Lillie Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Jeg har trent styrke og kondisjon i mange år, men har ennå ikke prøvd kettlebells. Vurderer nå å kjøpe, og har lest litt rundt på nett. Det er anbefalt å starte med 8 kg til damer for så å øke etter hvert. Noen som trener kettlebells og kan komme med tips om trening? Er også i interessert i å høre hvor man får kjøpt en god kettlebell på nett?
JHF Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Jeg trener med kettlebell og trives utrolig godt med det. En kan trene utrolig mye med KB og hvilke øvelser en anbefaler vil være litt avhengig av om du bare skal drive med det som supplerende trening eller også lære deg øvelsene som blir brukt i KB sport. Uansett er KB veldig bra både for kondisjon og utholdende styrke. Mye fine øvelser og videoer å finne på nett. Det viktigste er å tenke teknikk. Mange plasser rundt omkring finnes det egne timer med KB og også grupper som driver med KB sport. Kan være godt å oppsøke disse for å lære litt teknikk før en setter i gang på egenhånd. Jeg trives best med competition bells og har kjøpt mine her : http://www.compactkettlebells.no/butikk/kettlebells/competition-kettlebells Jeg synes ikke mye av det vi får kjøpt i sportsbutikkene er gode og de plastbelagte håndtakene er for tykke og ikke gode å holde i. Siden du har trent en del styrke ville ikke jeg ha kjøpt mindre en 12kg kule og for å variere litt på øvelsene og da spesielt for swing, supplert med en 16kg kule.
melatonin Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 5 timer siden, JHF skrev: Jeg trener med kettlebell og trives utrolig godt med det. En kan trene utrolig mye med KB og hvilke øvelser en anbefaler vil være litt avhengig av om du bare skal drive med det som supplerende trening eller også lære deg øvelsene som blir brukt i KB sport. Uansett er KB veldig bra både for kondisjon og utholdende styrke. Mye fine øvelser og videoer å finne på nett. Det viktigste er å tenke teknikk. Mange plasser rundt omkring finnes det egne timer med KB og også grupper som driver med KB sport. Kan være godt å oppsøke disse for å lære litt teknikk før en setter i gang på egenhånd. Jeg trives best med competition bells og har kjøpt mine her : http://www.compactkettlebells.no/butikk/kettlebells/competition-kettlebells Jeg synes ikke mye av det vi får kjøpt i sportsbutikkene er gode og de plastbelagte håndtakene er for tykke og ikke gode å holde i. Siden du har trent en del styrke ville ikke jeg ha kjøpt mindre en 12kg kule og for å variere litt på øvelsene og da spesielt for swing, supplert med en 16kg kule. Oi! Sånne har jeg lett etter! Jeg har en på 12 kg og den har et så fryktelig tykt håndtak, den er så uhåndterlig at 12 kg kjennes så mye ut. På treningssenteret bruker jeg fra 8 og opp til 16, jeg trener mye styrke og er relativt sterk.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 Jeg har kettlbelles fra Reebok; selv om de ikke er av samme størrelse (slik som competition kettlebells er), liker jeg de veldig godt - bredt grep, uten at håndtaket blir for tjukt å holde rundt. Avhenger litt av øvelser du vil gjøre hvilken vekt du bør kjøpe, men 12 og 16 kan være et godt utgangspunkt! Anonymkode: c583e...846
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kettlbelles fra Reebok; selv om de ikke er av samme størrelse (slik som competition kettlebells er), liker jeg de veldig godt - bredt grep, uten at håndtaket blir for tjukt å holde rundt. Avhenger litt av øvelser du vil gjøre hvilken vekt du bør kjøpe, men 12 og 16 kan være et godt utgangspunkt! Anonymkode: c583e...846 For å presisere; slik ser de ut, kjøpte mine på gymgrosissten en gang i tida Anonymkode: c583e...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå