Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den høyeste prisen jeg går er 3000kr. 

Hva kommer jeg til å bruke den til?

Spilling: Ikke slike store spill men spill som the sims 4 eller the sims city.

Jeg bruker også mye Sony vegas og movie maker

I tillegg holder jeg på med tegneprogrammet krita. 

Akkurat nå bruker jeg HP probook 430 og den er perfekt for meg men dessverre er den blitt ødelakt etter 3 års bruk. Så jeg kunne tenke meg noe liknende den kanskje? :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Fridusen skrev:

Akkurat nå bruker jeg HP probook 430 og den er perfekt for meg men dessverre er den blitt ødelakt etter 3 års bruk. Så jeg kunne tenke meg noe liknende den kanskje? :) 

Du må nok 2000 kr opp i pris for å få noe som er nytt. Kanskje se på Finn etter noe brukt.

Anonymkode: bc657...99e

Skrevet

Send tilbake HPen på reklamasjon så har du mye mer penger å bruke. Skriv feilmeldingen så vag som mulig (tre ganger med samme feil så får du pengene tilbake eller en ny pc), og da skriver du bare feks: "Slår seg ikke på, slår seg av, blir for varm". 

Jeg ville kjøpt en gammel thinkpad: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68331832

Så ville jeg kjøpt mer ram og en SSD.

AnonymBruker
Skrevet

Sims 4 er forresten regnet som et ganske stort spill, og mange (billige) laptoper sliter med det. Man får stort sett spilt, men det går ekstremt tregt.

Anonymkode: fea1b...7aa

Skrevet

Hvis du skal ha en laptop for 3000 som kan dra sims 4, så burde du sjekke etter gode tilbud. Ville sjekket ut finn.no. For eksemel denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=73213397

Kjøp en SSD harddisk og få en tek. kyndig person til å installere den. Harddisken er ofte den tregeste komponenenten i en data.

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier: Det er fem års garanti på PCer. Send den inn uansett - kanskje du får den reparert?

Jeg skulle få fikset en Toshiba her om dagen, men verkstedet på Expert var ekstremt inkompetent. Jeg har aldri sett maken! De testet ikke PCen overhodet etter reparasjonene sine og sendte en ikke-fungerende maskin i retur to ganger.

Kundebehandleren i luken på Expert derimot var helt i særklasse. Jeg har knapt opplevd noen som har anstrengt seg slik for å få til gode løsninger - skikkelig imponerende! 

Det endte med at jeg fikk pengene igjen for min to år gamle PC, la imellom 1800kr, og kjøpte en ny PC med lik prosessor, men større harddisk og dobbelt så mye RAM. Grei løsning det, selv om jeg godt kunne ha tenkt meg å være foruten alt det stresset frem og tilbake osv.

Anonymkode: 39fdf...bd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 10 Apr 2016 at 19.05, ambivalentReaction skrev:

Send tilbake HPen på reklamasjon så har du mye mer penger å bruke. Skriv feilmeldingen så vag som mulig (tre ganger med samme feil så får du pengene tilbake eller en ny pc), og da skriver du bare feks: "Slår seg ikke på, slår seg av, blir for varm". 

Jeg ville kjøpt en gammel thinkpad: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68331832

Så ville jeg kjøpt mer ram og en SSD.

Det vil ofte ikke funke så bra. Sendes den inn på et skikkelig verksted så vil den uansett automatisk testes uavhengig av hva som står i feilmeldingen fra kunde, og viser det seg at det er selvpåført (som fukt, som det kan være sensorer for, litt avhengig av maskinmodell) så får man ikke noe igjen. 

Anonymkode: 48f86...6cd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vil ofte ikke funke så bra. Sendes den inn på et skikkelig verksted så vil den uansett automatisk testes uavhengig av hva som står i feilmeldingen fra kunde, og viser det seg at det er selvpåført (som fukt, som det kan være sensorer for, litt avhengig av maskinmodell) så får man ikke noe igjen. 

Anonymkode: 48f86...6cd

De kan teste hva faen de vil, grunnen til at du har vage feilbeskrivelser er fordi da er det helt klart samme feil neste gang. Isteden for å skrive: "L-tasten fungerer ikke hvis man trykker hardt på den" skriver man: "Feil med tastaturet". 

Fuktsensorene kan du fint drite i når det kommer til reklamasjon, det må være årsakssammenheng, så du kan utløse alle fuktsensorene og fortsatt reklamere. At det er "selvpåført" (du mener selvforskyldt) er rivende likegyldig så lenge det er normal bruk. Litt fukt på en mobiltelefon feks må påregnes. 

Dessuten har du ingenting å tape.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det for en holdning? Se for deg at du driver forretning og folk bare kommer inn for å narre deg på den måten der. Idiotisk. 

Jeg forstår ikke hvorfor TS ikke prøvde å få PCen fikset på oppriktig,  ordinært vis med en gang. Men hva er poenget med å prøve å "lure systemet"  for å få ny PC når alt du trenger og rimelig kan forvente er å få din eksisterende PC reparert?

Anonymkode: 39fdf...bd4

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, ambivalentReaction skrev:

De kan teste hva faen de vil, grunnen til at du har vage feilbeskrivelser er fordi da er det helt klart samme feil neste gang. Isteden for å skrive: "L-tasten fungerer ikke hvis man trykker hardt på den" skriver man: "Feil med tastaturet". 

Fuktsensorene kan du fint drite i når det kommer til reklamasjon, det må være årsakssammenheng, så du kan utløse alle fuktsensorene og fortsatt reklamere. At det er "selvpåført" (du mener selvforskyldt) er rivende likegyldig så lenge det er normal bruk. Litt fukt på en mobiltelefon feks må påregnes. 

Dessuten har du ingenting å tape.

Uærlig og uetisk. Stakkars firmaer som har måtte hatt med deg å gjøre.

Men en god kundebehandler ville tatt kontakt med deg og hørt nøyaktig hva av problem du opplever, og hvis feilen ikke kan gjenskapes returneres utstyr til deg på din regning (både for tiden brukt og frakten)

Den 10.4.2016 at 15.50, Fridusen skrev:

TS: Du må nok spare mer hvis du skal ha noe som kan spille spill. Du får ikke en ny datamaskin med skjermkort i den prisklassen, du må iallfall opp til 6500 for å kunne spille sims4, og det blir ikke på høyeste grafikk. Hvis du skal ha add-ons/DLC til spillet kan det også være du må ta innstillingene enda lengre ned.

-

Hvis du har penger til det, hadde denne kanskje vært noe.

Hvis jeg skulle hatt en mobil gaming-platform hadde jeg gått for noe slikt, og fra noen tester jeg sjekket vil den kjøre sims 4 helt utmerket. 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=73206796

-

Denne kjørte på medium uten DLC, og low med alle DLC. Det var skrevet på reddit for 6 måneder siden. Hvis du skal ha fremtidige DLCer kan du risikere at spillet vil hakke mye og kanskje være ustabilt.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=73905095

-

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...