Gå til innhold

Plen eller terrasse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har revet terrassen vår. Uteplassen er på ca 40 m2. Vi er så usikre på om vi bare skal bygge ny terrasse igjen, eller ha terrasse og litt plen.. Savner gress under tærne☺️Samtidig så er det jo ikke store hageflekken vi får..men rett nedenfor uteplassen er det en liten skråning hvor vi har plantet litt, så tenkte det kunne passet med terrasse inn not huset, og plen ytterst. Noen tips? Vi skal selge om noen år, usikkert på hva som er mest attraktivt? Bor i rekkehus.

Anonymkode: f3018...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville hatt litt plen. 

Greit å kunne plante noe, søle med vann, la dyrene tisse.... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er jo smaken som baken.

Vet at mange velger bort plen for å slippe å slå gresset og at dyrene til naboen kommer og driter hos dem etc. 

Personlig er jeg veldig glad i gress og ville gått for så mye gress som mulig,men tror rett og slett dere må tenke på hvordan dere bruker uteplassen evt. hvordan dere ønsker å bruke den. Jeg liker å sitte ute om sommeren, gjerne med beina på gress og jeg har ikke behov for stor sittegruppe/grill/andre uteting, det holder med et sted å sette et lite bord og et par stoler. 

Anonymkode: b1f06...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva vil dere gjøre ute? Griller dere? Soler dere? Bruker dere plenen til å leke? Fotball, badminton osv? Alt dette kan dere gjøre på en plen og veranda, smaken er som baken.

Jeg liker best begge deler. Veranda til solstol, bord, grill osv.. Liker å spise ute, men ikke på plenen. Plenen brukes til å kjenne gress under føttene, leke på (både med og uten unger), bålpanne osv.. Terrassen er her en forlenging av stua, så den blir brukt til klestørking, ungene leker med inneleker osv..

Med tanke på salg, så vil jeg tro at begge deler er lettest å selge.. Men det kan dere sikkert spørre en megler om.

Anonymkode: 7b48b...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest simsam
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har revet terrassen vår. Uteplassen er på ca 40 m2. Vi er så usikre på om vi bare skal bygge ny terrasse igjen, eller ha terrasse og litt plen.. Savner gress under tærne☺️Samtidig så er det jo ikke store hageflekken vi får..men rett nedenfor uteplassen er det en liten skråning hvor vi har plantet litt, så tenkte det kunne passet med terrasse inn not huset, og plen ytterst. Noen tips? Vi skal selge om noen år, usikkert på hva som er mest attraktivt? Bor i rekkehus.

Anonymkode: f3018...8d0

Plen - vil si at dere må klippe gress og bla bla...

Jeg bruker egentlig mer terasse og veranda enn hagen, hagen går jeg sjelden ut i.

Det er kjekt for ungen å springe rundt i hagen om sommeren, særlig når vi har på vannsprederen, men ellers blir plenen lite brukt.
Vi foretrekker verandaen :) Snertent å komme seg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...