Gå til innhold

Stay-ups eller strømpebukser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva foretrekker dere, stay-ups eller strømpebukser? Har en følelse av at kvaliteten på stay-upsene har blitt bedre .... Og da er jeg mer enn klar for å bruke det heller enn strømpebukser.

Anonymkode: eb18d...266

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis stay-ups hadde "stayed up" ville jeg foretrukket det, men på meg siger de alltid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, da må jeg teste ut om de holder seg opp på meg. Men har bodd og jobbet et par år i London, og der virket det som om veldig mange brukte sånne strømper, i alle fall på jobb.

Anonymkode: eb18d...266

Skrevet

Har prøvd stay-ups en gang. De varte i ca. 200 meter, så begynte den ene å sige nedover låret og ble hengende å slenge rundt kneet. Jeg måtte bare stoppe på veien og kle dem av meg, og har aldri prøvd igjen.

Det er nok stor forskjell på kvaliteten, men de jeg prøvde var ikke billigste merke, og jeg har aldri giddet prøve igjen.

Skrevet

Jeg foretrekker strømpebukser til hverdags. Hvis jeg vil føle meg ekstra fin foretrekker jeg strømper med strømpeholdere over stay-ups. Jeg klarer ikke å komme over frykten for at de ikke skal holde seg oppe av seg selv :fnise:

Skrevet

Stay-ups funker ikke på meg. De med den gummikanten ruller jo bare ned. Hvis jeg skulle prøvd noe annet enn strømpebukser måtte det blitt strømper som holdes opp med holdere. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns strømpebukser er like greit, men er rimelig usexy da, så syns strømper og strømpeholdere er mye finere. Bare litt mer stress dessverre. 

Anonymkode: f9f70...7a5

AnonymBruker
Skrevet

Bruker bare stay ups, mye finere og mer behagelig enn strømpebukser. Og om det skulke gå hull på den ene bytter man bare det ene benet :) har aldri hatt problemer med at de sklir ned. Til og med ikke når jeg drar de helt opp slik at de sitter rett under rumpa (om jeg har på meg noe litt kortere)

Anonymkode: ba109...13b

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, Polly Ester skrev:

Stay-ups funker ikke på meg. De med den gummikanten ruller jo bare ned. Hvis jeg skulle prøvd noe annet enn strømpebukser måtte det blitt strømper som holdes opp med holdere. 

Jeg har konvertert til strømper. Mye bedre på meg enn strømpebukser som siger så jeg til slutt ender med bukseskrittet halvveis ned til knærne. Men hadde stay-ups fungert på meg da jeg prøvde for en del år tilbake hadde jeg nok endt med det, men de raste nedover etter noen minutter. (Muligens har jeg rare lår? :klo:

Skrevet
Et øyeblikk siden, Cata skrev:

Jeg har konvertert til strømper. Mye bedre på meg enn strømpebukser som siger så jeg til slutt ender med bukseskrittet halvveis ned til knærne. Men hadde stay-ups fungert på meg da jeg prøvde for en del år tilbake hadde jeg nok endt med det, men de raste nedover etter noen minutter. (Muligens har jeg rare lår? :klo:

Høye strømper? Som går helt opp til låret?

Det hender jeg også opplever at strømpebukser sklir ned, men det er bare hvis jeg har for korte bein i strømpebuksa. Ulempen med strømpebukser er at livet blir altfor høyt når jeg må ha stor nok str for at den ikke skal skli ned. 

Kanskje du har lår som gummien på stay-ups ikke fester seg til? Jeg opplevde at kanten rullet i hvert fall, ikke skled. 

Skrevet
21 minutter siden, Polly Ester skrev:

Høye strømper? Som går helt opp til låret?

Det hender jeg også opplever at strømpebukser sklir ned, men det er bare hvis jeg har for korte bein i strømpebuksa. Ulempen med strømpebukser er at livet blir altfor høyt når jeg må ha stor nok str for at den ikke skal skli ned. 

Kanskje du har lår som gummien på stay-ups ikke fester seg til? Jeg opplevde at kanten rullet i hvert fall, ikke skled. 

Høye strømper ja, - med holder. 

Skrevet (endret)

Jeg foretrekker strømpebukser, selv om også stay-ups kan være ok en gang i blant, spørs litt hva man har under og over ;)

Ser flere av dere over her sliter med stay-ups som sklir ned, noe jeg for øvrig aldri har opplevd, men jeg har etpar råd til dere:

Husk å ikke bruk body lotion på lårene før dere tar på stay-ups, body lotion er drepen på silikonheft .

Når dere skal ta på stay-ups: brett silikonkanten utover en gang, slik at den ligger på utsiden av strømpen, før dere tar de på slik at den ikke kommer i kontakt med huden før dere vipper den opp og på plass når dere har dratt strømpen så langt opp som den skal være. Og i tillegg: Start med strømpen "dratt sammen", dra den jevnt og fordel den oppover benet, slik at den ikke "står i spenn" og vil nedover av seg selv.

I tillegg, opplever dere en kranglete silikonkant, brett den ut og ta litt kaldt vann på den før dere vipper den på plass igjen, da sitter den som støpt hele dagen.

Funker ikke dette, da gjør dere noe rart ;)

Enjoy,

Vantage.

Endret av Vantage
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Vantage skrev:

Jeg foretrekker strømpebukser, selv om også stay-ups kan være ok en gang i blant, spørs litt hva man har under og over ;)

Ser flere av dere over her sliter med stay-ups som sklir ned, noe jeg for øvrig aldri har opplevd, men jeg har etpar råd til dere:

Husk å ikke bruk body lotion på lårene før dere tar på stay-ups, body lotion er drepen på silikonheft .

Når dere skal ta på stay-ups: brett silikonkanten utover en gang, slik at den ligger på utsiden av strømpen, før dere tar de på slik at den ikke kommer i kontakt med huden før dere vipper den opp og på plass når dere har dratt strømpen så langt opp som den skal være. Og i tillegg: Start med strømpen "dratt sammen", dra den jevnt og fordel den oppover benet, slik at den ikke "står i spenn" og vil nedover av seg selv.

I tillegg, opplever dere en kranglete silikonkant, brett den ut og ta litt kaldt vann på den før dere vipper den på plass igjen, da sitter den som støpt hele dagen.

Funker ikke dette, da gjør dere noe rart ;)

Enjoy,

Vantage.

Dette funker ikke hos meg, og det er ikke fordi jeg gjør noe rart, men fordi lårene mine ikke passer for stay-ups, eller om jeg får vri det litt - det er ikke laget stay-ups til mine lår... 

• Liker 1
Skrevet

Foretrekker stay-ups da jeg får noe så usexy som "strompebukselukt" mellom beina om jeg bruker strømpebukser..

Skrevet

Strømpebukser er djevelens verk! Jeg bruker kun stay-ups, og har bare problemer med nedskliing når strømpene har vært gjennom en del vask.

Skrevet (endret)

Dobbelpost...

Endret av Tiriltunge
AnonymBruker
Skrevet

Kun strømpebukse og longs i ull og bomull under buksa om vinteren. Syns tynne stay-ups ikke har noen praktisk funksjon på oss menn. 

Selv om noen nikkersstrømper går langt oppå låret. Men de sklir ned til anklene etter et par skritt. Så til nikkers er det mest praktisk med en tykk strømpebukse i ull. 

Anonymkode: 9231e...7a0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun strømpebukse og longs i ull og bomull under buksa om vinteren. Syns tynne stay-ups ikke har noen praktisk funksjon på oss menn. 

Selv om noen nikkersstrømper går langt oppå låret. Men de sklir ned til anklene etter et par skritt. Så til nikkers er det mest praktisk med en tykk strømpebukse i ull. 

Må det være så praktisk bestandig da? 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men jeg tror menn er mer opptatt av at man kler seg praktisk, og ikke for å "pynte" seg. 

Så jeg ser egentlig ikke den praktiske betydningen for at menn skal bruke tynne nylon stayups. Det er ikke mye varmegevinst der. Men ser at mange menn bruker tynne nylonstrømpebukser for å hindre gnissing og gnagsår mellom benene når de er aktive. Eller mot gnagsår på foten. Men da er vi inne på det praktiske igjen. 

Skrevet

Bruker begge deler og har ikke noen problem med siging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...