skrevet 10. april 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken by bor du i? Kanskje vi kan gå tur og trening ute sammen? Anonymkode: d375f...c08 Vil ikke utlevere meg her. Men hyggelig av deg😊 Anonymkode: df915...f9f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #16 Skrevet 10. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sparer du så mye? Er det en mulighet for deg å avse 1k fra de 10k du sparer hver måned? Da vil du kunne spise middag, dra på kafé eller kino, til og med byen en helg her og der? Viktig å opprettholde det sosiale, slik at du kan være litt glad også. Anonymkode: bb487...aec Jeg sparer mye fordi jeg bor alene og er alene om alle utgifter, altså boliglån, strøm og alt annet. Jeg har ingen å henvende meg til hvis det skulle gå galt. Grunnet dette må jeg ha en solid buffer og oppsparte midler. Jeg må også spare til bil og lappen, alt dette koster en del og jeg må dekke alle utgiftene selv. Anonymkode: df915...f9f
Anders15 Skrevet 10. april 2016 #17 Skrevet 10. april 2016 Pass på så det ikke står "Han sparte seg til fant" på gravstøtta de. Man må leve også! 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #18 Skrevet 10. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sparer mye fordi jeg bor alene og er alene om alle utgifter, altså boliglån, strøm og alt annet. Jeg har ingen å henvende meg til hvis det skulle gå galt. Grunnet dette må jeg ha en solid buffer og oppsparte midler. Jeg må også spare til bil og lappen, alt dette koster en del og jeg må dekke alle utgiftene selv. Anonymkode: df915...f9f Hvis du sparer 10 000,- i mnd kun til buffer, så er vel det litt mer enn nødvendig? Greit med buffer altså, men har du gjort dette noen mnd, så er det greit å trappe ned nå. Spar litt mindre og lev litt mer! Man lever bare en gang. Anonymkode: f730a...09e 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #19 Skrevet 11. april 2016 Spar 9000 kr i stedet. Anonymkode: acdcb...865 3
Okapi Skrevet 11. april 2016 #20 Skrevet 11. april 2016 Brettspill er billig. Smallworld og Lords of Waterdeep er passelig kompliserte spill man fint kan bruke en del kvelder på, og som fortsatt er lettfattelige nok til at nesten hvem som helst kan få noe ut av det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå