Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har backpacket i USA? Hvor mye var dagsbudsjettet deres på? Vil tro det varierer ut i fra hvor du reiser, men sånn ca...

vi er to stykker. Vi skal besøke familie i Kalamazoo i Michigan, så vi har utgangspunkt derifra. Etter det har vi to uker på å gjøre noe. Noen som har noen steder å anbefale? Innenriksflygning er jo heller ikke så dyrt, så er en mulighet å fly til et annent sted :) 

Setter stor pris på tips! 

Gjest Sunhands
Skrevet

Det er stor forskjell på priser innad i USA. Mye billigere i Michigan enn på østkysten, f.eks.

I Michigan bør dere dra til Detroit og se Motown Museum. Detroit er en fascinerende by. Fra Detroit er det kort vei til Canada, Toronto, Niagara Falls. Det er også veldig mange fine steder ved Lake Michigan hvor dere kan leie strandhytter, gå i naturreservater m.m. Videre fra Niagara Falls kan dere reise til New York, Boston, Cape Cod. Så kan dere ta fly derfra og hjem. :)

Skrevet
Den 10.4.2016 at 15.45, Inga skrev:

Er det noen her som har backpacket i USA? Hvor mye var dagsbudsjettet deres på? Vil tro det varierer ut i fra hvor du reiser, men sånn ca...

vi er to stykker. Vi skal besøke familie i Kalamazoo i Michigan, så vi har utgangspunkt derifra. Etter det har vi to uker på å gjøre noe. Noen som har noen steder å anbefale? Innenriksflygning er jo heller ikke så dyrt, så er en mulighet å fly til et annent sted :) 

Setter stor pris på tips! 

USA har blitt *dyrt*, minst like dyrt som Norge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fort dyrt å fly innenlands i USA altså! Kjøpte akkurat billetter fra NYC til Kentucky, det ble nesten 5000kr for en vei! Like mye som billetten til USA... Jeg ville leid bil og kjørt til et sted hvor dere får billige returbilletter til Norge. En liten road trip, rett og slett! Det er en stor fordel å ha bil i USA usnsett, bortsett fra i de største byene som NYC. 

Anonymkode: 2d829...534

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom akkurat tilbake fra en lengre reise i USA og kan bekrefte at prisene er omtrent på norsk nivå med dagens dollarkurs. Med det sagt så er det også fullt mulig å reise rundt på budsjett. Innenlandsflygninger betalte jeg aldri mer en 1500 kr for en vei (men så reiste jeg også mellom de store byene da). Jeg budsjetterte med 1000 kr dagen (inkl. overnatting og mat), og vekslet mellom å bo på hotell, hostel og steder jeg fant på airbnb. Siden dere er to som reiser sammen burde det være fullt mulig å kunne leve greit på 1000 kroner dagen eller mindre og samtidig bo greit og spise dere mette. Drivstoff er også grisebillig i forhold til i Norge, så leiebil kan anbefales dersom dere reiser mellom mindre byer/steder. Husk bare at attraksjoner og opplevelser koster ganske mye, så dersom dere har planer om å oppleve mest mulig bør dere nok sette av litt ekstra. 

Anonymkode: f8037...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...