AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Hei, jeg kjøpte to dyre ting (2000 kr hver++ ) på en nettbutikk, men fant plutselig en lignende var i butikk til billigere pris som jeg kjøpte. Lot være å hente pakkene på posten siden det var lang vei, tenkte det gikk greit. Pengene har gått ut fra kontoen min, men ikke kommet inn igjen som jeg kan se. Dette er 5 uker siden. Tar det vanligvis så lang tid? Eller har de tatt disse 4000 kroner i gebyrer fordi jeg ikke hentet pakken? Virker rart. Anonymkode: e69ed...a91
Strixvaria Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Tja. Varene dine har ligget på et postkontor i minst 2 uker (kanskje 3) før de så ble sendt i retur, og den retursendingen tar jo også noen dager, men hvorvidt nettbutikken kanskje bruker ytterligere 2-3 uker etter dette igjen på å få kjørt refundering er jo opp til dem. Så hvis du er i tvil bør du kontakte nettbutikken du handlet hos. Posten tar ikke gebyrer på den måten, men det kan godt hende at nettbutikken trekker deg for returporto, for eksempel. Dette er det opplyst om i kjøpsbetingelsene til forhandleren. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg kjøpte to dyre ting (2000 kr hver++ ) på en nettbutikk, men fant plutselig en lignende var i butikk til billigere pris som jeg kjøpte. Lot være å hente pakkene på posten siden det var lang vei, tenkte det gikk greit. Pengene har gått ut fra kontoen min, men ikke kommet inn igjen som jeg kan se. Dette er 5 uker siden. Tar det vanligvis så lang tid? Eller har de tatt disse 4000 kroner i gebyrer fordi jeg ikke hentet pakken? Virker rart. Anonymkode: e69ed...a91 Dette er det dummeste du kunne finne på. Gå inn på nettsiden du bestilte fra og les hva som står der om ikke hentet pakke. Hva det vil koste deg kan variere fra nettbutikk til nettbutikk. Mye bedre å hente og sende i retur. Anonymkode: 155c9...04e 9
Wenda Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 Lot du bare være å hente varene uten å si ifra eller noe? Da vil jeg tro du kan vente lenge på de pengene Hadde du derimot hentet ut og så returnert dem så blir det noe annet Uansett så får du jo høre med butikken 10
ajarRun Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 Hvorfor hentet du ikke varene for å bruke angrefristen? Dette må være den mest fjottete løsningen du kunne ha funnet på. Nå har angrefristen gått ut, jeg hadde fakturert deg for at du ikke hentet varene og sendt dem til deg på nytt. 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Ser ut til at du har litt å lære om netthandel.... Hele fordelen med netthandel, eller fjernsalg, er nettopp at du ALLTID har 14 dagers angrefrist, og kan returnere varen så fremt den er i salgbar stand. Noen nettbutikker krever at du betaler returfrakten, andre legger ved en returlapp som du bare klistrer på og returnerer fraktfritt. Å bestille og ikke hentet er jo bare ikke greit. Les betingelsene bedre neste gang. Anonymkode: ad659...727 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 Herregud folkens, går det an å stille et spørsmål uten at folk skriver at det var dumt gjort? Selvfølgelig vet jeg det, men jeg hadde virkelig ikke tid til å hente varene, og det har gått helt fint da jeg gjorde det samme med en vare fra Komplett en gang. Ingen problem der. Kvinneguiden as. Ellers takk for de svarene som var nøytralt skrevet. Jeg har ikke pengemangel så det er ikke et problem det tar et par måneder. Lurte mer på om noen hadde opplevd å ikke få igjen pengene. Anonymkode: e69ed...a91
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg kjøpte to dyre ting (2000 kr hver++ ) på en nettbutikk, men fant plutselig en lignende var i butikk til billigere pris som jeg kjøpte. Lot være å hente pakkene på posten siden det var lang vei, tenkte det gikk greit. Pengene har gått ut fra kontoen min, men ikke kommet inn igjen som jeg kan se. Dette er 5 uker siden. Tar det vanligvis så lang tid? Eller har de tatt disse 4000 kroner i gebyrer fordi jeg ikke hentet pakken? Virker rart. Anonymkode: e69ed...a91 Noen operer med 30 dagers returrett. Hvilken butikk har du handlet hos? Anonymkode: d6d9e...48c
Ariam Skrevet 11. april 2016 #9 Skrevet 11. april 2016 Ikke sikkert du får igjen hele summen... Har en venninne som arbeider på nordsjøen, hun ventet noen bildeler hun hadde bestilt på nett. Jeg fulgte med i postkassen når hun var på jobb så vi skulle få hentet/utsatt henting. Når hun kom hjem fra jobb og slo på mobilen (som hadde vært avslått siden hun reiste ut 14 dager tidligere) tikket det inn en hentemelding som hadde kommet rett etter hun slo av mobilen. Bildelene var sendt i retur, og hun fikk ikke tilbake alt hun hadde betalt, enda hun kunne bevise et hun ikke hatt fått sms før 14 dager senere. Kan ikke reglene rundt dette 100 %, men tror du hadde kommet bedre ut hvis du hadde hentet pakken og sendt den i retur. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #10 Skrevet 11. april 2016 27 minutter siden, Ariam skrev: Ikke sikkert du får igjen hele summen... Har en venninne som arbeider på nordsjøen, hun ventet noen bildeler hun hadde bestilt på nett. Jeg fulgte med i postkassen når hun var på jobb så vi skulle få hentet/utsatt henting. Når hun kom hjem fra jobb og slo på mobilen (som hadde vært avslått siden hun reiste ut 14 dager tidligere) tikket det inn en hentemelding som hadde kommet rett etter hun slo av mobilen. Bildelene var sendt i retur, og hun fikk ikke tilbake alt hun hadde betalt, enda hun kunne bevise et hun ikke hatt fått sms før 14 dager senere. Kan ikke reglene rundt dette 100 %, men tror du hadde kommet bedre ut hvis du hadde hentet pakken og sendt den i retur. At hun ikke hadde fått SMS...? Men hadde hun ikke selv slått av mobilen? Anonymkode: 3c265...9b9 2
Ariam Skrevet 11. april 2016 #11 Skrevet 11. april 2016 Hun hadde selv slått den av ja, men kunne jo vise til når den var slått av i forhold til når hun skulle reise offshore. Er ikke lov å ha med mobilen til plattformen, den ligger i et skap på land. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #12 Skrevet 11. april 2016 20 minutter siden, Ariam skrev: Hun hadde selv slått den av ja, men kunne jo vise til når den var slått av i forhold til når hun skulle reise offshore. Er ikke lov å ha med mobilen til plattformen, den ligger i et skap på land. At folk slår av telefonen sin og ikke mottar SMS er da ikke selgers ansvar. Synes hun var heldig som fikk igjen noe i det hele tatt. Anonymkode: d6d9e...48c 3
Ariam Skrevet 11. april 2016 #13 Skrevet 11. april 2016 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: At folk slår av telefonen sin og ikke mottar SMS er da ikke selgers ansvar. Synes hun var heldig som fikk igjen noe i det hele tatt. Anonymkode: d6d9e...48c Hun hadde gitt beskjed til selger om at hun jobbet offshore og at det kunne gå tid før hun fikk hentet. De garanterte at pakken skulle komme før hun reiste, og sa ingenting om at hun kun mottok varsel pr.sms. Uansett, poenget mitt med denne historien var at selv når det ikke er en planlagt "gidder ikke hente pakken" så er man ikke garantert pengene tilbake. Endret 11. april 2016 av Ariam
ambre Skrevet 11. april 2016 #14 Skrevet 11. april 2016 Jeg tror du bør kontakte nettsiden du bestilte fra! Jeg gjorde det samme med en pakke fra HM og da kom pengene inn på konto igjen av seg selv, men jeg holdt pusten helt til det skjedde - var sikker på at jeg hadde driti meg ut og at pengene var tapt. På nettsidene deres så det ut som om betingelsene for pengene tilbake ved retur var at man fylte ut et angrerettskjema - og det får man jo ikke gjort når man aldri hentet pakken.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #15 Skrevet 11. april 2016 Hør med kundeservice. Synes 5 uker virker veldig lenge. De må jo ha fått pakken for lenge siden. Ja, du skulle ha brukt angrefristskjemaet og returnert det på en korrekt måte, men tviler på at de vil krangle på det om de er et seriøst firma. Du vil trolig måtte betale returporto eller et gebyr for uavhentede pakker. Er de skikkelig kjipe kan de sikkert si at du ikke har benyttet deg av angrefristskjemaet innen 2 uker og dermed har mistet din angrerett og at du derfor må kjøpe varen likevel. Men det er heller tvilsomt. Anonymkode: e5ebf...2e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå