Gå til innhold

kjærlighetssorg...sykemelding?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

har noen av dere noen gang gått til lege og fått sykemelding pga kjærlighetssorg? har null energi og andre depresjonstegn, og føler at jeg trenger fri fra jobben, men vil legen le av meg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Legen min ville ikke gi meg sykmelding for det, men jeg kjenner en annen som fikk det. Men hun spiste ingenting og ingen fikk henne ut av sengen. Hun måtte gå til terapi, og tok piller mot depresjonen ganske lenge. Jeg var nesten så langt nede, og legen min forstår ikke hvor deprimert jeg kan være - samtidig somd et er veldig bra av henne å ha den holdningen. Hun presser meg mer enn jeg klarer å presse meg selv, og jeg har kommet meg gjennom det på egenhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell legen din hvordan du føler deg, ganske enkelt.. Jeg har selv vært gjennom et brudd nylig, og sliter med endel ting selv. Skal til legen så fort som mulig og forklare situasjonen. Jeg har iallefall blitt mye mer stressa og tappa for energi av dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjessty

ja jeg sliter mer enn jeg vil innrømme .. men får ikke time hos fastlegen før om to uker og føler at jeg trenger hjelp nå... kan jeg stille til akutt time hos fastlegen eller ringe eller noe? det er jo ikke så akutt da liksom, føler at kjærlighetssorg ikke er så sykelig.

har dere noen råd til hvordan jeg kan få meg sykemelding nå...helst igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det løsningen???? Ring inn en tredagers på jobben og sov i tre dager og kom deg på jobb igjen.

Jeg forstår altfor godt hvordan du har det, men jo mindre tid du har alene til å tenke, jo bedre. Kom deg gjennom den første tiden ved å jobbe og være i aktivitet. Jeg vet om folk som har skrevet avhandlinger med kjærlighetssorg. (Ikke det at jeg krever det av andre!!! Helt ok å ikke takle det...)

Da kan du lettere bære smerten senere.

Hvis ikke, så får du prøve legen.

Hvem vet - noen ganger får man en skikkelig bihulebetennelse når man er nedkjørt og får dermed en godtatt grunn til å være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bit tennene sammen og gå på jobb, tving deg selv til å møte andre mennesker, ta en hard treningstime, gå tur i skogen, og sørg for å være i aktivitet.

Tenk på andre som har det værre enn deg.....

Dette er ting som har hjulpet meg gjennom tøffe perioder i livet..........

Det værste du kan gjøre er å isolere deg, sykemelde deg og mure deg inne, da tar det mye lenger tid før du ser lyst på livet igjen.

Kjærlighets-sorg er jo tross allt ikke en sykdom, men en del av livet, det kan være forferdelig vondt..... men prøv å tenke : Hva kan jeg lære av dette ?

Husk at når en dør lukker seg , så åpner det seg en ny !!

Jeg føler med deg ........lykke til.

FANNY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som tok ut ei uke sykmelding da hun hadde kjærlighetssorg - hun måtte ikke engang komme inn på time.

Det hjalp henne masse å få slappe av, sove masse og grine ut sorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Gjør akkurat som du føler for. Føler du at du ikke klarer å gå på jobb, skal du heller ikke gjøre det. Ring til legen, hør om h*n kan sykemelde deg over telefon før en konsultasjon. Ev. hør med et privat legesenter, eller dra til legevakten hvis det er helt fastlåst. Men hør med legen din først. Du kan få hastetime også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...