AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Jeg trenger råd, har akutt forstoppelse i endetarmen. Avføringen er stein hard, brukt 3 micro lax klyster og den vil fortsatt ikke ut. Hjelp.. Håper noen av dere har noen gode råd. :-( Anonymkode: 0bee3...708
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Den kommer ut, bare du venter lenge nok. Sett deg på toan og les eller spill.... Anonymkode: f0a2b...382 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 Kruttsterk kaffi på tom mage. Anonymkode: 64936...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 Har sittet i 25 min, sitter her enda. Jeg kjente med en finger og den var virkelig stein hard. Er det ingen andre muligheter? :-( Ts Anonymkode: 0bee3...708
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har sittet i 25 min, sitter her enda. Jeg kjente med en finger og den var virkelig stein hard. Er det ingen andre muligheter? :-( Ts Anonymkode: 0bee3...708 Du får ta hansker på deg og grave den ut da. Anonymkode: f0a2b...382 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Steinhardt og sikkert vondt...... Jeg pleier å bruke Laxoberal dråper når det stopper helt opp. Ta en halv spiseskje, og jeg lover du får det ut neste dag!!! Anonymkode: 0fdfc...d8d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 uff føler med deg!! plummejuice, kaffe, gå deg en tur, linfrø, kiwi, sitronvann, mcdonalds mat Anonymkode: 20c48...d98
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 Huff, det der opplever jeg innimellom. Få i deg sterk kaffe og overmoden frukt, så ordner det seg i morgen. Anonymkode: 62095...541
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #9 Skrevet 10. april 2016 Som noen skriver her, bruk hansker og grav den ut. Hvis du ikke har hansker får en brødpose gjøre nytten. En slik hard klump blir ikke bløtere av noe som helst når den er helt i åpningen i rompa. Anonymkode: 95e78...9a5 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #10 Skrevet 10. april 2016 Gå i dusjen, sett dusjstrålen å på "hard spyling" og spyl inn i endetarmen. Da burde den begynne å krampe så mye at dritten kommer ut. Du må regne med å måtte vaske dusjen for dritt etterpå, for du rekker ikke å bevege deg fra dusj til do når tarmen begynner å jobbe. Anonymkode: 4f6fd...e09
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #11 Skrevet 10. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gå i dusjen, sett dusjstrålen å på "hard spyling" og spyl inn i endetarmen. Da burde den begynne å krampe så mye at dritten kommer ut. Du må regne med å måtte vaske dusjen for dritt etterpå, for du rekker ikke å bevege deg fra dusj til do når tarmen begynner å jobbe. Anonymkode: 4f6fd...e09 Jeg prøvde det også, fordi det har pleide å fungere før. :-( men nå er det ille, det er det verste jeg har opplevd og jeg pleier å være forstoppet ofte, men denne gangen er spesielt. Ts. Anonymkode: 0bee3...708
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #12 Skrevet 10. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som noen skriver her, bruk hansker og grav den ut. Hvis du ikke har hansker får en brødpose gjøre nytten. En slik hard klump blir ikke bløtere av noe som helst når den er helt i åpningen i rompa. Anonymkode: 95e78...9a5 Ja, prøvde det. Men får jo ikke mer enn 1 finger inn. ?! Ts. Anonymkode: 0bee3...708
Million Skrevet 10. april 2016 #13 Skrevet 10. april 2016 Jeg antar du ikke har lest boken "Sjarmen med tarmen", som er så populær akkurat nå? Der står det årets stalltips, for hvordan få avføringen til å suse ut raskere, helt av seg selv. Spesielt nyttig når man er forstoppet. Så: Se for deg at du setter deg på huk på gulvet, slik at lårene og knærne hukes opp mot brystet. Vinkelen og musklene innvendig i området rundt endetarmen og i kroppen arbeider da på et helt annet sett, og avføringen kommer glidende ut nærmest av seg selv. Du kan fikse dette hvis du klarer å sette deg på huk på doen, med føttene plantet på doringen. Eventuelt får du legge et skikkelig lag dopapir på badegulvet, og huke deg ned over det. Man kan også sette en krakk eller stol helt inntil doen, slik at man har et sted å sette føttene, når man "huker" seg over do. Det er slik vi er skapt fra naturens side å gjøre fra oss, på huk, og det fungerer supert. Min gamle far har tidvis forstoppelse, og kunne nesten vantro fortelle at det trikset funket som bare det på hans gamle, forstoppede kropp! 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #14 Skrevet 10. april 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, prøvde det. Men får jo ikke mer enn 1 finger inn. ?! Ts. Anonymkode: 0bee3...708 Ja det stemmer det. La fingeren gli rundt kanten og grav ut bit for bit til du kjenner at det begynner å gli ut av seg selv. Anonymkode: 95e78...9a5 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #15 Skrevet 10. april 2016 Legg en finger på hver side av analåpningen og press inn. Anonymkode: c4985...990
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #16 Skrevet 10. april 2016 Har vært borti dette selv. Avføringen som sitter i endetarmen er så hard at den er knollete og blitt så stor at den ikke går ut av hullet. Det gjør kjempevondt. Ta på deg hansker, putt en finger inn og grav det ut. Det skal som regel ikke så mye til før resten da kommer ut av seg selv. Ingenting laxerende hjelper når du først har fått en slik hard knoll i endetarmen. Anonymkode: 1b5a8...f18 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #17 Skrevet 10. april 2016 Tulletråd. Ts har sittet på do, angivelig i over 2 timer. Anonymkode: f0a2b...382 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #18 Skrevet 10. april 2016 3 minutter siden, Million skrev: Jeg antar du ikke har lest boken "Sjarmen med tarmen", som er så populær akkurat nå? Der står det årets stalltips, for hvordan få avføringen til å suse ut raskere, helt av seg selv. Spesielt nyttig når man er forstoppet. Så: Se for deg at du setter deg på huk på gulvet, slik at lårene og knærne hukes opp mot brystet. Vinkelen og musklene innvendig i området rundt endetarmen og i kroppen arbeider da på et helt annet sett, og avføringen kommer glidende ut nærmest av seg selv. Du kan fikse dette hvis du klarer å sette deg på huk på doen, med føttene plantet på doringen. Eventuelt får du legge et skikkelig lag dopapir på badegulvet, og huke deg ned over det. Man kan også sette en krakk eller stol helt inntil doen, slik at man har et sted å sette føttene, når man "huker" seg over do. Det er slik vi er skapt fra naturens side å gjøre fra oss, på huk, og det fungerer supert. Min gamle far har tidvis forstoppelse, og kunne nesten vantro fortelle at det trikset funket som bare det på hans gamle, forstoppede kropp! Fint det, men det hjelper lite om hullet er blitt oppsvulmet etter mye pressing, om det er rifter der, om man har hemmorider, og eller om klumpen er stor og har blitt presset ut i sidene i endetarmen. Da må man plukke litt. Anonymkode: 95e78...9a5
Million Skrevet 10. april 2016 #19 Skrevet 10. april 2016 Det er uansett et godt råd som er verdt å notere seg, sånn at man kan ta i bruk trikset FØR det kommer så langt som du beskriver i siste innlegg ovenfor. Bruk det neste gang man merker at det skulle vært på tide å gå på do :-)
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #20 Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tulletråd. Ts har sittet på do, angivelig i over 2 timer. Anonymkode: f0a2b...382 Det har jeg også gjort 3 ganger i mitt liv. Det er helt forjævlig når det står på. Omtrent som en fødsel der ræva er øm som f*** og bena skjelver og er sovna. Anonymkode: 95e78...9a5 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå